شما بگویید؛ کدام آیفون را بیشتر دوست داشتید؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل آیفون

همین چند روز پیش ۱۱ سال از معرفی آیفون گذشت. دقیقا ۱۱ سال پیش استیو جابز محصولی را نشان داد که دنیا را متحول کرد. در آن سال با  آینده‌ی گوشی هوشمند مواجه شدیم. یک تلفن همراه با صفحه نمایشی لمسی و بدون هیچ صفحه کلید فیزیکی. دنیای گوشی‌ها از آن سال تا به امروز آنقدر تغییر داد. صحبت‌ کردن درباره‌ی تمام این تغییرات حداقل چند ساعتی طول می‌کشد. اما به جرات می‌توانیم بگوییم که این تغییرات را مدیون آیفون هستیم. آیفون آنقدر خوب عملکرد و انقلابی بود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی در دنیا را به دردسر انداخت.
گوشی جادویی اپل در طول این همه سال با تغییرات مختلفی همراه شد و هر سال به گوشی بهتر و دوست‌داشتنی‌تری تبدیل شد. آیفون ۴ با طراحی مدرن، آیفون ۴s با دستیار صوتی سیری، آیفون ۵s با سنسور تشخیص اثر انگشت، آیفون ۶ با ظاهری جدید و یک مدل بزرگ‌تر به اسم پلاس، آیفون ۶s با صفحه نمایشی حساس به فشار، آیفون ۷ پلاس با دوربین دوتایی و آیفون ۱۰ با صفحه نمایش OLED و کم حاشیه تنها برخی از پیشرفت‌های مهم این محصول در طول سال‌های گذشته به حساب می‌آیند.
حالا قصد داریم از شما بپرسیم که به نظر شما بهترین آیفونی که در طول سال‌های گذشته عرضه شده کدام مدل بوده است؟ شما کدام یک از مدل‌های آیفون را دوست داشتید و به نظرتان کدام مدل توانست به محصول خلاقانه‌تری تبدیل شود؟ یا اصلا اینکه چرا فکر می‌کنید آیفون گوشی خوبی است؟
در این ۱۱ سال آیفون آن‌قدر طرفدار پیدا کرده که هر کس دلیل خاصی برای دوست داشتن آن پیدا کند.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۸ دیدگاه
  1. Avatar یزدان

    ایفون ۷ واقعا بهترین تجربه ام از داشتن یک ایفون بود

  2. Avatar علی فلاح

    بعد از آیفون ۵s بنظرم بهترین آیفون آیفون ۷ بود

  3. Avatar Amir Mahdi

    IPhone 7

  4. Avatar صادق

    بنظر من بهترین آیفون اگر بخوایم از ۵s فاکتور بگیریم، میشه گفت آیفون ۷ هستش که نمونه کامل و بی نقصی از ابعاد و سایز نمونه اولیه ش بود که آیفون۶ باشه، با قابلیت های بهینه تر شده و دکمه هوم غیر فیزیکی (که درواقع امکان خرابیشو به حداقل میرسونه و واقعا حیف که دیگه بکل حذفش کرد) .
    از پارسال برنامه داشتم آیفون امسال رو هم بخرم ولی واقعا انگیزه ای برای جذب شدن بنسبت قیمت نجومیش تازه اونم با حافظه ۶۴ گیگ و تفاوت یک میلیون تومنی برای حافظه ۲۵۶ گیگش، ندارم…. آیفون۸ هم که دیگه واقعا یه مورد بیخودی بود که اپل به زور در کنار آیفونx چپوندش توی لیست فروش و حتی مجبور شد اون فاجعه کاهش سرعت گوشی های پیشینش رو با آپدیت جدیدش به بار بیاره تا توجیهی جور کنه برای خریدش

  5. Avatar احسان

    سلام من یک سوال داشتم واین اینکه بین ای ۴

    گوشی کدام بهتر است بخرم؟لطفا جواب بدین

    واقعا موندم توش

    ۱-هواوی میت۱۰ پرو

    ۲-ایفون۸

    ۳-گلکسی نوت ۸

    ۴-گلکسی اس۷

    1. Avatar صادق

      گزینه ۵! یعنی آیفون۷ رو بخر
      سرعت عالی
      دوربین پرقدرت
      دنیای بی انتهای نرم افزار های کاربردی
      و عدم تفاوت چشم گیر با آیفون ۸
      قیمتش مناسب تره از آیفون ۸ و واقعا و عملا هییdچ تفاوت کاربردی و عقب موندی ازش نداره… از من میشنوی آیفون۷ بخر ۱۲۸گیگ… این از IOS .. درباره اندروید هم که کلا بنداز دور که مفتش گرونه

    2. Avatar مهدی

      میت ۱۰ پرو

  6. Avatar پرهام

    قبلا ۵ اس داشتم و به مشکل خوردم
    ولى برگشتم به ۴ اس و واقعا راضى ام

  7. Avatar محمد رضا

    آی‌فون se عالیه
    چون قیمت پایینه
    قدرت عالیه
    خیلی خلاصه

  8. Avatar damdeok

    سلام به همه

    من از ۵ اس به بعد ت الان هر ساله با اومدن ایفون جدید قبلی رو باهاش عوض کردم ( البته ۸ و ۸ پلاس رو نداشتم ) و الان هم ۱۰ دارم ولی راستشو بخواید به نظرم همشون در زمان خودشون بهترین بودن ولی من خودم ۷ پلاس رو بیشتر می پسندم . مخصوصا رنگ مشکی ماتش رو خیلی دوست دارم . به نظرم گوشی فلزی خیلی بهتر از فلز و شیشس . ۱۰ هم خوبه ها نه اینکه بد باشه ولی ارزش خرید نسبت به قیمتش با توجه به دخالت دولت و افزایش قیمت بیش از حدش نداره . چیزهای جالب و خوبش فیس ایدیشه و گسچر های حرکتیش . این که به سوایپ کردن به چپ و راست بتونی بین بین اپ ها جا به جا شی خیلی سریع و دوست داشتنیه در کل به نظرم حذف حاشیه ها و دکمه هوم اقدام خوب و جسورانه ای بود . ناگفته نماند که دکمه هوم سری ۷ رو هم خیلی دوست داشتم .
    در ضمن تا یادم نرفته برخلاف اکثر افراد از این که جک ۳.۵ میلیمتری حذف شد خیلی مشعوف هستم .
    مرسی از توجه تون

  9. Avatar ALI-BBZ

    سلام من خودم آیفون ۷ پلاس دارم ازش هم راضی هم قبل از اونم خواهرم آیفون ۵اس داشت و نحوه استفاده از اون رو دیده بودم .گوشی های آیفون هم عمر خوبی دارن هم سیستم عامل خوب من به شخصه انتظار داشتم آیفون ۱۰ خیلی فرق بکنه که نکرد اما بازم من آیفون ۷ پلاس خیلی دوست دارم و به نظرم یکی از بهترین گوشی های حال حاظره.

  10. Avatar حسین مولانا

    به نظر بنده بهترین و نو اور ترین و پر فروش ترین گوشی که اپل ساخته تا به امروز ۶ و ۵S هستش که ایفون های ۶اس ۷و ۸ روی پلتفرم ۶ ساخته شدن اما ایفون فقط داره نون نرم افزار IOS میخوره اگه اون و سیری نبودن ارزش هواوی هم نداشت از نظر من بعد از استیو جابز اپلی باقی نخواهد ماند برین دنبال یه برند دیگه یا حق

  11. Avatar میرنقی موسوی آرموداقی

    من به شخص جنس بدنه و کیفیت ساخت ایفون ۷ رو میپسندم ….. متاسفانه اپل با ناپختگی وارد ساخت بدنه پلاستیکی به خاطر شارژ بی سیم شد و نتایجشم دیدیم ….

    1. Avatar حسین

      چرا حرف بی ربط میزنی؟ شیشه و فلزه نه پلاستیک

  12. Avatar محمد امیریان

    سلام.
    به نظر من گوشی های اپل، گوشی های عمری هستند، یعنی شما با خرید یک مدل ایفون میتوانید سالها از آن استفاده کنید و گوشی هم همان سرعت اولیه را دارا باشد.
    من آیفون را اولین بار با ۶S تجربه کردم، برای من که اولین باری بود که ای او اس و ایفون را تجربه میکنم بسیار لذت بخش و شیرین بود.
    من طی چند سال گذشته خیلی گوشی عوض کردم و به غیر برند هوآوی با تمامی گوشی ها کارکرد ام، به نظرمن ایفون یک برتری خاصی نسبت به سایر گوشی ها دارد و آن هم جذابیت است که از لحظه بازکردن جعبه گوشی به آن میرسید.
    به نظر من تمامی گوشی های ایفون در زمان و دوره خودشان کامل بوده اند و بالاترین قدرت و هوشمندی برخوردار بوده اند
    به عنوان مثال؛ ایفون ۴S با زیبایی خاص خودش و به همراه سیری ؛ آیفون ۵S با حسگراثر انگشت و پردازنده ۶۴ بیتی ؛ آیفون ۶ با بدنه فلزی و صفحه نمایش بزرگتر نسبت به گذشتگان خودش؛ آیفون۶S با سخت افزار بهبود یافته لمس فشاری جدید و رفع نواقص ۶ ؛ ایفون SE هم اقتصادی ترین گوشی اپل همراه با پردازنده قدرتمند ؛ ایفون ۷ هم اولین ایفون ضد اب، لرزش گیر اپتیکال در مدل کوچک، باتری با ظرفیت بیشتر و سخت افزار قدرتمندتر، کلید خانه جالب و دوربین دوتایی در مدل پلاس ؛ ایفون ۸ هم با شارژر سریع و شارژر وایرلس و بدنه جدید شیشه و اکنون آیفون X با تشخیص چهره، دوربین دوتایی بهبود یافته و صفحه نمایش عالی با حاشیه بسیار کم همه از ویژگی شاخص گوشی های ایفون از گذشته تا به الان هستند.
    ولی به نظر من بهترین و کامل ترین گوشی آیفون، آیفون ۷ و ۷پلاس بود که میشه گفت تمکیل کننده نسل قبل خود و الگوی نسل های بعد خود بود.
    ویژگی های که برای اولین بار در آیفون ۷ دیده شد؛ مثل صدای استریو، باتری با ظرفیت بیشتر، کلید خانه جدید، ضد اب بودن، دوربین دوتایی، لرزش گیر اپتیکال، حذف جک صدا و …. همه به نوعی در نسل بعد آیفون هم دیده شد،
    با این اوضاع هنوز هم آیفون جا کار دارد،
    ببخشید اگر طولانی بود، امیدوارم مفید واقع شود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه