شما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا کامپیوتر مخصوص بازی؟

۱ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دو هفته‌ی گذشته بود که مطلبی پر و پیمان از مقایسه‌ی بین ایکس‌باکس جدید مایکروسافت و یک کامپیوتر مخصوص بازی نوشتیم.

در حال حاضر، جو کنسول‌های بازی ارتقا یافته بسیار داغ است؛ طوری که همه‌ی افراد می‌خواهند بدانند که از بین مدل معمولی پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو باید کدام را انتخاب کنند.

بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

از طرف دیگر، مایکروسافت هم تا دو ماه دیگر، می‌خواهد مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را به اسم ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند. تمام و کمال درباره ایکس باکس وان ایکس صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده است.
با این حال، قدرت یک کنسول، هیچ وقت به کامپیوترهای حرفه‌ای نمی‌رسد.

با تمام این اوصاف، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیریم: کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو هر دو قیمتی معقول دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کنند. ایکس باکس وان ایکس حتی می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K رندر کند. در صورتی که اگر بخواهید یک کامپیوتر بخرید که توانایی اجرای بازی را روی وضوح تصویر ۴K داشته باشد، باید چند برابر یک ایکس باکس وان ایکس یا پلی‌استیشن۴ پرو هزینه کنید.

برای مثال، قیمت یک کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا، به تنهایی اندازه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و حتی از پلی‌استیشن۴ پرو بیشتر است.

موضوع بازی‌ها هم در میان است. خیلی از بازی‌ها فقط روی کنسول‌ها پیدا می‌شوند و خیلی از بازی‌ها هم فقط روی کامپیوتر.

با این حال، این قسمت از مجموعه مقالات شما بگویید را برای گیمرهای حرفه‌ای نوشتیم و می‌خواهیم از آن‌ها سوالی بپرسیم. بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

می‌خواهیم از شما این سوال را بپرسیم: به نظر شما، خرید یا ارتقا به کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو، منطقی است؟ یا اینکه باید برای انجام بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت‌های ممکن، باید یک کامپیوتر مخصوص بازی بخریم؟ موضوع قیمت را هم فراموش نکنید؛ اینکه به نظر شما، برای انجام بازی با بالاترین کیفیت، به صرفه‌ترین راه، کدام است؟

در نهایت، شما به ما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا یک کامپیوتر مخصوص بازی؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۷ دیدگاه
  1. م ع ز

    -مقایسه فقط از یک بعد (سخت افزاری) درست نیست. باید همه ابعاد در نظر گرفته بشه.
    -۹۹ درصد اینایی که اینجا میگن کنسول ماله کساییه که نمیخوان هزینه کنن، نهایت pc چهار پنج تومنی دارن که در نهایت از یه کنسول باز کمتر هزینه کردن (با در نظر گرفتن هزینه بازیها و اینکه pc بازا اکثرا کپی بازن).اتفاقا اونی که pc میخره میخواد هزینه ی کمتری کنه یه تیر چند نشون بزنه هر چندسال کنسول عوض نکنه بازی کپی هم بخره!
    -PC امکان دسترسی به سخت افزار بالاتر و کیفیت گیمینگه عالیداره اما به نظر من فقط باید سبک شوتر و استراتژی روش بازی کرد که با دسته کنسول سخت تره (لطفا نگید به pc دسته هم وصل میشه ماهیت pc موس و کیبورده اتصال دسته یه جور برگشتن به ماهیت کنسوله) بازی هک اند اسلش با موس و کیبورد خنده داره یا بازیهای سبک اسپورت. در مقابل کنسول کیفیت بسیار خوب و سرعت نصب و اجرای بهتری داره.
    -اونایی که میگن pc هزارتا کاربرد دیگه داره ما اینجا تمرکزمون روی قابلیت بازیه، من خودم لپ تاپ دارم برای کارای کامپیوتریم، کنسول هم برای بازی موبایل هم برای کارای دیگه این برای pc مزیت نیست.
    – همه جور سبکی روی کنسول هست: استراتژی، MOBA و غیره. ورلد او وارکرفت نداره کنسول درسته اما همونطور گه گفتم بعضی سبکا با موس و کیبورد خیلی راحت ترن. بازیهای مشابه رو کنسول زیاده. هر کسی تو خونش لپ تاپ داره و اون تعداد بازی انحصاریه محدود رد اگه بخواد میتونه روش اجرا کنه. اما pc گیمرای متعصب که کنسول هم نمیخرن اینو از دست میدن.
    -یکی میگفت pc ماله گیمرای حرفه ای. اصلا قبول ندارم توی هر سبکی و هر بازی چه کنسول چه pc گیمر حرفه ای داریم. گیمر حرفه ای بودن هم به لوازم شاخ و لاکچریو شق و رق نشستن نیست. ماهیت موس و کیبورد باعث پشت میز نشینیه وگرنه pc گیمرام دوست دارن راحت ساعت ها بازی کنن-کی دوست نداره. ولی اونی که مسابقه حساس میده بله چه کنسول چه pc چند ساعت باید صاف بشینه تا تمرکز و دقتش بره بالا.
    -یکی میگفت بازی های انحصاریو میرم رو یوتیوب میبینم. خوب اینجویه اصلا دستگاه بازی نخر همه گیم پلیا رو یوتیوب هست

    جمع بندی اینکه خرید دستگاه بازی کاملا سلیقه ایه. از نظر من بازیه استراتژیه جنرال (علاقه شخصیه خودم) و بازیهای شوتر تحت شبکه تیمی فقط با pc.
    اما بین کنسولها سخت افزار و کیفیت ایکس وان و ps4 خیلی نزدیک همن و بازیهای انحصاریه که معیار انتخابه که PS4 واقعا حرف اولو میزنه. بازی انحصاری انقدر مهمه که نینتندو بازارشو کلا مدیون اونهاست. دوست گیمری که در عمرش بازیهای انحصاریه ps رو بازی نکرده باشه واقعا لذت بزرگیو از دست داده. در ضمن شبیه سازی بازی کنسول روی pc هم کار بی ارزشیه کنسول بخری راحت تری بخش آنلاین رو هم از دست نمیدی.
    تو صنعت گیم هم سونی پیشرو هست هم با سابقه تر (نسبت به مایکروسافت). معمولا هم منتظر نمیشه رقیب محصول جدیدی بده بعد اعلام کنه منم هستم!
    در نهایت پکیج کنسول بازی از نظر ابعاد مختلف قابل بررسی ارزش بالاتری نسبت به pc داره.

  2. امین

    کنسول

  3. علی اکبر فتحی کناری

    دوستان در نظر داشته باشید که کارت گرافیک های کنسول خیلی پایین تر از کارت گرافیک های PC هستن. علت اجرای گرافیک بهتر بازی در کنسول ها به خاطر سیستم عامل کنسول هست نه لزوماً سخت افزار. اگه دقت کنید کیفیت گرافیک بازی های PS4‌ بهتر از XBOX One هست درحالیکه XBOX One سخت افزار قوی تری داره.
    برنامه نویسی سیستم سونی خیلی بهتر از مایکروسافت هست به همین دلیله که بازی های انحصاری سونی بیشتره

    1. سهیل

      اشتباه میگی

  4. شهاب

    برای گیمر های حرفه ای همیشه پی سی و بازی با موس لذت دیگه ای داشته، من ۵ سال تموم دوران نوجوانی امو توی گیم نت ها سر کردم و پی سی را کاملا ترجیح میدادم تا اینکه پی اس ۴ اومد و تصمیم گرفتم برای سرگرمی خونه گی بخرمش، زمانی که باهاش بازی کردم اون تفکر فقط موس و پی سی از سرم افتاد و واقعا لدت میبردم ازش حتی میشه گفتبیشتر از پی سی، البته فقط کنسول های نسل ۸ ام قابل قیاس با پی سی هستند کنسول های قبلی در زمان خودشون اختلاف زیادی با پی سی داشتن و نمیشه مقایسه اشون کرد. بریم سر اصل مطلب همونطور که خودتون مقایسه کردید کنسول ها به نسبت کاراییشون اختلاف قیمت بالایی با پی سی دارن مخصوصا در ایران، تو ایران یه جور بازار سیاه هست برای قطعات پی سی ولی کنسول ها با قیمت واقعی دلاریشون به فروش میرن. از نطر کارایی بین ایکس باکس ایکس و پی اس ۴ من ایکس باکس ترجیح میدم چون به نسبت ۱۰۰ دلار بیشتر فوق العاده کارایی بالایی داره، در مقایسه با پی سی هم کاری که ایکس باکس ایکس ۲ میلیونی میکنه پی سی ۳ میلیونی نمیکنه و جدای از اون پی سی نمیشه به تی وی وصل کرد چیز جالبی نمیشه برای بازی و نیاز به ۱ مانیتور دارید و برای یک مانیتور معمولی خوب هم باید ۱ تومن بدید. پس میشه ۴ میلیون برای پی سی و هنوز هم توانایی ایکس باکس در اجرای بازی نخواهید داشت، پس من همون ایکس باکس ترجیح میدم چون ندارم ۷و۸ میلیون پول پی سی بدم اگه داشتم پی سی برام بهتر بود

  5. شروین

    از نظر مالی بدون هیچ شکی انتخاب کنسول منطقی است اما از نظر کیفیت و لذت بازی و تنوع تماما برد با PC هستش همانطور که تمام گیمر های حرفه انتخابشون PC است . این رو هم در نظر بگیرید کهلذت خرید بازی اورجینال در لذت بازی کاملا موثره که تو ایران هم به راحتی میشه با STEAM بازی اورجینال خرید .میدونید لذت جمع کردن یک سیستم گیمینگ حرفه ای و تاپ لذت جداگانه ای داره که قابل وصف نیست اینکه مدام به روزش نگهدارید و بهترین وسایل جانبی ها رو بگیرید کیبرد و موس حرفه ای … به نظر من این پروسه هم جزعی از لذت دنیای بازی است برای من که اینجوریه حتی میتونم بگم جمع کردن سیستمی که بهترین بازی های سال را با بالاترین کیفیت اجرا کنه معادل همون بازی کردنش لذت داره . تازه سیستم چند مانیتوری را هم فراموش نکنید که اگه تا حالا اجرا نکردید نمی دانید چه احساسی داره کیفیت های ۸K …
    خلاصه که سیستم PC در تمام جهات سر تره جزٍِء قیمت که …. از منظری دیگه نگاه کنید کسی که داره با کنسول بازی میکنه یک وری لم داده رو مبل و داره بازی میکنه که برای بیننده حس خوبی القاء نمیکنه اما کسی که با PC بازی میکنه پشت میز نشسته با کلی تجهیزات خفن در کنارش و شق و رق و یک حس قدرت رو تداعی میکنه به هیچ وجه کنسول در حد و اندازه های PC نیست فقط گزینه قیمت هستش که قابل رقابت کردش در مورد بازی ها نیز کرک شدن بازی های PC بلای بود که باعث شد تا مرز نابودی لانچ کردن بازی ها رو پلت فرم PC پیش بره که خدا رو شکر دو شرکت والو و EA با سایتاشون جان تازه ای به بازی های pc دادند.

  6. Mahbod

    Ps4 pro با صد دلار پایین تر از وان ایکس و pc با قیمت سرسام اور که توش شکی نیست. شما بیاید ببینید اکثر بازی ها هنوز نتونستن به گرافیک اصلی خود ps4 یا وان معمولی برسند.توی انحصاری های ایکس باکس شاید یکم ضعف pro دیده بشه ولی در این حد نیست که ادم بتونه از سرورهای پر قدرت و پر جمعیت ps4 بگذره. البته pc جای خود دارد. اینکار ایکس باکس یعنی معرفی نسل بعد که اصلا موقعش نبود.

  7. عرفان عطاری

    من همه نوع دستگاه بازی رو تجربه کردم. به نظر من بازی روی کنسول احساس برتری می ده و کلا اسمش روشه : کنسول بازی. درسته که اگه بشه یه پی سی قدرتمند جمع و جور کرد، رندر بازی از کنسول بالاتر می زنه اما نباید مشکلات نرم افزاری و کرش کردن های وسط بازی رو هم فراموش کرد. اکثر بازی ها که کرک شده هستند و خیلی شانس بیاریم پیچ و خمی تو نصب بازی نباشه و درست نصب بشه. اما این دردسرها تو کنسول نیست و خیال آدم کاملا از این نظر راحته و یه نکته دیگه اینکه کنسول مادامی که ساپورت میشه براش بازی میاد بدون مشکل اجرا میشه اما پی سی نهایتا دو سه سال از نظر سخت افزاری می تونه راحت بازی ها رو ساپورت کنه.

  8. Ali.Bozorgi.mehr

    نکته مهم در بازی کردن فقط و فقط لذت بردنِ یکی با دیدن گرافیک خارق العاده لذت می بره که باید بره PC بخره یکی از بازی های ماجراجویی-داستانی-نقش آفرینی لذت می بره که باید بره ps4 و Nintendo switch بخره ((چون اکثر بازی های انحصاری این سبکی اند)) یکی از بازی های مولتی پلتفرم و آنلاین لذت می بره که باید بره Xbox one بخره. من که خودم بازی ها رود از تو گوشی ام استریم می کنم تو تلویزیون و این جوری بازی می کنم.

  9. حسین

    من خودم یک لپ تاپ گیمینگ ایسوس دارم بهترین بازی ها رو دارم الان ولی افسوس میخورم که چرا یک PS4 نخریدم خیلی ام ارزون تر بود فکر کنم‌ ۲ تومن سود می کردم ولی بازی های Ps4 گرون هستند ولی چون قابلیت آنلاین داره ارزششو داره میخوام الان گرافیک افرایش بدم Gtx 960 هست اصلیش با مشخصات همین گرافیگ حدود ۹۰۰ تومن بود اصلا باخریدش سود نکردم
    پیشنهاد می کنم یا واقعا پول بدید واسه لپتاپ
    یا یه Ps4 بگیرید

  10. امیرمهدی

    pc تا ابد جزو پلتفرم های اصلی است ولی گرون و بازی انحصاری نداره

  11. سینا شورشینی

    اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم ps4 جایی در این مقایسه نداره!برای این که از نظر سخت افزار اجرای بازی ها ضعیف تر هست و بازی ها با کیفیت کمتری اجرا میشه و یا اینکه از لحاظ دسته و پشتی بانی هم ضعیف تر از ایکس باکس عمل کرده ولی خب انحصاری های بیشتری نسبت به ایکس باکس داره ولی اینم نباید فراموش کرد ایکس باکس وان و وان ایکس بازی های ایکس باکس ۳۶۰ رو باز میکنن که خودش کلی بازی میشه.
    میمونه ایکس باکس وان ایکس و کامپیوتر گیمینگ
    که بستگی داره اگه بخوایم یک کامپیوتر گیمینگ رو دقیقا مثل سخت افزار ایکس باکس وان ایکس بخریم کم کم هفت تا ده ملیون باید هزینه کنیم که واقعا هزینه اضافیه نسبت به دو نیم ملیون ،اگر فقط برای بازی باشه !
    پس اگر پول برامون مهم باشه قطعا ایکس باکس وان ایکس بهتره ولی اگه از لحاظ پولی مشکلی نداشته باشیم میتونیم یک سیستم خیلی قوی ببندیم و هم هزینه پلاس ندیم و نه هزینه بازیی هایی که انلاین نداره و میشه راحت با کرک بازی کرد!

  12. باربد

    نظر من به PS4 بهتره به چند دلیل،این‌که از هردو سیستم دیگه ارزون‌تره بازی های انحصاری بهتری داره و آخر این‌که بیشتر ‌دوستانم PS4 دارند و برای بازی آنلاین با اون‌ها PSN مناسب‌تره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه