شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. نوید

    سلام به نظرم Xbox One بهتره به چند دلیل :
    ۱-ایکس باکس توانایی اجرای بازی های ایکس باکس ۳۶۰ رو داره و میشه بازی های قدیمی رو روش اجرا کرد
    ۲-وجود کینکت ۲ که واقعا به تنهایی حریف ps4 هست! بازی Ryse Son Of Rome رو با کینکت بازی کنید تازه میفهمید که Xbox چیه؟!!
    ۳-دسته اش بسیار عالیه جوری طراحی شده که دستو اذیت نمیکنه و طراحی اش مدرن تره نسبت به ps4
    من ایکس باکس رو با ps4 مقایسه کردم تو اجرای بازی ها زیاد فرقی نمیکنه اما وقتی میری تو بازی ایکس باکس زودتر اجرا شد اما توی بازی ها ایکس باکس یکم ضعیف تر عمل کرد اما مهم نیست و زیاد رو اعصاب نیست.

    1. امیرمحممد

      لایک

    2. shahram

      یه نکته جالب ( بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است ) یا ایکس‌باکس وان؟

      1. نوید

        بالا نوشتم xbox one بهتره
        عبارت ps4 برای مقایسه است

    3. Erfan

      ١-فقط بازی های اورجینال که قیمت اونها ١٣٠ هزار تومن هست
      ٢-اولا که کمتر از ده تا بازی برای کینکت دو منتشر شده دوما شما برو نمره های بازیه ryse رو ببین بعد بیا نظر بده
      ٣-اولا قبول دارم که دسته ایکس وان خوشدست تره اما قابلیت هاش عین دسته سیصد و شصته و اما در مورد اجرای بازیا ایکس وان اکثر بازیا رو ٧٢٠p اجرا میکنه واین یعنی گرافیک نسل هفت از نظر شما این موضوع ازار دهنده نیست؟

      1. نوید

        ۱-بازی های اورجینال برای هر دو کنسول بالا ۲۰۰ تومنه مگر اینکه بازی های کم حجم قیمت ارزون تری داشته باشه.Xbox و ps4 هیچ کدوم هک نشدن که کپی خور بشن.بازی های هر دو اورجینال باید باشن
        ۲-هرکسی سلیقه خاص خودشو داره برای مثال اگه کسی از Forza 6 خوشش نیاد باید بره ps4 بخره چون اون بازی رو نداره؟؟؟! و یا اینکه بخاطر یه بازی که امتیازش کمه یه کنسول دیگه رو بخره؟
        ۳-کیفیت ۷۲۰P رو چشم نمیتونه تشخصیص بده شما اگه دو گوشی با ابعاد ۵ در دست بگیرید زیاد متوجه نمیشید درسته پیکسل هاش کمه اما قابل دیده شدن نیست توی تلویزیون و لپ تاپ و … هم اینطوریه یکم فرق میکنه اما قبول،بازی های سنگین رو روی fhd نمیکشه که خب عیب xbox هست.شما وقتی تو بازی cod ghosts هستی غرق بازی میشی و متوجه گرافیک و زرولیشن اش نمیشی و به مرور زمان عادت میکنی.

      2. شهداد

        فکر می کردم برای دوربینps4 بیشتر از دو تا بازی منتشر شده

  2. Amir

    همه ی Gamer های حرفه ای میدونن که Xbox در مقابل PS4 هیچ حرفی برای گفتن نداره

  3. ali

    دوستان دقت داشته باشید از نظر من تنها نقطه قوت ایکس باکس نسبت به پلی استیشن ۴ همون کینکته دیگه چی؟؟؟؟ واقعا برتری خاصی نداره در مورد اجرای بازی های ۳۶۰ هم باید بگم سونی قشنگ ترین عنوان های پلی ۳ رو ریمسترد برای پلی ۴ عرضه میکنه
    موفق باشید 😉

    1. شهداد

      اره تنهانقطه قوتش اینه که ازps4 خیلی بهتره

  4. محمد

    اگر می پرسیدید کدام یک از کنسول ها در ایران بهتر هستند؟مطمئناً من ps4 رو انتخاب میکردم
    ولی در کل من اعتقاد دارم که باید هر دو کنسول رو باهم داشت چون امکان این نیست که از انحصاری های فوق العاده هر دو کنسول چشم پوشید!!!!

  5. امیر

    من نسل قبلی این دو کنسول رو داشتم یعنی هم xbox 360 و هم PS3 در کل از لحاظ ارگونومیک با دسته های ایکس باکس هنگام بازی راحت تر بودم ولی بازی های انحصاری پلی استیشن واقعاً چیزی نیست که بشه به راحتی ازشون گذشت شما مجموعه ی GOD OF WAR رو در نظر بگیرید…اگر این بازی رو روی پلی استیشن بازی نکنید واقعاً یک مجموعه ی جذاب رو از دست دادین و این واقعا هر کسی رو به سمت خرید پلی استیشن سوق میده…در مورد نسل جدید هم همینطوره به نظرم xbox one امکانات خیلی خوبی رو به کاربر میده ولی باید در نظر داشته باشیم که رسالت اصلی یک کنسول بازی اجرای بهتر بازی هاست و داشتن انحصاری های منحصر به فرد که تو این حوضه پلی استیشن خیلی خوب عمل میکنه… به نظرم پلی استیشن واقعاً یک کنسول بازیه کامله که با انحصاری هاش طرفداران خاص خودش رو داره از طرفی عده ای طرفدار بازی های کینکت ایکس باکس هستن ولی در کل انتخاب با خود ماست که از یه کنسول بازی چه توقعی داریم…من خودم با توجه به اینکه هر دوی این کنسول ها رو داشتم و دارم در کل به عنوان یک کنسول بازی پلی استیشن رو بهتر و جذاب تر می دونم.
    با تشکر از سایت دوست داشتنی و موفق دیجی کالا

  6. alireza

    فقط ps4

  7. Ariyan_amc

    میزان فروش هر ماه کنسولها نشان دهنده این مسئله هست که توی نسل هشتم پلی استیشن با فاصله از رقیبش جلوتر هست.
    اما به نظر من “فن بوی” بودن اشتباس و منطقی ترین حالت این هست که آدم دوتا کنسول رو داشته باشه; PS4 برای بازی های انحصاری و مولتی پلتفورم و XB1 برای بازی های انحصاری خودش.

  8. سینا

    از نظر سخت افزار ps4 بدون شک کاملا از ایکس بالاتره ولی از نظر دسته و کینکت و لوازم جانبی ایکس باکس وان حرف اول رو میزنه مخصوصا دسته جدیدش که فوق العادس!
    همونطور که خود اسپنسر گفته بود تمرکز ایکس باکس روی بازی های اختصاصیه و در عمل هم با بازی هایی مثه forza 6 یا halo 5 کاملا برتریش رو نسبت به ps4 نشون داد البته نباید uncharted 4 برای ps4 رو فراموش کنیم چون فوق العاده بازیه خوبیه!
    توی ایران چون پلی استیشن یه برند جا افتادس مردم بیشتر بهش اعتماد میکنن تا ایکس باکس برای همین فروشش بالاتره.
    در کل نظر اینه که ایکس باکس از ps4 بهتره

    1. Erfan

      فروش ps4 نه تنها تو ایران بلکه تو کل مناطق جهان بیشتر بوده

      1. شهداد

        جدیدا فروش ایکس باکس وان بیشتر شده

    2. *VIGAMING*

      سینا من خودم پی اس فور دارم اخه برادر من کی میره یک ملیون بده بره دسته الیت بخره متونی اصن خود کونسول بگیری دومن کیفیت درایو کلیب از فورزا صد درصد بالا تر تازشم دسته الیت فقط میتونی انالوگاش وچندتا چیز سومن دسته پی اس حرف اول با سنسور نور و لمسی اسپیکر ما یک چیز باحال میخایم چهارمن انحصاری پی اس فور حرف اول میزنه

      1. شهداد

        دسته پی اس از اولشم یک شکل بوده و هنوزم همون بدیا رو داره ولی مایکروسافت مشکلات دسته ۳۶۰ رو توی وان برطرف کرده

      2. مهران

        واقعا دسته ی ps تغییر نکرده؟
        این حرفتون نشون میدهتا حالا نه دسته ی ps3 رو دیدین نه ps4 وdual shock 3 با dual shock 4 قابل مقایسه نیست دسته ps3 بعد دو ساعت بازی به شدت دست رو خسته میکرد ولی من خودم با ps4 تا ۷ ساعت هم بدون خستگی بازی کردم,دسته مایکروسافت در x360 واقعا برتر بود ولی در مورد x1 وps4 واقعا سلیقه ای شده و میشه گفت هر دو تقریبا برابر هستند مدت نگهداری شارژ ps4 کمتره ولی باتری داخلی و قابل شارژ هستش و درد سرای خرید باتریو نداه هچنین سوکت هد ستش تمامی هدست ها و هندز فری های بازار رو ساپورت میکنه در صورتی که سوکت دسته x1 فقط هدست انحصاری خودشو ساپورت میکنه همچنین مینی اسپیکر و تاچ از دیگر گزینه های مثبتشه ولی در مورد x1 باید گفت سیستم شکش خیلی قوی تره به خاطر شک های تریجر ها حس خیلی بهتری رو به پلیر میده و لبه های استیک های انالوگ مایکروسافت ساختار نرم تری داره که انگشت شصت رو کمتر خسته میکنه و ارتفاع استیک ها هم از استیک های سونی چند میلی متر بیشتره که تو بازی های سبک شوتر اول شخص عمل کرد نسبتا بهتری داره و حرکت استیک ها در کنترلر x1 روان تره و کیفیت پوشش روی استیک های انالوگ x1 کیفیت بهتری داره من خودم شخصا یه دسته ی ps4 دیدم که استیک هاش ساییده شده بود و پوشش روییش پاره شده بود ولی در مورد اون چراغ جلوی دسته ی ps4 باید گفت که واقعا استفاده نمیشه چون موقع باز ی شما چرا باید پشت دسته رو نگاه کنید ولیتریجر های سونی به خاطر طیف حرکتی کوتاه تر برای بازی های اکشن سبک شوتر بهتره و دسته ی x1 برای بازی ها مسابقه ای مناسب تره محل قرار گیری انالوگ ها در مورد دسته ی x1 استاندارد تره ولی در کل این مورد سلیقه ایه و اگر شما قبلا با دسته یکی از کنسول های نسل هفتم مثلا x360 عادت کرده باشید بازی کردن با ps4 براتون سخت خواهد بود همچنین دسته ی x1 با اکثر بازی های pc مچ میشه وبرا این استفاده مناسب تره امید وارم نظرم بتونه اطلاعاتتون در مورد دسته ی کامل تر کنه و بتئنید بهتر انتختب کنید.بنده طرفدار هیچ کدوم نیستم و همیشه pc رو ترجیح میدم

  9. محمد

    آخرین دسته بازی که دستم گرفتم دسته کنسول زنده یاد SEGA بوده ! ۱۳ یا ۱۴ سال پیش !! بعدش دیگه اصلی ترین علاقم شد گوشی ! از آلکاتل گرفته که یه آنتن داشت و بزرگیش و وزنش مثل تلفن های بی سیم بود ( انگار نه انگار که گوشی موبایل بود ) بعد N620 سامسونگ و ۳۳۱۰ نوکیا تا N70 نوکیا و نوت ۳ سامسونگ و آیفون ۶ اپل ! البته این وسط گوشی های دیگه ای هم بودن 😉

  10. Reza

    PS4

  11. matinmoeini

    به نظر من مایکروسافت بیشتر از سونی به هوادارانش اهمیت میده و بیشترین تمرکزش روی گیمر های ایکس باکس وان هست یک ویژگی دیگه ایکس باکس کینکته قدرتمندشه و بازی انحصاری foroza

  12. رضا

    با سلام.
    در بحث رقابت کنسولها شک نکنید که Xbox بهتره. یه دستگاه مالتی میدیا کامله.شما با خرید Xbox عملا یه چیزی فراتر از یه کنسول بازی گیرتون میاد. فقط کینکت کافیه تا Xbox رو پیروز این رقابت کنه.قطعا در آینده بازیهای بیشتری واسه کینکت منتشر میشه.
    در مورد دسته بازی هم به دلیل عمر بالای باتری و قابلیت استفاده روی کامپیوتر قطعا Xbox بهتره.
    مورد دیگه قابلیت استفاده از موس و کیبورد روی ایکس باکسه که به نظر من یکی از مهمترین شاخصه های این کنسوله ویه جورایی بازی کردنو مخصوصا تو بازیهای اکشن راحتتر و دوست داشتنی تر میکنه. (دوستانی که پی سی گیمر هستند حتما این عرض بنده رو تایید میکنن).
    PS4 فقط صرفا به درد بازی کردن میخوره(تازه اگه عمر باتری دسته هاش جواب بده.) نه هارد اکسترنال ساپورت میکنه نه با کامپیوتر سینک میشه.
    بازیهای انحصاری هم کاملا یه امر سلیقه ایست و هیچکدام برتری نسبت به هم ندارند.
    باپشتیبانی مایکروسافت(استفاده از ویندوز ۱۰ و دایرکت ایکس۱۲) شخصا آینده این کنسول(Xbox 1) رو بهتر از PS4 ارزیابی میکنم.

    1. امیرعلی

      انصافا ماهی چند بار از کینکت استفاده میکنی؟D-:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه