شکایت رسانه‌های بزرگ دنیا علیه FBI: مردم باید هکر آیفون را بشناسند

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سه شرکت رسانه‌ای با همکاری یکدیگر، اقدام به شکایت از سازمان FBI کرده‌اند. آن‌ها از نحوه‌ی شکستن قفل آیفون توسط این سازمان امنیتی شکایت دارند؛ همان آیفونی که متهم ترور «سن برناردینو» از آن استفاده کرده بود.

سازمان FBI هیچ اطلاعاتی از نحوه‌ی شکستن قفل آیفون ارایه نداده است.

شرکت‌های Associated Press، USA Today و Vice Media، که هر سه از بزرگ‌ترین سازمان‌های خبری و رسانه‌ای دنیا هستند، علیه FBI شکایت کرده و گفته‌اند که این سازمان، حق ندارد سیستمی که برای شکستن قفل آیفون استفاده کرده بود را نگه دارد و به استفاده از آن ادامه دهد. طبق ادعای این سه شرکت رسانه‌ای، بر اساس قانون «آزادی اطلاعات» (Freedom of Information Act)، دادگاه باید سازمان FBI را مجبور کند تا شرکتی که ابزار لازم برای هک آیفون را به آن‌ها ارایه داده، معرفی کند.

شرکت اپل سال گذشته با FBI به مشکلات زیادی برخورد کرد. سازمان FBI از اپل درخواست کرده بود و قصد داشت این شرکت را مجبور کند تا قفل یک آیفون را برای آن‌ها بشکند و هم‌چنین ابزارهای لازم را برای آن‌ها مهیا کند. با این حال، اپل به هیچ صورتی با این درخوست کنار نیامد.

سازمان FBI هیچ اطلاعاتی از نحوه‌ی شکستن قفل آیفون ارایه نداده است؛ با این حال، شنیده‌ایم که FBI برای ساخت ابزار شکستن قفل آیفون بیش از یک میلیون دلار به شرکتی پرداخت کرده است.

سازمان‌های خبری در شکایت‌شان به این موضوع اشاره کرده‌اند که مردم این حق را دارند تا منبع هک آیفون را بشناسند.

منبع: The Verge

Drone_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar M0H53N

    امنیت هیچ وقت ۱۰۰ دصد نمیشه واسه همین همیشه یه سوراخ سونبه واسه نفوذهکرها هست

  2. Avatar علی

    دلتون خوشه ها هکر کجا بوده خود اپل با اف بی آی همکاری کرده

  3. Avatar علی

    واقعا حتی اگر تبلیغ باشد . در برابر شرکت گوگل که خودش دو دستی میاد همه چیز تحویل می دهد و اصلا مصرف کنند براش مهم نیست جایی تقدیر دارد . البته این نکته را هم بگم که بعد از این اتفاق من فیلم های زیادی دیدم که محصولات اپل را دست تروریست ها در فیلم داده بودند ٫ اما محصولا ت شرکت های مثل دل دست ادم خوب یا افراد کاخ سفید بودند- برا مثال فیلم نجات کاخ سفید را ببینید .

  4. Avatar سامان

    اونا از طرف اپل مامور شدند تا ببینند کی و کدوم شرکت بوده و بعد بروند ازش حفره و یا حفره هایی که باعث این هک شده را شناسایی کنند تا اونا را ببندند. بدبختا با این همه هارت و پورت بعد از این همه مدت نفهمیدن از کجا خوردند….

  5. Avatar مارکوس هالووی

    خود هکر ها اندروید دارن

    1. Avatar ara

      من اندروید ندارم

      1. Avatar علی

        ایشون نوشتن هکر ها ..شما هکری یا گفت شما هک کردید که نوشتید من اندروید ندارم؟؟؟؟

    2. Avatar احمد

      درسته چون open surse نیست
      و همچنین نوشتن app واسش مشکله
      پس میرن سراغ اندروید که هسته لینوکس داره و دستشون رو باز میزاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه