شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. مسعود نوح پیشه

    با اینکه xbox کنسول خوبیه ولی من به play station عادت کردم
    ترجیح می دم که با PS4 بازی کنم
    فقط هم PES

  2. ایلیا

    سلام من خودم xbox one گرفتم و خیلی عالیه وقتی هم ps4 را امتحان کردم هیچ فرقی با xbox one نداشت و به نظر من کنسول xbox one با ps4 هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو کنسول از کیفیت عالی برخوردار هستند من که سلیقه ام xbox one بود و xbox one گرفتم و از کنسول xbox one راضی ام و هیچ مشکلی با xbox one ندارم

  3. یکی از مردم بیچاره

    اون آیی که میگن ps4 بهتره خیلی دیوونه آقاجان شما تا حالا با کینکت ایکس باکس بازی کردی مرسی اه

    1. حسین

      شما تا حالا با ps4 بازی کردی داداش من؟

  4. Arman ar10

    سلام. من با تمام احترامی که به طرفداران play station 4، xbox one و کمپانیmicrosoft, sony دارم، نظر خود را میگویم.
    من با هر دوتا کنسول کار کردم ، کیفیت این دو کنسول رو در یک تلویزیون با روزولیشن یکسان، با چشم انسان قابل تشخیص نیست و با فاصله مناسب از تلوزیزیون ، هیچ مشکی برای بازی نداریم
    میرسیم به طراحی که قطعا ps4 طراحی زیبا تری داره و xbox one طراحی خوبی نداره ولی به نظر من اگر به تلویریون در هنگام بازی نگاه کنیم دیگر طراحی را زیاد ملاک قرار نمیدهیم ولی بازهم به سلیقه بر میگرده.
    میرسیم به کنترلر ها، سیستم sony Dualshock 4 بسیار منحصر به فرد طراحی شده و از تاچ پدی هم استفاده میکند که واقعا خوب است و یکLED زیبا هم جلوی دسته قرار داده شده که دسته ها را از هم متمایز میکنند ولی دسته ی ایکسباکس کاملا قالب دست طراحی شده و حس بهتری به شما میدهد ولی باز هم به سلیقه بر میگرده.
    از نظر بازی های انحصاری هم مشخصه که ps4 بازی های بیشتر و پرطرفداری تولید کرده مانند the last ot us . God of war و … و xbox بازی های انحصاری کمتری نسبت به pa4 داره مثل halo. Forza و چند مورد دیگر ولی در نظر بگیریم که درست است که بازی های ps4 پرطرفدار اند ولی ۹۰ درصد بازی مانند هم و اکشن هستند ولی xbox بازی forza را هم ارائه داده که در سبک مسابقه ای است.ولی باید قبول کنیم که بازی های xbox one به همین راحتی ها به نسبت ps4 گیر نمیاید و اگر ایکس باکس وان خریدید به این مشکل بر خواهید خورد!
    ولی خوب ایکس باکس یک برتری قاطع کینکت نسبت به sony play staton camera دارد و نباید تو ضیح اضافی در این مورد دهیم! البته play staton vr هم طرفداران خودش را دارد!
    از نظر live بازی کردن هم هردو کنسول سنگ تمام گذاشتند . و در نهایت به این نتیجه میرسیم که این دو کنسول هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و اگر عاشق بازی های اکشن هستید و حال و حوصله ی گشتم برای کنسول خود را ندارید و طراحی را ملاک قرار میدهید ، ps4 و اگر عاشق کینکت و بازی های آن و کنترلر منحصر به فرد و بازی مسابقه ای و اتوموبیل رانی هستید ، xbox one بگیرید.
    البته باز هم به سلیقه بر میگردد و طراحی های کوچک شده این دو کنسول با پسوند (s(slim هم وجود دارند و اگر تلویزیون ۴k دارید play station 4 مناسب شماست و اگر عاشق ماکروسافتید تا رونمایی xbox one x کوشا باشد.
    متشکرم.

    1. ashkan falahat doost

      داداش این نظر شما برای دو صده قبل بوده الان ۴k در انحصار xbox هستش طراحی هم که ps4 عالیه تو کامنت گفتم در کل میشه گفت بر عکس توضیح دادی داداش

  5. يه نفر

    Ps4خیلی بهتره دوربین هم داره

    1. امیرحسین شیری

      اونی که گفته پی اس فور دوربین هم داره برو یه نگاه به کینکت ایکس باکس کن بعد حرف بزن
      دسته ی پی اس فرو به هیچ عنوان واس فیفا خوب نیس
      دسته ی ایکس باکس خوشدست و راحته
      بازی های انحصاری رو میتونین باهم مقایسه کنین
      از هر لحاظ تیکس باکس بهتره
      من دو ساله ایکس باکس دارم و به صد تا پی اس فور هم عوضش نمیکنم
      بازی بهتون پیشنهاد میکنم واسه ایکس باکس
      فیفا
      مورتال کومبت ایکس ال
      رزیدنت اویل هفت
      واچ داگز دو

    2. سروش

      به کلمه “خیلی” توجه کنید حتما! شما پس یا تا بحال تجربه کنسول نداشتی یا پلیر متداوم کنسول نیستی.

  6. پرهام بهرامی

    سلام، من میخام هفته بعد یه کنسول با چند تا بازی بگیرم، کدوم کنسول کیفیت تصاویرش بهتره؟

    1. فرید

      دوست من اینطور که من در تمامی سایت ها مقایسه کردم این دو کنسولو به این نتیجه رسیدم هیچ فرقی از لحاظ گیم ندارند ،فقط کمی در قسمت بازی انحصاری تفاوت وجود داره ، من خودم ایکس باکس وان اس خریدم در حالی که از تمامی نسخه های پلی استیشن رو قبلا خریده بودم ،به نظره من میتونست تجربه جدیدی داشته باشه که داشت برام . حالا باز بسته به سلیقه شماست.

  7. Ali

    هرکس بهتر بودن کنسول ها نظر مختلف داره من خود نظرم ps4 است ولی شما دیگه این بحث ادامه ندید هرکس نظر مختلف داره

  8. ابوالفضل

    آقا یه فورزا هورایزن ۳ به کل پی اس ۴ میارزه
    درضمن دسته ی بازی پلی استیشن خیلی مضخرفه و من هنوز نتونستم درک کنم پلی بازا با این دسته چطور فیفا بازی میکنن
    ایکس‌باکس مال حرفه ای هاس علی الخصوص در زمینه فیفا!!!

    1. حمید

      آره خیلی حرفه ایه ماشالا! چجوری با اون جویستیکا که یکیش شماله یکیش جنوب کار میکنید؟!!

  9. مبین

    فقط فقط فقط xbox one عالیه حرف نداره

  10. یه بنده خدا

    اقا برای کسایی که میخوان با کینکت بازی کنن ایکس باکس بهتره ولی برا کسی که می خواد با دسته بازی کنه و بازیش کیفیت بالاتری داشته باشه پلی ۴ خوبه ولی به نظر من ایکس باکس بهتره چون نسل هشتم کنسول ها یعنی حرکتی و پلی ۴ در این نقطه خیلی خیلی ضعیفه خوب آدم میره یه پلی ۳ میگیره کار پلی ۴ رو می کنه

  11. بردیا

    صد در صد پی اس فور

  12. مهدی

    اقا از نظر من just pppppppppsssssssss444444444

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه