شما بگویید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون 7 - آیفون 7 پلاس - آیفون 8

شاید سوال «شما بگویید» این هفته‌ی ما اندکی عجیب به نظر بیاید، ولی احتمالا موضوعی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل (و حتی شخص تیم کوک) را درگیر خودش کرده. طبق گفته‌ی مدیرعامل اپل، حجم زیاد خبرها و شایعه‌هایی که طی چند ماه گذشته در مورد انقلابی بودن آیفون ۸ منتشر شده، بسیاری از کاربران را از خریدن مدل‌های فعلی آیفون منصرف کرده است. هر چند بازار محصولات اپل در ایران شرایط متفاوتی دارد، ولی ممکن است برخی از کاربران ایرانی هم تصمیم گرفته باشند تا رسیدن آیفون بعدی منتظر بمانند. شما جزو کدام دسته هستید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

امسال مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون نسل اول است و به همین دلیل از قبل انتظار می‌رفت اپل مدل ویژه‌ای از آیفون را در این سال معرفی کند. مدلی که طبق آخرین پیش‌بینی‌ها احتمالا آیفون ۸ نام خواهد داشت. در چند ماه اخیر، حجم بسیار زیادی از خبرها، شایعه‌ها، رندرها و تصاویر در مورد آیفون بعدی منتشر شده. خبرها و شایعه‌هایی که بیش از پیش، از آیفون ۸ تصویر یک گوشی انقلابی را در ذهن کاربران ساخته است. اپل به طور معمول مراسم معرفی آیفون‌های جدید را در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌کند. در نتیجه ممکن است با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید باقی نمانده، خیلی از افرادی که قصد خرید آیفون را دارند، ترجیح دهند تا زمان معرفی آیفون بعدی دست نگه دارند.

آیفون 8

در این که آیفون بعدی محصول جذابی خواهد بود شکی نیست. تقریبا مطمئن هستیم اپل برای اولین بار در آیفون ۸ از صفحه‌نمایش امولد استفاده خواهد کرد؛ و با تنها ۴ میلی‌متر حاشیه از لبه‌های گوشی، این صفحه‌نمایش تقریبا تمام بخش جلویی گوشی را خواهد پوشاند. دوربین دوتایی جدید با قابلیت‌های ویژه در زمینه‌ی واقعیت افزوده و دوربین سلفی با قابلیت اسکن سه‌بعدی چهره از دیگر امکانات جذابی هستند که در آیفون ۸ انتظار دیدن آن‌ها را داریم. انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش کاری بود که سامسونگ موفق نشد در گلکسی S8 آن را انجام دهد. به نظر می‌رسد اپل هم هنوز برای انجام این کار مشکل دارد. در نتیجه هنوز احتمال انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی، ترکیب شدن آن با دکمه‌ی پاور یا حذف کامل آن در آیفون ۸ وجود دارد.

اما با وجود تمام ویژگی‌های جذابی که برای آیفون ۸ برشمرده می‌شود، آیا صبر کردن برای آن ارزشش را دارد؟ حتی اگر تمام این شایعه‌ها هم درست از آب در بیایند، در حال حاضر هیچ‌کس تجربه‌ای واقعی از کار کردن با آیفون ۸ ندارد. اتفاقاتی نظیر فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ در دنیای تکنولوژی بسیار نادر هستند، ولی حتی در تاریخ آیفون هم سابقه‌ی مشکلاتی مانند خم شدن آیفون ۶ یا اشکال در آنتن‌دهی آیفون ۴ وجود دارد. بنابراین از الان نمی‌توانیم مطمئن باشیم آیفون ۸ محصول بی‌نقصی خواهد بود. در حالی که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مدت زیادی را در بازار بوده‌اند و آزمون خود را پس داده‌اند.

علاوه بر این طبق همین شایعات، آیفون ۸ محصول بسیار گران‌قیمتی خواهد بود. تخمین زده می‌شود آیفون ۸ قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار داشته باشد. این یعنی حتی پس از فرونشستن تب اولیه‌ی ورود به ایران هم، آیفون ۸ احتمالا چیزی بین ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در صورتی که آیفون ۷ را می‌توانید همین الان با قیمتی حدود از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بخرید.

آیفون 7 پلاس

نکته‌ی دیگر این که ممکن است اپل زمان عرضه‌ی آیفون ۸ را به تعویق بیندازد تا بتواند تکنولوژی انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش را در آن به کار ببرد. بنابراین حتی اگر مراسم معرفی آیفون طبق رسم هر ساله در ماه شهریور برگزار شود، ممکن است کاربران مجبور باشند برای خریدن آیفون ۸ مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران (ورود دیرتر آیفون‌ها به بازار و قیمت‌های نجومی در ابتدای عرضه)، می‌توان انتظار داشت که خریدن آیفون ۸ به این زودی‌ها برای همه ممکن نباشد.

با تمام این احوال، ممکن است صبر کردن تا زمان معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ همچنان برای بسیاری از کاربران منطقی به نظر برسد. ممکن است برخی ترجیح بدهند تا زمان معرفی آیفون بعدی منتظر بمانند، تا ببینند آیا واقعا آن‌قدر که انتظار می‌رود هیجان‌انگیز است یا نه. برخی هم ترجیح می‌دهند به امید کاهش قیمت آیفون ۷ تا زمان عرضه‌ی آیفون ۸ انتظار بکشند. علاوه بر این احتمال دارد اپل امسال علاوه بر مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی، دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷s و ۷s پلاس را هم معرفی کند؛ مدل‌هایی که احتمالا شباهت بیشتری به آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهند داشت ولی قیمت آن‌ها از آیفون ۸ کمتر خواهد بود. شما چگونه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید آیفون را داشتید، همین الان آیفون ۷ می‌خریدید یا تا زمان معرفی یا عرضه‌ی آیفون ۸ صبر می‌کردید؟ نظر و پیشنهاد خود را با دلایلی که دارید برای ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ بنویسید.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۶ دیدگاه
  1. ارش

    من خودم به شخصه همیشه گوشی های سری S اپل رو خریدم و به نظرم عاقلانه ترین کار برای کسی هستش که خیلی پولدار نیست و قیمت اپل هم که همه میدونن چه طوریه.
    اما این بار تقریبا همه قبول دارن که ایفون به خاطر جشن ۱۰ سالگیش میخواد همه زورش رو بزنه که دوباره بیاد سر زبون ها بعد از افتضاحی که سر ایفون ۷ انجام داد و عملا همون ایفون ۶s بود با یه دوربین بیشتر . ((از نظر ضد ابی باید بگم توی ۶s هم همون تکنولوژی ضد اب توش هست ولی چون برای ازمایش بود اپل جایی اعلام نکرد تا ایرادتش رو برطرف کنه ))
    به نظر من این بار باید ایفون ۸ رو ادم بگیره اگه قصدش اینه که یه ایفون بخره امسال.

  2. سینا

    سلام باتوجه به اینکه معلوم نیست چند مدل بده نمیشه از الان چیزی گفت اگه iphone7s و iphone 8 داد معلومه دیگه من ۷s ورمیدارم چون سری sاپل خیلی خوبه مثلا تو آیفون ۶ باطری یکمی ضعیف بود اومد تو ۶sبهرتین کار رو کرد پس اگه ۷s بده من ۷sورمیدارم اگه ۷sنده ۷ میخرم چون دوربین ۸ از نظر اینجانب خیلی خیلی بده

  3. sia

    سلام
    همون طور که از رندرها و شایعات در مورد آیفون۸ پیداست یه گوشی تمام صفحه با حاشیه کم و سخت افزاری به روزتر و قابلیتهای جدیدی را با خودش به همراه داره. که میتونه خیلیهارو برای خریدن این گوشی متقاعد کنه و صبر کنن تا این گوشی معرفی بشه. ولی مهمترین شاخصه ی گوشیهای آیفون سیستم عاملش که خیلیهارو عاشق خودش کرده و مسلما با هر کدوم از گوشیهای دو سه سال اخیر آیفون میشه نهایت استفاده و کارایی را باهاشون داشت ولی در زمان معرفی آیفون ۸ گوشیهای ۷ و ۷+ قیمتهاشون مناسبتر میشه و ارزش خریدشون بیشتر میشه بخصوص برای کسانی که از نظر مالی ضعیفترن ولی اگر آدم از نظر مالی تو مضیغه نباشه چه اشکال داره که بخواد آیفون ۸ بخره بخصوص که صفحه نمایشی بزرگتر از خانواده سری پلاس رو در ابعادی کوچکتر جای داده اونم از نوع amoled که مطمئنن با به روزترین سخت افزار (پردازندهa11 دوربین بهتر و رم بیشترو…) کار با این گوشی بسیار لذت بخشتر میشه. به این نکته هم اشاره کنم در این بین انتخابهای دیگه ای هم داریم که احتمالا در کنار آیفون ۸ مدلهای ۷s , 7s+هم معرفی میشن و میتونن گزینه های انتخابی هر کسی باشن.
    موفق باشید.

  4. محسن

    به نظر من اپل نباید آیفون۷و ۷پلاس را معرفی می کرد چون هیچ فرقی با آیفون ۶و۶پلاس نداره تازشم آیفون۸ داره میادبنابراین نیازی نیست آیفون۷ بخریم.پس منتظر می مانیم تا شرکت اپل جدیدترین وبهترین آیفونش را رونمایی کند.

  5. حجت

    اگه پولداری میتونی از پس هزینهاش بر بیای اگه نه بیخیالش چون بعد از خریدش باید برای بیشتر برنامهاش هم پول بدی مثلا وقتی با گوشی نتونی بلوتوث کنی میری دونبال شریت وقتی میبینی واسه دانلودش باید پول بدی تا بتونی از دوستت فیلمو عکس بگیری یخورده ناراحت میشی تازه از کسی که ایفون داره هم نمیتونی برنامهاشو بگیری چون ایدیش فرق داره در کل باید خودتو رها کنی از اینجور چیزا . من ۷ رو از بقیه مدلها بیشتر ترجیح میدم مهم سلفیشه چون عشق سلفیم هم اینکه خوش دسته تو جیبمم راحته نمیزنه بیرون تازه با رم ۲ هم از پس هر برنامه ای تا ۱۰ سال اینده بر میاد بروز هم هست

  6. خشایار شاهسون خشایار شاهسون

    بنظرم آیفون ۸ میتونه درکنار گوشی‌هایی مثل گلکسی اس۸ و نوت۸ با اقتدار، عنوان یکی از بهترین پرچم‌‌دارهای امسال رو بگیره. فقط امیدواریم بخاطر تحولاتی که مثل صفحه‌نمایش کم‌حاشیه داره توی محصولات بعضی از شرکت‌ها صورت میگیره، شاهد نقص طراحی مشابه گلکسی اس۸ این بار از سمت اپل نباشیم.
    از طرفی میشه با مبلغ خیلی کم‌تر صاحب آیفون ۷ شد که نیاز بسیاری از خریداران رو جواب میده و همین الآن در بازار موجود هست. پس اگر وسوسه‌ی خرید پرچم‌‌دار سال رو کنار بگذاریم، آیفون ۷ میتونه گزینه خیلی مناسبی برای بسیاری از ما باشه. حالا اگه صبر زیاد و صد البته پول کافی داریم، میتونیم تا عرضه‌ی این گوشی توی بازار منتظر بمونیم! 🙂

    1. حجت

      بنظرم منتظر بودن بهترین گزینه است براید خرید ایفون ۷ چون ایفون ۸ بیاد کلی قیمتش افت میکنه چیزی که این روزها شاهدش هستیم در دیجیکالا مطمئن باشید .

  7. علیرضا ریحانی

    امکان اینکه تعدادی از شایعه‌ها واقعیت نداشته باشند خیلی‌ بالاست،به عنوان مثال تاخیر در به بازار اومدن آیفون می‌تونه از طرف رقبا باشه برای پایین کشیدن شاخص بورس اپل حتا برای مدتی‌ کوتاه،چون همونجوری که خیلی‌ از تحلیلگر‌ها میگن سامسونگ ترس داره از نسخه جدید آیفون و احتمال اینکه بهترین گوشی ۲۰۱۷ شناخته بشه بالاست.

    حتا اگر هم به تاریخ و نحوه عملکرد اپل نگاه کنیم احتمال اینکه آیفون جدید سر موقع به بازار بیاد اما بعضی‌ از قابلیت هاش بصورت موقت غیر فعال باشن تا مشکلشون برطرف بشه بالاست،چون این اتفاق برای آیفون ۷ هم افتاد اما در ابعاد کم که کسی‌ متوجه نشد.

    من به شخصه،به دلیل تفاوت‌ها بسیار زیادی که نسخه جدید آیفون با قبلی‌‌ها داره و به عبارتی می‌شه گفت نسل جدیدی از گوشی رو شروع می‌کنه ترجیح میدم صبر کنم،حتا اگر تاخیر داشته باشه،و حتا اگر قیمت بالاتر باشه

  8. سید حسین مولانا

    اگه نظر من رو بخواهیتمن منتظر آیفون هشت میمونم یک به دلیل اینکه یک. شاید سه برابر صفحه نمایشش قویتر شده دو.ده سالگی ایفون هست و امکانات گوشی روز افزون بیشتر شده سه.آیفون هفت دیگه به یک سالگی رسیده و اگه گوشی بروزتر میخواین و میخواین از اولین ها باشید من آیفون هشت رو بهتون پیشنهاد میکنم چون سیپیو قوی تر صد البته دوربین و تغیر تهولاتی اساسی در ظاهرش‌.

  9. احمد

    سلام
    به چند دلیل جواب دادن به این سوالا تو ایران یخورده مشکله.
    اگه کشور ما هم مثل جاهایی که توش اپل استور های واقعی بودن و میشد تو همون روز اول خیلی شیک و با قیمت واقعی خرید منتظر آیفون ۸ میموندم.
    درسته قیمت ۸۰۰ یا ۹۰۰ دلار تو آمریکا هم یه قیمت تقریبا بالا واسه یه گوشی هست ولی نسبت درامد به قیمت تو آمریکا یا کشورهای اروپایی با ایران اصلا قابل مقایسه نیست.فکر نکنم درآمد هیچ کارمندی تو آمریکا ماهانه ۸۰۰ دلار باشه ولی قیمت همین الان آیفون۷ پلاس از حقوق خیلی از افراد حتی با شغل های خوب هم بالاتره طوری که اکثر افراد باید به حقوق ۲ ماهشون دست نزدن تا بتونن اونو بخرن.
    نکته دیگه ای که هست بازار دلالی و یه جورایی خنده دار این محصول اوایل ورودش هست که اگه آیفون ۸ قیمتش ۱۰۰۰ دلار باشه فکر کنم اولش ۷ یا ۸ میلیون باشه و بعد ترکیدن حبابش بسته به مدل حافظه هیچوقت زیر ۴.۵ میلیون نشه که قیمت خیلی بالایی هست.
    پس اگه همه شرایط بالابر عکس بود بدون خیال بافی میگفتم منتظر آیفون ۸ خواهم ماند!

  10. soroush

    اپل از آیفون ۵اس به این ور هیچ تغییر خاصی تو گوشی هاش نداشته و فقط صفحه نمایش رو بزرگتر کرده که بازم من خودم هم ۵اس داشتم و هم الان ۷پلاس دارم به نظرم تغییر مهمی هستش اما نه خیلی. به نظرم الان هم تغییر چندانی نمی کنه و اگه واقعا نگاه کنیم فقط سیستم عاملش هست که آدم رو وسوسه می کنه که این گوشی رو بخره. هر کی هم می خواد گوشی بخره واسش نباید مهم باشه مدل بعدی چی می خواد بیاد برم اونو بخرم. گوشی رو بخر استفادت رو بکن.

  11. سامان

    من صبر میکنم.
    آیفون ۸ جادوگر سال ۲۰۱۷ میشه.
    مطمئن باشید.

  12. آلبر

    با اینکه همیشه ای فون خریدم ولی هیچ وقت عجله برای خریدش نداشتم. اگر آیفون ۸ گوشی خوبی از آب در بیاد که فرضم هم همینه اواخر اوایل یا اواسط زمستان زحمت خریدشو به دوستان ینگه دنیا نشین! میدم. هیچ وقت از بازار داخل آیفون نخریده و نمی خرم مگر اینکه نمایندگی اصلیش بیاد. انشالله

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه