شما بگویید؛ گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

اگر این روزها قصد خریدن یک گوشی موبایل رده بالا را داشته باشید با تصمیم نسبتا دشواری روبرو خواهید بود. زمان زیادی تا معرفی گوشی‌های هیجان‌انگیزی مثل گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ باقی نمانده، ولی همین الان هم گوشی‌های بسیار خوبی در دسترس هستند. در هر حال اگر تصمیم بگیرید از میان گوشی‌های موجود دست به انتخاب بزنید، احتمالا دو گوشی سامسونگ گلکسی S8 و اپل آیفون ۷ یا حتی برداران بزرگ‌تر آن‌ها گلکسی S8 پلاس و آیفون ۷ پلاس، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهند بود. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم از شما بخواهیم دلیل خود را برای ترجیح دادن یکی از این دو گوشی به دیگری با ما در میان بگذارید. در ادامه مقایسه‌ای کوتاه را میان این دو رقیب انجام می‌دهیم. به نظر شما کدام گوشی ارزش بیشتری برای خریدن دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

بدون شک از نظر طراحی و زیبایی گلکسی S8 نسبت به آیفون ۷ برتری کامل دارد. سامسونگ در گلکسی S8 این ایده را که تمام گوشی‌های هوشمند شبیه به هم شده‌اند به چالش کشید، در حالی که اپل از سال ۲۰۱۴ تغییر قابل‌توجهی را در طراحی آیفون‌هایش ایجاد نکرده. البته نباید فراموش کنیم که آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود و در واقع یک نسل عقب‌تر از گلکسی S8 قرار دارد.

آیفون ۷ صفحه‌نمایشی ۴.۷ اینچی دارد، در حالی که طراحی عالی گلکسی S8 علاوه بر زیبایی کمک کرده سامسونگ صفحه‌نمایش به مراتب بزرگ‌تر ۵.۸ اینچی را در ابعادی مشابه جای دهد. همچنین صفحه‌نمایش سوپرآمولد +QHD گلکسی S8 نه تنها از صفحه‌نمایش IPS LCD آیفون ۷ بهتر است، بلکه به جرأت می‌توان گفت S8 در حال حاضر بهترین صفحه‌نمایش را در بین تمام گوشی‌های بازار دارد. البته هنوز هم ممکن است همه‌ی افراد طرفدار لبه‌های منحنی آن نباشند.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

در زمینه‌ی مشخصات فنی و سخت‌افزار، گلکسی S8 حداقل روی کاغذ به نظر قدرتمندتر از آیفون ۷ می‌رسد؛ ولی آیفون همیشه به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌عامل قدرتمند iOS که به شکلی تنگاتنگ با سخت‌افزار هماهنگ شده، به سرعت بالا و عملکرد روان شهرت داشته است. البته نباید از قدرت بسیار بالای پردازنده‌ی A10 فیوژن آیفون ۷ هم به سادگی گذشت. آیفون ۷ در تجربه‌ی عملی کار با اپلیکیشن‌ها می‌تواند گلکسی S8 را از نظر سرعت شکست دهد.

گلکسی S8 از نظر باتری هم روی کاغذ وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد. شاید با توجه به ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باتری گلکسی S8 در مقابل ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آیفون ۷، انتظار داشته باشید طول عمر باتری S8 به مراتب بیشتر باشد. گلکسی S8 همچنین از پردازنده‌ی کم‌مصرفی با معماری جدید ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. ولی در عمل اندازه‌ی بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش گلکسی S8 تا حدی این برتری‌ها را خنثی می‌کند. علاوه بر این آیفون ۷ هم با اتکا به بهینه‌سازی‌های iOS و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدیدش می‌تواند مصرف باتری را بهتر از اندروید مدیریت کند. در مجموع بسته به میزان کاری که با گوشی انجام می‌دهید ممکن است باتری هر دوی آن‌ها بتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد.

از نظر دوربین سامسونگ در گلکسی S8 بیش از هر چیز داشته‌هایش را حفظ کرده است. با این حال دوربین S8 همچنان جزو بهترین دوربین‌های بازار محسوب می‌شود. دوربین آیفون ۷ نسبت به نسل قبل پیشرفت بیشتری داشته است. دوربین آیفون ۷ با مجهز شدن به لرزشگیر اپتیکال و نسبت کانونی f/1.8 حالا می‌تواند در زمینه‌ی عکاسی در نور کم هم با گلکسی S8 رقابت کند. برتری اصلی اپل در این زمینه به دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس برمی‌گردد؛ در حالی که S8 پلاس به جز اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری هیچ تفاوت دیگری با مدل کوچک‌ترش ندارد. البته گلکسی S8 هم در زمینه‌ی دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7 و فوکوس خودکار، نسبت به سنسور ۷ مکاپیکسلی و نسبت کانونی f/2.2 آیفون ۷ برتری دارد. در هر حال از می‌توان گفت نظر دوربین انتخاب هیچ‌کدام از این دو رقیب شما را ناامید نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

آیفون ۷ سرانجام با برخورداری از گواهینامه IP67 ضد آب شده و همچنان به حسگر اثر انگشت هم مجهز است. در مقابل گلکسی S8 با گواهینامه IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت بییشتری دارد، علاوه بر حسگر اثر انگشت از اسکنر عنبیه هم بهره می‌برد، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، هنوز جک هدفون را دارد و علی‌رغم حداقل حافظه‌ی داخلی بیشتر (۶۴ گیگابایت در مقابل ۳۲ گیگابابت) حتی می‌توانید حافظه‌ی داخلی آن را با کارت حافظه‌ی microSD افزایش دهید.

با وجود تمام چیزهایی که گفته شد شاید مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی و مهم‌ترین عامل انتخاب هر کدام از آن‌ها، سیستم‌عامل باشد. سیستم‌عامل iOS به سرعت بیشتر، اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم بهتر و دریافت منظم و طولانی آپدیت‌ها شهرت دارد، و در مقابل سیستم‌عامل اندروید امکان شخصی‌سازی بیشتر و محدودیت‌های کمتری دارد. سامسونگ امسال همچنین پوسته‌ی TouchWiz خود را تا حد زیادی سبک‌تر و زیباتر کرده است. حال به نظر شما با توجه به این که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل هر کدام از این دو گوشی تقریبا برابر است، کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸۷ دیدگاه
  1. علي

    شما ها همیشه کارتون اشتباهه
    پرچمدار سامسونگ نباید با گوشی سال پیش مقایسه بشه!
    هر چند که جلوش کم میاره

    1. سان

      شعار اپل ساخت گوشی برای چند سال اینده است!!
      مگه نه؟؟؟؟

    2. دانیال تقی خانی

      تو چی کم میاره تو زیبای یا کیفیت ساخت یا نوآوری یا صفحه نمایش یا رم یا دوربین تو چی کمی خارج از تعصب قضاوت کنید منطقی اگر بخواد کم بیار تو باز کردن کل اپ ها آیفون میشه ۱.۳۰ ثانیه سامسونگ میشه ۱.۴۵ ثانیه تو کل اپ ها ۱۵ ثانیه نه ۲۰ ثانیه فرقش میشه از دید مت مسئله مهمی نیست این ثانیه های نزدیک بهم

  2. اقبال

    چرا آیفون ۷ رو با S8 مقایسه میکنین ، مگه آیفون ۷ از S7سامسونگ یا pixl گوگل بهتره ؟ بهتر نیست
    بجز در سرعت بالا اومدن اپ ها و البته نه در سرعت اجرای اونها .
    ولی اگه کسی میگه بهتره با دلیل بگه که از چه نظر ؟

    آیا اپلی ها میتونن مثل گوگلی ها (اندرویدی ها) به فایلهای شخصی و سیستمی خودشون دسترسی داشته باشن؟

    – نه دستشون کوتاهه

    آیا میتونن قسمت های مختلف دیوایس خودشون رو شخصی سازی کنن و رئیس گوشی خودشون باشن؟

    – نه اونا مجبورن به همان چیزی که برنامه سیستم آی او اس مشخص کرده تن بدن

    اگه جا برای ذخیره اطلاعاتشون کم آوردن میتونن یه کارت حافظه بذارن تو گوشیشون؟

    -نه اپل از این جریان بشدت وحشت داره ، چون الان بابت حافظه بشتر پول بشتری میگیره ، اگه همچین اجازه ای میداد کمتر سود میکرد ، مردم یه گوشی با ۱۶ گیگ حافظه میگرفتن و میرفتن یا اس دی کارت ۱۲۸ گیگابایتی میذاشتن تو گوشیشون.

    یک اپلی خیلی چیزاو خیلی کارا رو ” نمیتونه ” .

    پس آفون ۷ نه با S8 که با یک میانرده گوگلی هم نمیتونه از نظر کاربردی بودن مقایسه بشه

    من به شخصه با آیفون ها احساس نفس تنگی بهم دست میده
    و برام گلکسی S8 خیلی وسوسه انگیزه

    1. شهریار

      باید بگم اپل هم در بالا اومدن اپ و هم در اجرا سریع تر و روان تر از اندروید عمل میکنه.( من هم اچ تی سی ام ۸ داشتم هم لومیا ۹۲۰ و هم ایفون ۶ اس پلاس) البته باید بگم در روان بودن هیچ کدوم مثل ویندوز نبودن. اینکه ایفون فایل منیجر نداره درست و یک ضعف به حساب میاد اما از یک طرف خیلی اصلا به فایل منیجر برا دست کاری گوشه و کنار گوشی نیازی ندارن و دوما با مشکلات بد افزاری کمتری روبرو هستن. میتونه نداشتن کارت حافظه برا ایفون ضعف باشه اما شما با اضافه کردن کارت حافظه در اندروید نمیتونی کمبود جا برا اپیلیکیشن هات را جبران کنی فقط بیشتر به درد ذخیره فیلم و عکس و موزیک میخوره. همین طور که میبینی اکثر گوشی اای اندرویدی به حافظه های ۶۸ به بالا رو آوردن. و میشه با یک ایفون همون کارهای لازم و ضروری رو کرد که با اندروید انجام میدین. اما ایفون ها از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستن و عمر باطری به مراتب بیشتری از اندرویدی ها دارن. پس بی خودی قضاوت نکنین. خرید ایفون یا سامسونگ مثل خرید بنز یا بی ام و میمونه هرکسی دلایل خاص خودش داره.

    2. مهدی

      حالت خوبه؟ سری iPhone 6s حتی از Galaxy Note 8 که آخر تابستون میاد هم بهتر خواهد بود. حالا iPhone 7 به کنار. چی میگی با اون سیستم عامل اندروید؟ آب نبات چوبی؟ نوغات؟ نون سنگگ؟ بستنی قیفی؟ خیار چنبل؟ برو بابا… فقط iOS … همین!

    3. آرشام

      اس ۸ پسندا چیزی از گوشی نمیدونن و غیر حرفه ای هستن و اگه آیفون رو جیلبریک کنین قطعا میگین آیفون ۷

  3. امین

    بنظر من تفاوت اصلی در سیستم عامل اونهاست. که بازهم انتخاب اون به سلیقه ی افراد بستگی داره اما در کنار طراحی یکنواخت و قالب پذیر اپل که به نوعی تداوم یک سنت چندین ساله محسوب میشه واقعا از طراحی جسورانه و زیبای سامسونگ اس ۸ نباید بسادگی گذشت.

  4. محمد

    واقعا آیفون۷ از نظر قدرت و سیستم عامل و دوربین در یک سطح دیگست و کار کردن با اپل واقعا لذت بخشه آیفون هفت پلاس که جای خود دارد

  5. دانیال تقی خانی

    بدون شک آیفون جز بهترین ها هست نه بهترین سرعت آیفون معمولا از اندرویدی ها بیشتر اما در نهایت اختلافشون خیلی کم انطور که فکر میکنیم نیست ایفون در مقایسه با خیلی از گوشی ها دیگه امکانات کمتری میده درواقع از اسمش دار سواستفاده میکنه و دیگه برند خلاقی محسوب نمیشه بدون شک سامسونگ از هر لحاظ بهتره مثل طراحی، نواوری و کیفیت در صفحه نمایش، مقدار رم، امکانات امنیتی،میزان باطری،شارژر بی سیم،کیفیت ساخت در واقع اینها بارزترزن برتری اس ۸ به آیفون ۷ هست از نظر من باز آیفون ۷ پلاس برای حرفی برای گفتن داره اما ۷ که اصلا فقط پول اضافی اگر چشم بسته نخواهیم خرید کنیم اس ۸ با امتیاز خیلی خیلی بشتر از آیفون ۷ جلوتر خواهد بود
    از دید مخاطبین آیفون میشه گفت که انگار مد شده و یا کلاس داره یا که خاص هستش رو این حساب همه چشم بسته میرن که بخرنش
    از دید من که اینطور نیست خداروشکر پرچم دارای سامسونگ رو کمتر دست عموم میبینی یعنی که انتخاب خاص تر و تک تری داشتی ????????????

    1. سجاد

      از تمام برتری های ساسونگ که شمردی لذت بردم به ویژه امکانات امنیتی و کیفیت ساخت که به سادگی نمیشه از کنارش رد شد :)))
      ضمنا شما گوشی ای که تازه اومده رو با گوشی ۱۰ ماه پیش اپل مقایسه میکنی و میگی دست کمتر کسی هست ؟ من مدل های سال گذشته رو بارها حتی دست افراد مختلف از قشر های مختلف دیدم واین مساله دیگه قدیمی شده که فکر کنی گوشی گرون رو درست هرکسی نمیبینی! باز آیفون به دلیل نحوه کار کردن با سیستم عاملش ((که من معتقدم از اندروید خیلی سر تره و مشکل ایرانیا اینه که iOS برای دنیای دارای قانون کپی رایت ساخته شده)) حداقل دست هر کسی نمیبینی یا کمتر میبینی چون سواد استفاده ش رو هر کسی نداره و میخره و میگه هیچ کار نمیشد باهاش کرد و میفروشه میره.

      1. عطا

        ده ماه نیست، ۶ ماهه
        اون اواخر تابستون معرفی شد و این اوایل بهار

      2. سجاد

        من زمان (تقریبی) معرفی آیفون ۷ تا الان را گفتم در کامنت قبلی
        # تقویت_روخوانی

      3. علی

        این که اتفاقا برعکسه الان هرکی از تکنولوژی چیزی سرش نمیشه و میخاد یه گوشی گرون بخره میره اپل میخره.

      4. سجاد

        من منظورم اکثریت در جامعه آماری ای که خودم داشتم بوده و به نظرم اقلیتی هم هستن که آیفون رو فقط برای برند اپل بودنش میخرند. بحث اصلی من بر میگشت به تفاوت سیستم عامل ها!

      5. king m4m

        دمت گرم داداش . کامنتت به دلم نشست

    2. علي

      روی کاغذ رم آن بهتر است اما در واقعیت اینطور نیست! میتونید ببینید فیلماش هست

    3. محمد سعید

      یعنی وفاداری به سامسونگ کمتره.

  6. محسن سمیعی

    مثل اینه که بگیم انبه یا هلو ؟ درسته هر دو میوه هستن اما قابل مقایسه نیستن…
    در حقیقت هیچکدوم بهتر از اون یکی نیست و هر کدوم مزایا، معایب و علاقه مندان خودشو داره…

    اگر یه گوشی بدون محدودیت، با سرعت قابل قبول، نچندان آپدیت پذیر، جذاب و مدرن می خواین S8
    اگر یه گوشی محدود اما امن، پر سرعت، آپدیت پذیر و لوکس اما نچندان مدرن می خواین iPhone 7

  7. مصطفی

    من تجربه کاری کمی با سامسونگ دارم اما براساس شنیده ها سامسونگ هم مشگل هایی داره البته ایفون هم بی عیب نیست.باید دید نیاز هر فرد از یک گوشی چیه. من خودم گوشی رو میخوام که حتی بعد از ۴ سال هم بدون باگ ازار دهنده و کندی کار کنه.من ایفون ۵ دارم و ۷، انصافا ایفون ۵ هنوز از خیلی از هم رده های خودش بالاتره شما راحت بایه پرس و جو به نتیجه من میرسید، ببینید گوشی های اندرویدی که حدودا برای ۴-۵ سال پیش الان در چه وضعیتی از کارایی است،ایا هنوز هم مثل روز اولشون سرحال هستند یا نه؟ ایفون ۵ هنوز هم رقیبای خودش رو شکست میده حتی بعد از ۴-۵ سال. فکر کنم دیگه نیازی نباشه از ایفون ۷ بگم.

  8. امیر مسعود

    یک بار چند سال پیش بخاطر علاقه به صفحه بزرگ نوت ۳ رو انتخواب کردم تا ۶ ماه خندان بودم از انتخوابم و همه از کیفیت صفحه نمایشش صحبت میکردند اما بعد از ۶ ماه با شروع لگ های پشت سر هم و خروج از برنامه های نا به جا کم کم حس پشیمونی شروع شد، تا سری پلاس آیفون اومد و الان با آیفون ۷ پلاس بعد از ۹ ماه میتونم بگم که اکثر دستگاه های اندرویدی فقط برای ۶ ماه تا یک سال مناسبند این رو زمانی متوجه میشین که با هر دو دستگاه کار کنید نه اینکه فقط از روی کاغذ یا حس به یک برند نظر بدیم.
    با وجود نصب برنامه های اپتیمایز کننده سیستم و کلین آپ های مختلف سیستم اندروید برای یک سال روان کار میکنه، مشکل ارائه اندروید توسط شرکت های مختلف برای گوشی های نسل قبلشون هم هست( چون سالی تقریبا ۱۰ تا گوشی اونم حداقل بیرون میدن) اما ارائه آپدیت های IOS در زمان های مناسب و بعد از بروز هرگونه مشکل از این نظر هم یوزر های این دیوایس رو راضی نگه میداره

    1. علی

      مشکل نظر شما اینه که نوت ۳ رو با ایفون ۷ مقایسه میکنین
      کافی بود یکی دو نسل گوشیتون جدید تر باشه تا الان این نظر رو ندین.

  9. Fazel

    آیفون ۷ یا ۷ پلاس

  10. Mohammad mahdi

    نزدیک به دوماه پیش آیفون ۷ پلاس خریدم رنگ مات ۱۲۸ گیگ اولاش که خوب بود ولی اگه طرفدارای تعصبی اپل نمیریزن سرم بگم که بعضی جاها مخصوصا تو اپ تلگرام باگای عجیب و غریبی داشت! کیفیت صفحه نمایش خوب بود ولی صفحه نمایش TFT دیگه فک کنم خیلی قدیمی شده! از فاصله ی کمتر از ۱۰ سانتی متر از دستم افتاد رو سرامیک بالای گوشی به فنا رفت تازه اپل خیلی مدعیه که فلز به کار رفته خیلی مقاومه ولی فقط حرفه و تو عمل اینو ثابت نمیکنه. دوربین خیلی خوب بود مخصوصا portrait mode که خیلی جالب بود و یه امتیاز نسبت به سامسونگ بود اما دو هفته پیش فروختمش و اس ۸ خریدم. به جرات میتونم بگم این گوشی هیچی کم نداره هیچ بلکه زیادم داره! صفحه نمایش سوپر امولد با کیفیت Qhd+ با قابلیت تنظیم صفحه نمایش به Fhd+ و یا Hd+. قابلیت ۳d تاچ زیر دکمه ی مجازی هوم که اگه داخل بازی باشین لازم نیست دکمه ها رو بالا بیارید فقط همونجایی که مربوط به هوم هست رو فشار بدین که واقعا حس جالبی داره! بلوتوث نسخه ی ۵ با قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه بلوتوثی که برای اولین بار در صنعت موبایل شاهد هستیم. سنسور Iris یا تشخیص عنبیه با سرعت فوق العاده ای کار میکنه و واقعا امنیت سنسور Iris تو کل دنیا سر زبونه. حافظه ی پایه ی گوشی ۶۴ گیگ هست که اپل تازه از ۱۶ به ۳۲ تغییر داده. آیفون های ۷ و ۷ پلاس به مرور زمان اگه بخار آب بهش بخوره خراب میشه و این موضوع تایید شدس بنابراین بردن این گوشی به جایی که بخار آب هست مثل حموم کار کاملا اشتباهیه ولی این گوشی تحت هیچ شرایطی به مشکل نمیخوره. صفحه نمایش و قاب پشت گوشی با Gorilla glass 5 که کاملا جدیده محافظت میشه و آسیب پذیری فوق العاده کمی داره پس خیالتون راحت باشه بابت این گوشی. پورت Type-c که خیلی سریعتر از lightning ایفونه. وجود پورت ۳.۵ mm که یکی از دلایل حذف این پورت از ایفون ۷ کم کردن ضخامت گوشیه ولی سامسونگ تو این کار هم موفق تر بوده!! دوربین جلو و عقب با آینه فرقی نداره و شما سردرگم این بازی کم و زیاد کردن مگاپیکسل نشید مگاپیکسل بزرگی عکسه و کیفیت خروجی عکس به فاکتورای دیگه ای بستگی داره. شاید بگید باترب ۳۰۰۰ میلی آمپری با صفحه نمایش ۵.۸ اینچ یکم عجیبه ولی عملکرد باتری کاملا راضی کنندس و اذیت نمیکنه. انحنا و خمیدگی صفحه نمایش در طرفین چپ و راست و گرد بودن گوشه های صفحه نمایش و بی حاشیه بودن این گوشی رو کاملا متمایز میکنه به صورتی که اصلا حس نمیکنید یه گوشی با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی دارید! من اگه بخوام از بقیه ی امکانات این گوشی بگم دیگه کل این صفحه میشه نظر من ولی تا همینجا اونایی که مهم بود رو گفتم و امیدوارم حرف کسایی که از آیفون فقط آپشن پز دادنشو بلدن گوش نکنید و خودتون با منطق خودتون تصمیم بگیرید. مرسی از اینکه وقتتون رو گذاشتین برای خوندن مقایسه ای که کردم.

    1. Mohammad mahdi

      راستی شرمنده بابت اشتباه من در صفحه نمایش آیفون. یکم گیج شدم و با اشتباه گفتم tft .صفحه نمایش ایفون IPS LCD ساخت شرکت ال جی هستش.

      1. کوروش

        اتفاقا اشتباه نکردیدتی اف تی تکنولژِی تولید صفحان پنل ال سی دی هاست که بروش های گونه گونی بهینه شده اند مانند ای پی اس و وی ای و غیرو اینها نامهایی هست که هر شرکت به دلخواه خود نام گذاری میکند که در حال حاضر حدود هفت نوع تکنولژِی جهت بهینه سازی تی اف تی ال سی دی ها ابداع شده که هر یک مزایایی دارند یکی سرعت تاخیر کمتر یکی زاویه دید بهتر یکی تولید رنگ دقیق تر و این نشانه انست که این صنعت هنوز به بلوغ کامل نرسیده و در حال توسعه و پیشرفت هست که ولی با افزایش کیفیت هر پنل افزایش قیمت شدید بوجود میاید که شرکتها هر یک به فراخور بازارشان پنلهای خاصی روانه بازار میکنند ولی حتی امولد سامسونگ هم از همان انواع تی اف تی هاست و تنها لایه ارگانیکی در بالای تی اف تی اضافه نموده که مقالات تخصصی ان موجود است مطالعه کنید
        ولی در جمع برای انکه گیج نشوید تفاوت اصلی ای پی اس و امولد به این شرح است
        امولد تولید رنگ مشکی خالص میکند با خاموشی کامل پیکسلها ولی ای پی اس با مسدود کردن راه نور مشکی نزدیک به خاکستری تولید میکند
        امولد سامسونگ دارای عمر محدود و کوتاه تری در رنگ ابی است و زودتر از سایر کاتدها به پایان عمر خود میرسد زود تر از سبز و قرمز
        بازتولید و دقت رنگ در امولد ها هرگز نمیتواند به دقت پنل ای پی اس بشود و هنوز امولد ها راه درازی دارند تا حل این مشکل منظور قرمز و سبز و ابی و میزان نزدیک بودن دما و کنتراست اینها با طبیعت و بازتولید همانند دنیای واقعی هست که خیلی هم مهم هست
        هر کدام مزایا و معایبی دارند ولی از نظر مصرف انرژی برتری با امولدهای سامسونگ هست ولی از نظر خوانایی در نور مستقیم هم برتری همیشه با ای پی اس هست ولی سامی با ترفندهایی رفلکس نور محیطی را در امولد خود بهینه کرده

    2. سجاد

      ای کاش ایرادهایی که در کار با آیفون بهشون برخوردی رو میگفتی نه که فقط بگی کلی باگ داشت ! برای امثال من جالبه لدونن که به ایراد مشابه برخوردن یا اصلا برن تست کن ببیننن بر میخورن یا نه

    3. کوروش

      من اهل کل کل نیستم و کار خوبی هم نیست برای یک گوشی اون هم خارجی ولی هموطن گرامی مقداری بی انصافی در قضاوت شماست که بازگو و نقد میکنم.
      اینکه ایفون خریدین نشونه این نیست که دوست یا دشمن ایفون باشی بلکه با سلیقه شما سازگار نبوده احتمالا سالها اندرویدی داشتی و وقتی با محدودیت های خاص ایفون برخورد کردی دلت و زده و مشخصه اینکه یه گوشی طراحی کره رو با طراحی طراز اول ترین شرکت تکنولژیک جهان که امریکایی هست قیاس میکنی نشانه فقط قضاوت احساسی و نه فنی شماست با عرض معذرت البته این شرکتها هیچ اهمیتی به هویت و فرهنگ ما نمیدهند و من هم هیچ ارزشی برای این شرکتها قایل نمیشم و نیستم ولی وقتی پای قضاوت به میان میاد باید عادلانه و دقیق و کارشناسانه باشه نه سلیقه ای بحث سلایق در رنگ و طرح هاست نه لوازم فنی و تکنیکی و ابزارالات خاص بگذریم و بریم سراغ نقد نظرات جنابالی.
      این که الومینیم خیلی مقاوم تر از پنل پشت سامسونگ است نیازی به ادعا نیست برادر عقل و چشم تایید میکند فلز مقاومتر از شیشه است
      اینکه از دستت افتاد رو سرامیک صبر کن گالاکسی عزیزتون بیافته تا حالت بد بشه چون دقیقا دراپ تست موجوده و مانند ماشین تصادفی میشه.
      من فقط کیفیت عالی صفحه بزرگ امولد سامی و تایید میکنم که چشم نواز است ولی در سطح دقت رنگ و کیفیت فنی ایفون نمیرسد بحث تشخیص چشمی نیست با ابزار الات تشخیص رنگ ثابت میشه و ابزارالات تست کالیبراسیون و دقت صحت رنگ در سایت دیسپلی میت که اپل کم ندارد اگر بالاتر نباشد.
      تری دی تاچ ایفون کجا و تری دی تاچ سامی کجا زمین تا اسمان تفاوت است درباره این بحث نمیکنم تحقیق کنید اینکه در فلان بازی جالب است واقعا حرف با ارزشی نیست و اهمیتی ندارد مهم نوع و کیفیت تکنولژی ان هست در کل برنامه ها و ساختار منوها نه یک بازی!!
      اتصال بلوتوثی کمترین کارکردی در یک گوشی ندارد فراموش نکنید شیشه زد گلوله مثلا قابلیت خوبی است ولی کارکردش در شیشه عینک چیست؟ اینکه به ده ابزار متصل بشه چه مزیتی داره و ایا اصلا ارزشی داره؟؟؟؟!!!
      سنسور عنبیه هم قابلیتی فانتزی است وقتی قابلیت اثر انگشت هست البته من منکر توسعه امنیت بیومتریک نیستم ولی در یک گوشی اینهمه تکنولژی امنیتی چه لزومی دارد انهم تکنولژی هایی که هنوز کامل توسعه پیدا نکرده و براحتی هک میشوند همین عنبیه هم راههای هک ساده دارد نه خیلی ساده ولی راههای عملی دارد.
      درباره مموری کارت و حافظه پایه جواب محکمی دارم اضافه کردن مموری به گوشی راههای نفوذ به درون گوشی و لغو امنیت و افت کارایی با توجه به انواع مموری و هماهنگی انها سرقت اطلاعات خصوصی کاربر ریسک بالایی دارد که دربرابر هزینه پرداختی بی ارزش است اپل با حذف همیشگی مموری ریسک امنیتی و سرقت اطلاعات را مسدود نموده شما فقط مقداری هزینه بیشتر را میبینید در ضمن ۲۵۶ گیگ حافظه واقعا فراتر از ظرفیت یک گوشی بوده و تا سالها با کیفیت و سرعت ثابت بدون هنگ و لگ و فریز بی جهت با امنیت بالا در اختیار دارندگان ایفونهاست که شما متوجه این نیستید.
      دراپ تست های گالاکسی محبوبتان را در نت جستجو کنید تا خیالتان بابت گوریلا گلاس سامی راحت نباشد بخصوص پشت گوشی که بسیار ضعیف تر از صفحه گوشی است برای کاهش هزینه ها این ابتکارو انجام دادن!!!
      اصلا شما کمترین اشاره بزرگترین مزیتهای ایفونها نکردید چون دنبال حاشیه بودید اپستور اپل با دارا بودن به جرات بگویم تمام انواع رسانه های صوتی تصویری و بانک اطلاعاتی در دسترس جهت خرید همه فیلم ها البومها کتب تخصصی و بانک اطلاعاتی عظیم و خرید راحت و اسوده و ایمن بروش گیفت کارت اشاره نکردید و اینکه الان گوشی ایفون چهار متعلق به سالها پیش با سرکت امروز گالاکسی هشت به کار خود ادامه میدهد و تاخیر و کندی و هنگ اصطلاحا نمیبینید
      در پایان اشاره کنم اپل یک گوشی نیست شما به یک اکوسیستم زنده نرم افزاری متصل میشید از ایکلود و فضای ابری بزرگ و با سرعت کم و مجانی تا اپدیت های ماهیانه امنیتی و تیم بزرگی که تا سالها از شما حمایت میکنند و بطور دقیق سالیانه دو عدد گوشی فقط تولید میشود که با نهایت مهندسی و کم نقص عرضه و تولید میشوند و جالب است بدانید کل صنعت پیرو این شرکت عظیم سخت افزاری و نرم افزاری هستند در ایفونها کارایی و امنیت و کیفیت فدای کمیت و ارزانی و تسخیر بازار و عوام پسندی نمیشوند و این تفاوتها چیزی نیست که بچشم شما بیاید شما ان صفحه چشم نواز و گوشه های خمیده را فقط حس و لمس میکنید و قدری قیمت کمتر

    4. king m4m

      دوست عزیز
      باگ اپ تلگرام مربوط میشه به خود برنامه نویس های تلگرام . نه اپل
      پنل صفحه ایفون هم IPS هست نه تی اف تی
      گوشی هم که میخرن گلس میزنن رو صفحش

  11. محمد

    اس ۸

  12. علی

    سلام من طرفدار اصلی سامسونگ هستم و به طرفداران اپل هم احترام میگذارم و هرکس با یه گوشی لذت میبره.
    حتی اگر سامسونگ گوشی در حد کارایی ۱۱۰۰ نوکیا بزنه بازم سامسونگ استفاده میکنم. از نظر کارایی و سیستم عامل و امکانات سامسونگ رو بیشتر دوست دارم اگر برند بعدی بخوام انتخاب کنم قطعا بلک بری خواهد بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه