شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. Reza

    سلام بنده میخوام برای پسرم که کلاس دومه یه دستگاه بخرم ولی هیچ شناختی از دستگاهها ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید مواردی که برام مهمه اینه که بتونه جلوی تلویزیون بپر بپر کنه مثلا بولینگ بازی کنه یه چیزی داره میذارن و حرکات رو شناسایی میکنن و اینکه مثلا فرمون براش بگیرم واسه ماشین بازی البته به بازی هواپیما هم علاقمند هست همین چهارتا بازی فعلا بولینگ و رقص و ماشین و هواپیما
    مورد دیگه اینکه بازیهاش در دسترس و ارزونتر باشه نمیخوام هر روز بیاد از مدرسه یک میلیون پول بخواد یه بازی جدید بخره
    فعلا بازی انلاین هم دوست ندارم بازی کنه
    کلا چیزی که فهمیدم تفاوت اینها مثله گوشی اپل و سامسونگه یکی حرفه ای و شیک و کارا ولی اونیکی اندرویده و عمومی استفاده ازش راحتتره من عمومی تر رو میخوام که راحتتر بشه نصب کرد رابط کاربری راحتتری داشته باشه راحتتر بشه واسش بازی گرفت
    منت بذارید سرم و جواب بدید ممنون میشم واقعا نمیدونم کدومو بگیرم

    1. کوروش

      ایکس باکس ۳۶۰ به همراه کینکت بخر…بازیهاشم ارزونه

  2. Mani

    داداش اکثره راه مردم اشتباه هست چون توی ایران اسم PS4 رو یجوری بزرگ میکنن که گرافیک و اینجور چیزا آدم فکر میکنه که کنسول نسله دوازدهم اینا عه… الان واقعا شخصا خودم Xbox One S دارم و اونقدر هم ازش لذت میبرم… حتی GamePad(دسته) ی Xbox به مراتب بهتر از PS4 است که GamePad(دسته) ی Xbox یکی از بهترین Gamepad های جهان هست… قیمتش هم خیلی بهتر از PS4 هست… من خودم ایکس باکسم رو به ۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان خریدم ولی نه تنها خوده ایکس باکس بلکه به همراه دو دسته ای و ظریفیت ۱TB و ۲ تا هم کاوره دسته که یکیش ۴۵,۰۰۰ تومانه و باتری هایی که قابله شارژ شدنه و به همراه ۲۰ تا هم بازی… خب داداش خودت قضاوت کن… ببین حالا اینا رو با PS4 میخریدی چند میکرد؟… البته اگه قیمت برات مهم نیست که هرکدومو دوست داری بخر… ولی در واقعیت Xbox One S از PS4 Slim بهتر هست از نظر گرافیک و کینکت و‌… از PS4 Slim قویتر هست…

  3. Hami

    سلام دوست عزیز بنظر من با شرایط شما بهترین xbox one x ولی اگر خیلی خیلی براتون بازی مهمه پی اس فور بگیرید واگر خیلی خیلی کینکت براتون مهمه قطعا ایکس باکس وان بگیرید واگرم میخواهید وارد دنیا بازی شوید پی اس فور بگیرید بهمراه پی اس وی ار

    موفق باشید

    1. کوروش

      چی گفتی

  4. شادمان

    سلام من وان اس داشتم خواستم ps4 رو تجربه کنم فروختم وان اسم رو و ps4 گرفتم ولی زیاد با هم فرق ندارن هرچن من وان اس رو بیشتر میپسندم.

  5. ami

    از نظر من هیچ کدوم رو نخرید ۰_۰
    چون من با هردوش بازی کردم ولی اصلا حال نکردم
    برید لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ بخرید هم کارایی بیشتری داره هم میتونید بازی های این ۲ کنسول را بازی کنید توش(فقط ۳-۴ تاش نمیشه و مخصوص ps4)

    1. m

      عاشقتم مرد ، خدای هوش ، تخریب کردی همه رو خخخ

  6. amir

    سلام
    دوستان عزیز از نظر من از لحاظ گرافیک دوتاشون متوسط هستند و سره گرافیکش به مشکل بر نخورید ولی کسانی پول زیاد میخوان خرج کنن از نظر من ps4 بگیرن چون بعضی از بازی ها را که xbox پشتیبانی نمیکنه
    اونایی هم پولاشون کمه و زیاد پول ندارن بهتره همون xbox رو بخرن
    ایکس باکس گزینه بدی نیس اتفاقا خیلی بهتر از ps چون ۲تا پورت hdmi داره مخصوصا xbox one s شکل و ظاهر فوق العاده زیبایی هم داره
    فقط فرق این ۲ تا به اینه که ps4 تو ایران اسمش خیلی شاخ در اومده و طرف داران زیادی داره
    من فامیلمون ps4 داره و اصلا ازش استفاده نمیکنه ولی به شخص من که xbox one دارم ۲۴ساعت پای بازی کردن با کنسولم هستم

    بازی های xbox هم خیلی بیشتر ps4 پیدا میشه
    تازه یکی از دوست ما میگفت ps4 بهتره چون نسخه کپی خور هم داره ولی من الان ایکس باکسم کپی خوره و نسخه کپی خور واسه ایکس باکس موجوده
    ولی بدیش اینه بازی مثله انچاردد و … توش نمیاد چون فقط بعضی بازی ها مخصوص ps ساخته شده
    درکل از نظر من خوبی های xbox بهتر از ps4 و ایکس باکس خیلی قیمت مناسبی هم داره

  7. Mahdi

    Xbox one ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    خییییلییییی آشغاله
    PS4????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    مهشره

  8. غزل

    من به شخصه حدود یک سال و یا شاید بیشتر ایکس باکس وان اس داشتم ولی فروختمش و به جاش ps4 خریدم به نظر من دسته ی پی اس قطعا راحت تره و کنترل بهتری داره و همینطور قابلیت های بیشتر نقل اسپیکر و تاج پد ps4 بازار بهتری تو ایران داره و بازی هاش خیلی راحت تر پیدا میشه و تنوع بازیش هم بالاتره کیفیتش بهتره و بعدا اگه بخوای میتونی هدست واقعیت مجازی هم بخری ps vr اما ایکس باکس نداره در کل نه من بازاریاب Sony هم نه با Microsoft مشکلی دارم در کل نظر منه

    1. بی اسم

      یه سر ی چیزا رو برعکس گفتی. حتی گیمر های تعصبی پی اس هم قبول دارن دسته Xbox one بهتر و خوشدست تره.

    2. me

      xbox هم کینکت داره که ps4 نداره

  9. Azash

    Xbox one x قدرت مند ترین کنسوله حال حاضره، پی اس ۴ پرو اصلا توان رقابت باهاش نداره فقط بازی های انحصاری ضعیف تر و ضعف تبلیغات باعث شده ps4 محبوب تر باشه و اگر میتونید تحقیق فاصلشون خیلی زیاده.

  10. sepehr

    چرا the last of us شاهکار Naughty Dog به عنوان انحصاری ps4 تو لیست شما نیست!!!

  11. P.r

    به نظر من ps4 بهتر است چون هم بازی های باحال تری دارد و کنترل کردنش هم آسان تر است . من هم ایکس باکس دارم وهم ps4 ولی ps4 واقعا یک چیز دیگر است . مثلا بازی اسپید منو رد دد ردمپشن ۲ که واقعا عالی هستند.

    1. me

      رد دد ۲ واسه xbox هم هست

  12. ناشناس

    Ps4بگیرم یا Xbox one لطفاً سریع جواب بدید ????????????????
    بازی های ps4رو بیشتر دوست دارم اما
    Xbox 360 دارم و بنظرم متوسط رو به پایین هست قیمت هم مهمه برام
    و خدمات آنلاین هم برام مهمه و نه ایکس باکس رو تجربه کردم نه پی اس فول
    لطفاً بگید????????????

    1. احمدرضا

      به نظر منps4بگیری بهتره چون بعضی بازی ها تو ایکس باکس وان و پی سی نیست ولی توps4هست مثلdays gone-god of war.راستی دیسکblurayهم داره که سریع بازی ها رو سریع کپی رایت می کنه.اینو دارم جدی میگم.همینطور من دسته ps4رو باxbox one مقایسه کردم دستهps4رو خوب طراحی کردن من خودم رفتم گیم نت صاحب مغازه هم گفتps4بهتره.وقتی شوک سمت چپ تو دسته ایکس باکس وان بالا باشه کنترلش برای گیمر ها سخت میشه ولی توps4میتونی خیلی راحت کنترل کنی.

      1. me

        اولن اون بازی ها بهش میگن انحصاری و ایکس باکس هم بازی های انحصاری خودشو داره
        دوما صاحب مغازه گیم نت کارشناس نیس و همه مثل تو با شوک بازی نمی کنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما