شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. رضا

    کنسول یعنی بازی هاش
    بازی های معمولی که رو هر دو کنسول هست با یه کیفیت
    میرسیم به بازی های انحصاری
    اینجا یعنی پلی استیشن
    فقط پلی استیشن

  2. ناشناس

    هرکسی سلیقه ای داره
    اگه انحصاری های سونی رو دوست دارید ، مثل آنچارتد ، آخرین ما ، هورایزن و… برید سراغ پی اس ۴
    اینم بگم که بازی های انحصاری سونی تمرکز اصلیش روی داستانه و کسایی که داستان دوست دارن تو انتخاب پلی استیشن شک نکنن

    اگه انحصاری های مایکروسافت دوست دارید ، مثل فورتزا ، هیلو و… برید سراغ اون

    درضمن این مقایسه ای که دیجیکالا بین امکانات کنسول ها کرده کامل نیست ، اکثر این امکانات رو هردوتا کنسول دارن ، مثل دانلود بازی ها در استندبای

  3. اميررضا

    ps4

  4. امیر محمد سیفی

    به نظر من همه چی سلیقه ایه … اصلا نباید با تعصب نظر داد هر دو کنسول خوبن و مبارک گیمر های عزیز ایرانی … بنده سلیقه ام به Xbox one خورد و این کنسول رو گرفتم الانم خداروشکر راضیم … هیچ مشکلی ندارم باهاش اون دوستانی که کنسول رقیبو میکوبن اینو بدونن باید به سلیقه هم احترام بذاریم … یکی از دلایل اینکه Xbox گرفتم این بود که من اصلا علاقه ایی به بخش داستانی ندارم و فقط مولتی با دوستام بهم حال میده برای همین هم احساس میکنم Xbox برای اینجور سلیقه ها بهتره و سرویس آنلاین بهتری داره … با PS4 تا حالا کار نکردم ولی امیدوارم طرفداراش ازش لذت ببرن … یکم شفاف سازی کنم که من منظورم این نیست که انحصاری های PS4 خوب نیستن اتفاقا بازی های خوب و خوش ساختی رو داره ولی چون اکثرا تکرار میکنم اکثرا شامل بخش داستانی وسیع میشه و مولتی کم من ترجیح میدم Xbox داشته باشم اینم بگم انحصاری های Xbox هم مولتی زیادی نداره جز سری Forza و Sea of thieves و Halo و Gears و چند عنوان دیگه ایی که شاید الان یادم نباشه 🙂 بازم میگه قصد مقایسه و طرف کشی ندارم و امیدوارم همه از کنسول و بازی کردن لذت ببرن … مخصوصا ایرانی های عزیزم به امید روزی که نمایشگاه های بزرگ در ایران برگذار و همایت همه جانبه از گیمر های ایرانی بشه و از همه مهم تر بازی های ایرانی به سطح رقابت با بازی های AAA برسند و بازی سازان وارد رقابت با کمپانی های بزرگ خارجی بشن …

  5. آرمین

    من و ناتی داگ شما همه !!

  6. علیرضا

    من یک هفته میشه خریدم واقعا میگم خیلی عالیه من از پلی استیشن یک داشتم تا پی اس ۴ دوستان بازی های انحصاریش واقعا عالین بنده ۳۶۰ هم داشتم
    در کل اون زمان پی اس ۳ داشتم از بازی اتاری روش اجرا کردم تا خوده پی اس ۳ فقط کاش بازیهاش ارزون شه دوستان نظر دادن توضیح کامل دادن بازم میگم کسایی که میگن پرو نیست من پرو گرفتم تلویزیون هم از دیجی کلا سامسونگ گرفتم و ۴کی اجرا میکنه بازی ها رو واقعا از خریدم راضیم just ps4 pro

  7. محمد

    just PS4

  8. Dariush

    از نظر من ps4
    مخصوصا من با sony Dualshock 4 خیلی حال کردم

  9. ShahabGT

    نویسنده محترم من بازی “Rise of the Tomb Raider” روی ps4 بازی کردم چطور نوشتین انحصاری ایکس باکسه؟

  10. علی

    آقای نویسنده بازی scalebound برای ایکس باکس کنسل شده و بازی tomb riderهم انحصاری زمانی بود. بعد توی لیست بازی های ایکس باکس اسم بازی هایی هم که هنوز نیومده زدی ولی برای پلی استیشن فقط بازی هایی که اومده رو زدی (مثلا God of War,days gone,spider man,….,نگفتی)
    کلا توی مقالت اصل بی طرفی رعایت نکردی

  11. علی

    پلی استیشن۴ دو برابر ایکس باکس وان فروخته توی جهان
    پلی استیشن ۴ توی آمریکا از ایکس باکس(کشور سازنده) بیشتر فروخته
    بعد یه سری خجسته و نابغه میگن پلی استیشن بدرد نمی خوره :)))))))))))) خدایا اینارو از ما نگیر بذار بخندیم بهشون

  12. محمد حسینی

    خب صد درصد گیمر های واقعی طرفدار پی اس فور هستن .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه