شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    ایفون اونجوری ک انتظار می رفت ازش چیزه آنچنان دهن پر کنی نداشت ، با همه اینکه دل خوشی از سامسونگ ندارم و از ایفون ۴ با اپل دارم زندگی میکنم
    ولی وقتی نوت ۸ رو دیدم ، واقعا گوشی ای بود ک دوست داشتم داشته باشمش و تجربه اش کنم
    الان +۷ دارم و کاری نیست ک این گوشی در برابر X نتونه انجام بده ب جز چندتا نکته کوچیک ک کاربرده آنچنانی ندارن.

  2. Avatar باران

    گوشیای نوت همیشه جز گوشیای عمری بودن که هیچ وقت ضعیف یا دمده نمیشن و همیشه تازه اند
    در ضمن همیشه سامسونگ کاربر محور بوده و این خصوصیت از نظر من خیلی خیلی لذت بخشه
    برخلاف محدودیت های فراوان آیفون که جدیدا هم اپارو حذف کرده

  3. Avatar hamid reza

    ببینید درسته ایفونxقوی تره ولی نوت۸ هم همه نرم افزار اندروید رو به راحتی اجرا میکنه مسعله سر دو ثانیه یا کم تر اجرا شدن نرم افزار هستش نه هنگ کردن و اجرا نشدن اون

    صفحه ایفون x حاشیه نداره ولی تنها۵.۲ اینچ قابل استفاده هست

    نوت ۸ قلم داره که برا کسایی که استفاده میکندد مزیت بزرگیه الان میگین خب مگه من استفاده میکنم! خب شما هم همیشه قرار نیست از اموجی ایفونxاستفاده کنید که!

    این که دوربین جفت گوشی ها هم عالین شکی نیست حالا ایفون بهتر اهمیتش که من عکس نمیگرم زیاد برا من نداره!جفتشون فوق العادن

    اما یادتون نره اگه جک هدفون ایفون نداره یه هدفون بیسیم مشتی میخواید یا اگه پشتیبانی از شارژ بیسیم داره قیمت شارژ بیسیم شک نکنید مثل هنذفری بیسیمش بالاس

    برا کسایی که مشکلی ندارن حتی روخریدن وسایل جانبی برای ایفون ،،ایفون بهترین گزینه براشونه!

    شخصا نوت۸ رو بهتر میپسندم!
    مرسی از دیجی کالا

  4. Avatar مهیار

    مثل اینه که بگید بنز یا هیوندایی!؟قطعا کسی که پولش برسه اپل رو میخره.البته من هیچوقت در حد X هزینه نمیکنم اما قیمت کمتر سامسونگم نمیتونه باعث بشه که برم سراغ نوت ۸.قطعا انتخابم iPhone 8 خواهد بود.

  5. Avatar امیر رجائی

    سلام
    روز بخیر
    بنده پیش بینی میکنم بدنبال اتفاقات اخیر و تحریم هایی که از سوی ایالات متحده برای دارندگان گوشی های آیفون
    به کاربران ایرانی تحمیل شده , این دوره فروش گوشی های اندرویدی نظیر نوت ۸ بیشتر از آیفون ۱۰ باشد
    امیدوارم تیم فروش دیجی کالا با موجود کردن تمامی رنگ ها و مدل های نوت ۸ پاسخگوی تمام سلیقه ها باشند.
    با تشکر

  6. Avatar رضا

    از نظر خرید خب هیچکدوم (به استثنا افراد عاشق گوشی که گوشی زیاد عوض میکنند، به نظر من این قیمتها دیگه منطقی نیستند و با این پول میشه یک گوشی و یک لپ تاپ خیلی مناسب خرید)
    اما قطعا هر دوی این گوشیها جزو برترینهای جهان هستند از نظر کیفیت، طراحی و امکانات و طرفداران خودشون رو دارند که بعضا هم دو آتیشه و تعصبی هستند متاسفانه و در کل انتخاب گوشی سلیقه ای هست و نباید از برندی بد گفت اما انتقاد میشه کرد

    اگر قرار بر انتخاب بین یکی از این دوتا باشه من فکر میکنم نوت ۸ انتخاب مناسب تری هست مخصوصا برای ایرانی ها (بدلیل تحریم و بی احترامی شرکت اپل به کاربران ایرانی همچنین نبود نمایندگی و خدمات پس از فروش مناسب واینکه حدود۹۰ درصد کاربران در ایران اندرویدی هستند و مشکلات ارتباط بین این دو سیستم عامل )همچنین طراحی وصفحه نمایش خاص خمیده، امکانات و قلم کاربردی نوت۸ طرفداران خاص خودش رو داره

    ضمنا درسته که نسبت صفحه نمایش ایفون بیشتر از نوت۸ هست اما اون قسمت بالای صفحه نمایش که مربوط به دوربین سلفی و سنسورها هست بصورت یک بیرون زدگی در صفحه نمایش بدجوری خودنمایی میکنه و تو ذوق میزنه و اون طراحی موزون رو بهم زده.

  7. Avatar amir

    قطعا نوت۸ من s8 دارم وخیلی راضیم اما به نظر من هیچ گوشی s6 edge نمیشه از همه لحاظ سر بود

  8. Avatar Milad

    Note 8

  9. Avatar امیر رجائی

    سلام
    روز بخیر
    بنده پیش بینی میکنم بدنبال اتفاقات اخیر و تحریم هایی که از سوی ایالات متحده برای دارندگان گوشی های آیفون
    به کاربران ایرانی تحمیل شده , این دوره فروش گوشی های اندرویدی نظیر نوت ۸ بیشتر از آیفون ۱۰ باشد.
    امیدوارم تیم فروش دیجی کالا با موجود کردن تمامی رنگ ها و مدل های نوت ۸ پاسخگوی تمام سلیقه ها باشند.
    با تشکر

  10. Avatar محمد حسین

    اگر هر کسی متناسب با نیاز و کاربردش انتخاب کنه، هر دو تا خوبن! اما دیگه کم کم باید یه تحول اساسی تر در مورد اسمارت فون ها انتفاق بیفته

  11. Avatar سید علی

    پولشو ندارم ولی اگه داشتم صد در صد نوت ۸ میگرفتم. چون دنبال پز دادن و فخر فروشی نیستم… دنبال چیزی هستم که به کارم بیاد و خدمات خوبی داشته باشه. نه فقط برند و ظاهرا لاکچری بازی!

  12. Avatar امید

    والا هیچکدام!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه