شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. Avatar شاهین

    Samsung Galaxy Note 8

  2. Avatar مجبد

    نوت ۸ تمام محدودیت های آیفون ۸ رو نداره حتی قیمتشم قطعا توی ایران کمتر خواهد بود.

  3. Avatar رامتين

    معلومه ایفونه X در حال حاضر بهترین گوشی جهان هست

  4. Avatar وحید

    بنظر من نوت هشت چون هم رابط کاربری روانی داره هم ظاهر شیک تری و اینکه نرم افزار براش همه جوره هست اما آیفون تعطیل چون اپ استور رو هم بستن دیگه در واقع فقط میشه باهاش عکس گرفت و زنگ زد یا بقول بعضیا آیفون اینقد برای ایران محدودیت ایجاد کرده که بعضیا میخرن حتی خاموششم دست میگیرن بگن آیفون داریم.من تجربه کار با هر برندی رو دارم گوشی بازی زیاد کردم اما میگم سامسونگ همیشه عالی کار کرده..موفق باشید

  5. Avatar سینا

    ایفون حرفای زیادی برای گفتن دارد ولی چون برای ما ایرانی ها حرف های دیگری دارد مسلما سامسونگ انتخاب عاقلانه تر و هوشمندانه تری است.

  6. Avatar علی

    به نظرم اگه محدودیت اپل واسه ایرانیا هم برداشته بشه بازم ارزش خرید نداره
    قطعا نوت ۸ بهتره
    طراحی صفحه آیفون جدید واقعا زشته با اون دوربین برجستش

  7. Avatar AM

    قطعا iPhone x(10)
    درسته که قیمت های ایفون از سامسونگ بیشتره ولی گوشی های اپل مدت زمان بیشتری عمر میکنن و تا چندین سال آپدیت میشن و حتی بعد از چند سال اگر حافظتون پر باشه گوشی نه هنگ میکنه و نه مشکل خاصی براش پیش میاد و این در حالیه که گوشی های سامسونگ برای یک تا دوسال آپدیت میشن و زود از مد می افتن و سخت افزارشون خراب میشه.پس ایفون از سامسونگ به صرفه تره و ایفون محبوب ترین گوشی جهانه

  8. Avatar مصطفی

    در جاییکه تنها کاربرد گوشی هوشمند استفاده از تلگرام و اینستاگرام هست آیفون ۱۰ با این قیمت گزاف به چه دردی میخوره؟
    آیفون به درد کسانی میخوره که بخوان کلاس بیان و خودشون رو بچه پولدار و به اصطلاح لاکچری نشون بدن.
    شک نداشته باشین که در ایران از آیفون فقط و فقط برای کلاس گذاشتن استفاده می کنن و لاغیر
    البته که نوآوری هم داره که تماما از شرکتهای دیگه کپی برداری کرده.

  9. Avatar M

    iPhone x

  10. Avatar الکس

    اگر کسی تو کارش نیاز به قلم داشته باشه، نوت گزینه مناسب تری هست.
    ولی من آیفون ۱۰ رو می خرم. چون:
    ۱- قیمتش گرون تره و خوب این باعث میشه هر کسی نره سراغش 🙂
    ۲- پشتیبانی سخت افزاری (در پردانده) و نرم افزاری، از واقعیت افزوده یا AR. خیلی جذابه برام.
    ۳- دروبین سلفی همراه با دوربین مادون قرمز که عمق تصویرو نشون میده. عکس های سلفی فوق العده می شه گرفت.
    ۴- زیبایی و تمام صفحه بودن واقعی.
    ۵- سیستم عامل iOS. از اندروید خوشم نمی یاد.
    آخرین گوشی که خریدم نوکیا N8 بود :). دیگه کم کم دارم ازش خسته می شم.
    البته من علاقه ای هم به برند سامسونگ ندارم.

  11. Avatar امير دكائي

    به نظرم تمامی گوشی های موبایل خیلی وقته که روی جزئیات وقت میزارن، همه امکانات جدید آیفون قرار نیست مشکل خاصی را حل کند فقط میخواد حس خوب به اصطلاح لاکچری بودن را منتقل کند، این حرف برای سامسونگ هم صادقه…. در کل به نظرم هزینه زیادی که برای این گوشی ها میشه جز در یک ماه اول اونهم از نظر انتقال حس خوب دیگه بازدهی نداره

  12. Avatar emran

    هیچکدوم.فقط oneplus 5

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه