شما بگویید؛ گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

اگر این روزها قصد خریدن یک گوشی موبایل رده بالا را داشته باشید با تصمیم نسبتا دشواری روبرو خواهید بود. زمان زیادی تا معرفی گوشی‌های هیجان‌انگیزی مثل گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ باقی نمانده، ولی همین الان هم گوشی‌های بسیار خوبی در دسترس هستند. در هر حال اگر تصمیم بگیرید از میان گوشی‌های موجود دست به انتخاب بزنید، احتمالا دو گوشی سامسونگ گلکسی S8 و اپل آیفون ۷ یا حتی برداران بزرگ‌تر آن‌ها گلکسی S8 پلاس و آیفون ۷ پلاس، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهند بود. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم از شما بخواهیم دلیل خود را برای ترجیح دادن یکی از این دو گوشی به دیگری با ما در میان بگذارید. در ادامه مقایسه‌ای کوتاه را میان این دو رقیب انجام می‌دهیم. به نظر شما کدام گوشی ارزش بیشتری برای خریدن دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

بدون شک از نظر طراحی و زیبایی گلکسی S8 نسبت به آیفون ۷ برتری کامل دارد. سامسونگ در گلکسی S8 این ایده را که تمام گوشی‌های هوشمند شبیه به هم شده‌اند به چالش کشید، در حالی که اپل از سال ۲۰۱۴ تغییر قابل‌توجهی را در طراحی آیفون‌هایش ایجاد نکرده. البته نباید فراموش کنیم که آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود و در واقع یک نسل عقب‌تر از گلکسی S8 قرار دارد.

آیفون ۷ صفحه‌نمایشی ۴.۷ اینچی دارد، در حالی که طراحی عالی گلکسی S8 علاوه بر زیبایی کمک کرده سامسونگ صفحه‌نمایش به مراتب بزرگ‌تر ۵.۸ اینچی را در ابعادی مشابه جای دهد. همچنین صفحه‌نمایش سوپرآمولد +QHD گلکسی S8 نه تنها از صفحه‌نمایش IPS LCD آیفون ۷ بهتر است، بلکه به جرأت می‌توان گفت S8 در حال حاضر بهترین صفحه‌نمایش را در بین تمام گوشی‌های بازار دارد. البته هنوز هم ممکن است همه‌ی افراد طرفدار لبه‌های منحنی آن نباشند.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

در زمینه‌ی مشخصات فنی و سخت‌افزار، گلکسی S8 حداقل روی کاغذ به نظر قدرتمندتر از آیفون ۷ می‌رسد؛ ولی آیفون همیشه به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌عامل قدرتمند iOS که به شکلی تنگاتنگ با سخت‌افزار هماهنگ شده، به سرعت بالا و عملکرد روان شهرت داشته است. البته نباید از قدرت بسیار بالای پردازنده‌ی A10 فیوژن آیفون ۷ هم به سادگی گذشت. آیفون ۷ در تجربه‌ی عملی کار با اپلیکیشن‌ها می‌تواند گلکسی S8 را از نظر سرعت شکست دهد.

گلکسی S8 از نظر باتری هم روی کاغذ وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد. شاید با توجه به ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باتری گلکسی S8 در مقابل ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آیفون ۷، انتظار داشته باشید طول عمر باتری S8 به مراتب بیشتر باشد. گلکسی S8 همچنین از پردازنده‌ی کم‌مصرفی با معماری جدید ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. ولی در عمل اندازه‌ی بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش گلکسی S8 تا حدی این برتری‌ها را خنثی می‌کند. علاوه بر این آیفون ۷ هم با اتکا به بهینه‌سازی‌های iOS و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدیدش می‌تواند مصرف باتری را بهتر از اندروید مدیریت کند. در مجموع بسته به میزان کاری که با گوشی انجام می‌دهید ممکن است باتری هر دوی آن‌ها بتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد.

از نظر دوربین سامسونگ در گلکسی S8 بیش از هر چیز داشته‌هایش را حفظ کرده است. با این حال دوربین S8 همچنان جزو بهترین دوربین‌های بازار محسوب می‌شود. دوربین آیفون ۷ نسبت به نسل قبل پیشرفت بیشتری داشته است. دوربین آیفون ۷ با مجهز شدن به لرزشگیر اپتیکال و نسبت کانونی f/1.8 حالا می‌تواند در زمینه‌ی عکاسی در نور کم هم با گلکسی S8 رقابت کند. برتری اصلی اپل در این زمینه به دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس برمی‌گردد؛ در حالی که S8 پلاس به جز اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری هیچ تفاوت دیگری با مدل کوچک‌ترش ندارد. البته گلکسی S8 هم در زمینه‌ی دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7 و فوکوس خودکار، نسبت به سنسور ۷ مکاپیکسلی و نسبت کانونی f/2.2 آیفون ۷ برتری دارد. در هر حال از می‌توان گفت نظر دوربین انتخاب هیچ‌کدام از این دو رقیب شما را ناامید نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

آیفون ۷ سرانجام با برخورداری از گواهینامه IP67 ضد آب شده و همچنان به حسگر اثر انگشت هم مجهز است. در مقابل گلکسی S8 با گواهینامه IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت بییشتری دارد، علاوه بر حسگر اثر انگشت از اسکنر عنبیه هم بهره می‌برد، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، هنوز جک هدفون را دارد و علی‌رغم حداقل حافظه‌ی داخلی بیشتر (۶۴ گیگابایت در مقابل ۳۲ گیگابابت) حتی می‌توانید حافظه‌ی داخلی آن را با کارت حافظه‌ی microSD افزایش دهید.

با وجود تمام چیزهایی که گفته شد شاید مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی و مهم‌ترین عامل انتخاب هر کدام از آن‌ها، سیستم‌عامل باشد. سیستم‌عامل iOS به سرعت بیشتر، اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم بهتر و دریافت منظم و طولانی آپدیت‌ها شهرت دارد، و در مقابل سیستم‌عامل اندروید امکان شخصی‌سازی بیشتر و محدودیت‌های کمتری دارد. سامسونگ امسال همچنین پوسته‌ی TouchWiz خود را تا حد زیادی سبک‌تر و زیباتر کرده است. حال به نظر شما با توجه به این که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل هر کدام از این دو گوشی تقریبا برابر است، کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸۷ دیدگاه
  1. راشدی مهوار

    سلام
    نکته اول از نظر بنده اینکه نباید s8 با ایفون۷ مقایسه بشه و باید تا شهریور صبر کنم تا ایفون جدید بیاد تا در شرایط برابر اینکار انجام بشه

    اما برای من که به شدت به “عکاسی” علاقه دارم بخاطر نرم افزار های عکاسی و ویرایش عکس خوبی که ایفون داره اونو ترجیح میدم البته بیشتر نرم افزارهایی که برای ایفون اومد برای دیوایس اندرویدی هم هست اما امکانات نرم افزار های که برای ایفون نوشته میشه بیشتره و درکل دستمون بیشتر بازه البته وقتی حرف عکس و عکاسی میشه حافظه روهم باید درنظر داشته باشی که مثل تنفس برای موجود زندست ایفون اینجا کارش لنگه و برای چند گیگ حافظه بیشتر باید حدود “چند صد تومن” بیشتر بدی و برای انتقالش آیتیوز و کلی راه بری اما s8 یه رم ریدره و خلاص

    نکته بعدی پشتیبانی هست که خوب صد درصد s8 بهتره و خیالت از همه جهات گارانتی و غیره راحته

    قیمت لوازم جانبی هردو بالاست اما اگه بتونی با کلی زحمت یکی از لوازم جانبی های اصلی ایفون پیدا کنی به غولی به نام قیمت برمیخوری

    سعی کردم خلاصه کنم اما در نهایت بین این دو گوشی “s8 “انتخاب میکنم و بین تمام گوشی های موجود LG G6

  2. Mehran

    به نظر من آیفون بهتره به خاطر جنس و طراحی و سیستم عامل منحصر به فردش و تو گوشیهای اندرویدی فقط هواوی خوب کار میکنه سامسونگو من جزو گوشی نمیتونم حساب کنم مخصوصا با این قسمت اج که ور میداره صفحه رو از بغل کج میکنه گوشیو شبیه صابون میکنه…

  3. (Ali)

    فقط اس۸????
    اپل فقط برای جلوی آیینه عکس گرفتنه????

  4. محمدرضا

    از نظر من گلکسی اس ۸ بعلت اندازه ی بزرگتر و رابط کاربری اندرویدی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارد ولی جایگاه بد اثر انگشت محبوبیتش را کمی پایین آورده است.

  5. علی

    اگه به من باشه فقط نوکیا ۱۱۰۰

  6. عماد

    به نظر من تنها دلیل منطقی که یه نفر میتونه iPhone 7 رو به +S8 ترجیح بده فقط و فقط سیستم عامله . چون اگه بپذیریم تو بحث کیفیت ساخت و باتری هر دو در یه حدن باید قبول کرد که این S8 هستش که صفحه نمایش و دوربین بهتری رو در اختیار میذاره . نتیجه اینکه اگه file manager با دسترسی کامل و کلی بازی کرکی جز اولویت هاتونه سامسونگ و اگه حاضر نیستید امنیت و سرعت رو فدای چیزی بکنید اپل رو انتخاب کنید.

    1. آرشام

      اگه عکس های سامسونگ رو به کامپیوتر یا لپ تاپ بفرستی متوجه کیفیت پایین اونها میشید و از لحاظ میلی آمپر باطری اس ۸ بهتره
      من آیفون ۷ رو انتخاب میکنم

      1. علی

        در سایت های معتبر گلکسی اس۸ نمره بهتری تو دوربین گرفته

  7. علي تازيكي

    نمیهشه برای هرکسی یک نسخه تجویز کرد و هرکس متناسب با نیاز خودش انتخاب انتخاب میکنه اما به نظر من ایفون۷ با توجه به دوربین کیفیت ساخت قدرت پردازنده و عملکرد سیستم عامل سر تره ولی نباید طراحی اونو کنار بگذاریم که در عین زیبایی طراحی قدیمی ای به شمار میاد و فرق زیادی با ایفون۶ نکرده در حالی که اس٨ در طراحی نوآوری به خرج داده که قابل تحسینه و سامسونگ با اس٨ نشون داد که جرات اینو داره که همچین تغیراتی رو روی محصولاتش اعمال کنه

  8. آرشام

    آیفون هم مشکل های خاص خودشو داره و از همه نظر از سامسونگ سرتر نیست مثلا محدودیت ها و صفحه نمایش

  9. آرشام

    آیفون طرفدار های خاص خودشو داره و باید حرفه ای باشی برای کار کردن باهاش

  10. Mehrdad

    HTC U 11

  11. سان

    هنوز هم عملکرد دوربین نوت ۷ از همه گوشی های دو دوربینه بهتره!

  12. notron

    متاسفانه ایفون رو بیشتر تو ایران به خاطر کلاسش میگیرن که مثلا با کلاس بشن با این گوشی !! … ولی از لحاظ کارایی و امکانات اس ۸ با اختلاف خیلی زیاد از اپل جلوتره … ضمنا واسه بازی هم خیلی سرعتش خوبه . !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه