شکایت از سریال The Big Bang Theory به‌ خاطر یک شعر

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر سریال The Big Bang Theory را دیده باشید، احتمالا با آهنگ Soft Kitty آشنایی دارید. این شعر تا به امروز چند باری در سریال خوانده شده است. با این حال، خواندن همین شعر هم دردسرهایی را برای شبکه‌ی CBS، سازنده‌ی سریال The Big Bang Theory به همراه داشته است. فرزندان شاعر Soft Kitty از شبکه‌ی CBS به دلیل استفاده از شعر مادرشان شکایت کرده‌اند.

فعلا وضعیت حقوقی شعر مشخص نیست، اما اگر «ادیث نیولین» صاحب قانونی شعر باشد، فرزندان‌اش پول خوبی به جیب خواهند زد.

دکتر «شلدن کوپر» (Sheldon Cooper)، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال، با شعر Soft Kitty آرام می‌شود. او هم‌چنین تصور می‌کند که با خواندن این شعر برای هر کسی، می‌تواند آن‌ها را آرام و بیماری‌های‌شان را برطرف کند. از «لئونارد»، دوست و هم‌خانه‌ی شلدن گرفته تا «پنی»، همسایه‌ی او، شعر Soft Kitty را برای شلدن خوانده‌اند.

شعر Soft Kitty به قدری بین طرفداران سریال The Big Bang Theory محبوب شد که شبکه‌ی CBS، شروع به فروش عروسک، تی‌شرت، لیوان و محصولاتی مشابه‌ بر اساس این شعر کرده است.

شعر Soft Kitty را «ادیث نیولین» نوشته است. فرزندان او اخیرا از شبکه‌ی CBS به دلیل استفاده از این شعر بدون اجازه‌ی آن‌ها و هم‌چنین ساخت محصولاتی بر اساس آن شکایت کرده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌

از گوشه و کناری شنیده می‌شود که شعر Soft Kitty در کتابی به اسم Songs for the Nursery School چاپ شده است و شرکت «برادران وارنر» هم حق استفاده از این شعر را از شرکت Willis Music خریده است. شرکت Willis Music ناشر کتابی است که شعر Soft Kitty در آن چاپ شده.

فعلا وضعیت حقوقی شعر مشخص نیست، اما اگر «ادیث نیولین» صاحب قانونی شعر باشد، فرزندان‌اش پول خوبی به جیب خواهند زد.

منبع: Digital Trends

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar اسحاق

    همین سریال اگه از این شعر استفاده نمیکرد این شعر مسخره اندازه ۱ دلار هم نمی ارزید ، مسخره ها تا میبینن رفت رو کورس صداشون درمیاد ، مطمئنم از خیلی وقت پیش منتظر بودن تا این شعر اینقدر معروف بشه بعد بیان شکایت کنن ، خیلی واقعا xxxxx هستن اینا .

    1. Avatar امیر

      حالا می ارزید یا نمی ارزید مهم حق مالکیته. همین کارای به نظر شما مسخره اونا باعث شده که نویسنده ها و هنرمندا و کلا همه آدماشون نتیجه زحماتشون رو به دست بیار و انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند، نه مثل کشور ما که نویسنده و شاعرامون لنگ نان شبشونن.

      1. Avatar مهسا شایسته

        امیر جان بنده واقعا باهات موافقم

  2. Avatar محسن

    نه به ما که کپی رایتمون از بیخ و بن تعطیله. نه به اونا :دی

  3. Avatar مطین

    ای بابا:|

    چرا خب؟ بد نیس که… چقد بی جنبه و سود جو پیدا میشن-____-

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه