شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۲۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. کامبیز

    اشخاص حرفه ای در زمینه بازی ( سازندگان و بازی بازها) کنسول XBOX را انتخاب میکنند . مهمترین دلیل استفاده از DirectX در این کنسول سرورهای قدرتمند Live حتی برای ما که ساکن ایران هستیم . مورد بسیار مهم دوم Joystick است که کسانی که هر دو کنسول را دارند XBOX را ترجیه میدهند . عمر باطری بیشتر و راحتی به خصوص در بازی های FPS . در خصوص اجرای بهتر بازی های Multi Platform کنسول PS4 تنها Resolution بالاتری در برخی بازی ارائه میدهند این هم به دلیل حافظه بیشترRAM اخصاص داده شده است . به شخصه همه بازی ها را بر روی دو کنسول و PC اجرا میکنم در بیشتر موارد Multi Platform کنسول XBOX به دلیل رنگ بندی بهتر اجرای روانتر بدون لگ و Drop Frame ترجیه میدهم . در خصوص Update کردن بازی ها نیز XBOX تنظیمات و خدمات بهتر و سریعتری ارائه میدهد . برای مثال Update بازی Batman را بر روی هر دو کنسول و یک خط تلفن آزمایش کردم . حجم ۲.۵ GB . بر روی PS4 هفت ساعت به طول انجامید اما XBOX ONE تنها حدود ۲۰ دقیقه .
    در کل مقایسه این دو کنسول کار اشتباه و بیشتر توسط گیگ ها انجام میشود . من به شخصه دستی در ساخت و توسعه بازی های ویدئویی دارم عملکرد Engine ها در DirectX به مراتب بهتر از Open GL در PS4 است . اما بهتر است به دور از تعصب از بازی یا ساخت آن لذت ببرید . با نگرش متعصب تفکر محدودی خواهید داشت . اگر بازی باز حرفه ای هستید هر دو کنسول را تهیه کنید . برای بازی های انحصاری هر دو کنسول زحمت فراوانی کشیده میشود .

  2. Pouria

    Ps4

  3. رضا

    به نظر من ایکس‌ باکس وان کنسول بهتری است. شبکه ایکس‌ باکس لایو واقعا امکانات خوبی داره و از سرعت بیشتری هم برخورداره.

    همین که میشه به ایکس باکس وان هارد اکسترنال وصل کرد و از اون به عنوان حافظه اصلی دستگاه برای دانلود بازی ها استفاده کرد، امکان بسیار فوق العاده‌ای است.

    همچنین بازی‌های انحصاری ایکس‌ باکس وان مخصوصا برای سال ۲۰۱۵ بسیار بهتر از کنسول پلی استیشن ۴ است. حتی در سال ۲۰۱۶ هم بهتر خواهد بود. سونی امسال هیچ بازی جالب توجهی نداشت و سال اینده هم تنها Uncharted 4 و Horizon هست که جلب توجه می‌کنه.

    به نظر من مایکروسافت کنسول بهتری ساخته. از نظر سخت افزاری هم واقعا تفاوت زیادی با پلی استیشن ۴ نداره و کاملا از روی مشخصات سخت افزاری میشه به این نتیجه رسید.

    1. امیرعلی

      واقعا اختلاف خاصی نداره ها!فقط رم Playstation4 هشت گیگابایت از نوع GDDR5 با پهنای ۵۵۰۰MHz و رم XBOX ONE هشت گیگابایت از نوع DDR3 با پهنای ۲۱۳۳MHz. این یعنی عملکرد عالی Playstation4 در زمینه ی گرافیکی با ۵۰% اختلاف!!!!
      واقعا که Uncharted بده!فقط اگر انقدر که شما می فرمایید بد بود یک تنه شرکت Naughty Dog رو سرپا نگه نمی داشت.
      از نظر من تنها بازی انحصاری XBOX ONE که ارزش بازی کردن داره Halo5 هست.بقیهشون اصلا جالب نیستن.
      شبکه PSN هم اصلا سرعت نداره!منتها قابلیت شرکت در بحث ها و فالو کردن بازیسازان هم خیلی جالبه.
      اصولا گیمرها ورژنی رو میگیرن که نیاز به تعویضش نباشه.بنابراین اگر ورژن PS4 Ultimate Player Edition رو بخرید نیازی به هارد اکسترنال و اینگونه تجهیزات نخواهید داشت.
      DriveClub,God Of War,Uncharted Nathan Drake Collection, بازم از انحصاری های خوب PS4 مثال بزنم؟

      1. amir mes2

        آقا اول متن کامل بخون ایشون میگن تو سال ۲۰۱۵ بعدشم سونی خوب همرو گیر اورده با ریمستر کردن بازی هاش. فقط the order driveclub blod born
        داد. راست میگن تو سال ۲۰۱۶ به جز uncharte 4 horizen چه بازی قشنگ دیگه ای داره hellblad که برا pc میاد no man sky که میاد

      2. شهداد

        کیفیت موقعی بدرد میخوره که توی همه بازی های مشترک ps4 برتر باشه که این جوری نیست و تو بعضی از بازی ها ایکس باکس وان کیفیتش بیشتره

  4. amir

    اگر صرفا ب دنبال گیم و لذت بردن از گرافیک و حس یک گیم واقعی و خوب هستین ps4 ولی اگر دنبال قابلیت هاى مالتى مدیا هستین xbox one البته این قابلیت ها مالتی مدیاى xbox one هیچ استفاده اى در ایران نداره و حتی بعضیاشون فقط و فقط تو آمریکا قابل انجامه نکته آخر هم اینه که ps4 بگیرید پشیمون نمیشید

  5. حمید

    برای خیلی از ماها که می خوایم بخریم خدایی این دوتا هیچ فرقی نداره البته بعضی حرف هایشون قابل قوبل مثلا بعضیا کینکت می خوان و بعضیا با یکی از دسته ها راحت ترن یا بازی های اختصاصی حال می کنند چون با این وضع قیمت تعداد زیاد بازی در سال نمیشه خرید به نظره من کاره درست اینه که بازی های مولتی پلیر خرید که می رسیم سر خونه ی اول اینکه کدوم دستگاه تو ایران بیشتر فروش رفته و جامعه اماری انلاین کدوم دستگاه تو ایران فعال تره مثلا تو نسل قبل ایکس باکس با فاصله ی زیاد جامعه اماری بهتری داشت و بریا بازی های معروف مثله کال اف دیوتی همیشه لابی ایرانی بود ولی الان به نظرم دیگه اینطوری نیست و من خودمم نمی دونم کدوم را بیاد بگیرم ولی هر کسی می خواد بگیر فقط به همین فکر کنه که جامعه اماری انلاین ایرانی کدوم بیشتره این از همه مهمتره با این اینترنته نفتی ما o____0

    1. Reza

      آره والا منم امسال کنکور دارم می خوام سال دیگه یکی رو بخرم ولی خودم قلبا دلم ایکس باکس می خواد ولی شنیدم بچه هایی که لایو ۳۶۰ بودن پی اس ۴ خریدن ولی لایو بهتره موندم چی کنم

  6. محمد محمودیان

    به نظر من بازیهای انحصاری xone خیلی بهتر از نسل قبلش یعنی x360 شده ولی انحصاری های ps4 هم خیلی قوی هستند مخصوصا uncharted 4 که به نظر من به اندازه نصف بازیهای انحصاری xone می ارزه درضمن بازی the order برای انحصاری ps4 هست که نویسنده محترم احتمالا فراموش کردند تازه همچین می گین انحصاری های xone بیشتر از ps4 هستش تواین لیست که باهم برابر هستن البته بدون در نظر گرفتن بازی the order با کمال احترام برای طرفداران کنسول xone من نظر شخصی خودم رو گفتم امیدوارم همچنان این رقابت ادامه داشته باشه تا کنسولها نوآوریهای زیادی برای طرفدارانشان ارائه بدن

  7. امیر

    ps4
    سخت افزار قوی
    ظاهر زیبا
    کنترلر زیبا و ارگونومی
    انحصاری فوق العاده
    و …

  8. علیرضا

    با اینکه طرفدار همه جوره ی مایکروسافتم ولی باید اعتراف کنم که واقعا ps4 فوق العادس، بهترین پردازنده گرافیکی موجود بر روی کنسول ها رو داره و تغییر اساسی در طراحی دسته بازی انجام داده، و این نکته رو هم باید بگم که بازی های انحصاری ps4 به مراتب خیلی بهتر از رقیبش یعنی xBox One هستش.
    خلاصه نظرم: ps4 خیلی از xBox One سر تره.

    1. شهداد

      ببین توی خود مقایسه ها هم میگن از نظر کیفیت خیلی فرقی ندارن و حتی تو بعضی از بازی ها ایکس باکس وان کیفیتش بالاتره

    2. جلال

      سلام دمت گرم….یکیو دیدم که بدون غرض و جانب داری حرف بزنه و اظهار نظر کنه….من به شخصه سونی رو توی عرصه بازی و کنسول سازی خیلی قبول دارم….این چیزی از مایکروسافت کم نمیکنه چون برای خودش توی عرصه نرم افزار غولی شده..و هست….اما باید اعتراف کنم PS4یه چیز دیگست و استایل دیگه ای داره….اگه تو خونه یکی ایکس باکس وان ببینه و ندونه چیه فکر میکنه ریسیور ماهواره هستش……و هیبت یه کنسول بازی نسل هشتمی رو نداره….ولی PS4لعنتی برای خودش هیبتی هستش….در کل من الان خیلی تحقیق کردم و اگه من باشم نظرم یه پلی استیشن ۴پرو هستش……موفق باشین

    3. Project IRSA

      بی رودربایستی بگو من سونی فنم و لطفا اسم خودت را طرفدار ماکروسافت ندون چون کسی که واقعا عاشق ویندوز ۱۰ باشه محال است سمت ps4 بره .
      البته در واقعیت درست است که one s در گرافیک از ps4 pro (البته در بعضی از رده بندی ها) بهتر است اما واقعا هیچ تفاوت محسوسی با هم ندارند .
      در مورد one x هنوز نمی شه نظر داد چون تا وارد بازار نشود مشخص نمی شود.
      البته من خودم xbox فنم ولی بخاطر انلاین بازی کردن مجبور شدم ps4 بگیرم در غیر این صورت فقط به علت رابط کاربری ps4 اصلا سمتش هم نمی رفتم.

  9. علی

    من خودم ps4 دارم عالیه دوستم هم ایکس باکس وان داره و اون الان پشیمونه ولی من نه شک نکنید فقط ps4

  10. FWANTED

    JUST PS4

  11. محمد امین

    بستگی به خود گیمر داره اگه یه مالتی مدیا عالی میخوای x1 اگه یه نسول برای بازی بهتر می خوای ps4 بعد ps4 بازی های اکشن و جنگی بهتری داره و ایکس باکس وان شبیه ساز های رانندگی بهتر و اگه یه دسته با کیفیت و با اصل و تاریخ بیشتر می خوای دسته ps4 و اگه یه گیم پد استاندارد می خوای x1 انتخاب بهتریه و… و خودم ایکس باکس رو برای خودم با نیاز های خودم بهتر میدونم موافقین با نظرم؟

  12. وهاب

    لی از نظر من کینکت تجربه بی نظیر و منحصر به فردی به کاربر میده و واقعا گذشت کردن از اون سخته . به این دلیل من ایکس باکس رو ترجیح میدم

    1. Erfan

      داداش از اول نسل تا حالا کمتر از ده تا بازی برای کینکت دو منتشر شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه