شیائومی: در آمریکا نماینده‌ی فروش نداریم

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Xiaomi

در حالی که شرکت US Mobile گفته بود محصولات شیائومی و میزو را به شکل رسمی در آمریکا به فروش می‌رساند، شیائومی اعلام کرد که این شرکت آمریکایی اجازه‌ی چنین کاری ندارد.

شرکت شیائومی اعلام کرد که US Mobile اجازه ندارد محصولات این شرکت را در آمریکا به فروش برساند.

شرکت US Mobile با اعلام خبر عرضه‌ی محصولات شیائومی و میزو در بازار کشور آمریکا بسیاری از علاقه‌مندان به این گوشی‌ها در ایالات متحده را هیجان‌زده کرده بود؛ اما به نظر می‌رسد که این اقدام شرکت US Mobile قانونی نبوده و شیائومی اجازه‌ی چنین کاری را به این شرکت نداده است. این شرکت چینی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده:” به‌تازگی خبرها به عرضه‌ی گوشی‌های شیائومی در بازار آمریکا اشاره می‌کنند. شرکت شیائومی تنها برخی از محصولاتش را از طریق سایت Mi.com در آمریکا به فروش می‌رساند. ما به هیچ شرکتی از جمله US Mobile اجازه‌ی فروش تلفن‌های همراه هوشمند خودمان در آمریکا را نداده‌ایم.”

پس از این بیانیه شرکت US Mobile به این موضوع اشاره کرد که تلفن‌های همراه شیائومی را به فروش نمی‌رساند و این گوشی‌ها را از شرکت Omni Electronics HK که این محصولات را وارد بازار آمریکا می‌کند، می‌خرد.

شرکت شیائومی هنوز وارد بازار کشور آمریکا نشده و آخرین‌بار گفته بود که سال آینده محصولات خودش را در آمریکا عرضه می‌کند. البته تا زمانی که این شرکت بخواهد به شکل رسمی فعالیت خودش را در آمریکا آغاز کند، شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند که محصولات این شرکت را به فروش برسانند.

درخصوص این خبر یک نکته‌ی جالب توجه هم وجود دارد. اگر به‌خاطر داشته باشید در اوایل بهمن ماه در جریان مراسمی حضور رسمی محصولات شیائومی در بازار ایران رسما تایید شد. در روزهای پس از برگزاری این نشست شایعاتی به گوش می‌رسید که شرکت شیائومی این موضوع را هم رد کرده و در قالب بیانیه‌ای رسما اعلام کرده که در کشور ایران هیچ نماینده‌ی فروشی ندارد. با توجه به خبری که امروز منتشر شد می‌توان نتیجه گرفت که تعریف مدیران شیائومی از نماینده‌ی فروش با آن‌چه در دیگر نقاط جهان مرسوم است، تفاوت‌های اساسی دارد. باید منتظر ماند و دید شیائومی با چه سازوکاری می‌خواهد گوشی‌های‌اش را آن‌طور که مورد نظر خودش است وارد بازار سایر کشورهای جهان کند.

 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. اسحاق

    مشخص بود این اتفاق میفته
    کم کم شرکت های آمریکایی و اروپایی به فکر کپی از چینی ها میفتن
    هرکی درمورد وضعیت اقتصادی کشورها تحقیق کرده باشه متوجه این موضوع میشه
    اگه چین به این وضعیت ادامه بده منتظر باشین ۱۰ سال دیگه بشه برترین تولید کننده تکنولوژی های روز دنیا
    الان شاید فقط تحت لیسانس کلی محصول تولید کنه ولی شرکت هایی در چین به وجود اومدن الان که تحت لیسانس خودشون کار میکنن و بدجور هم عالی دارن عمل می کنن !
    کاش ایران یک دهم چینی ها برنامه ریزی داشت ، این همه مشکل نداشتیم ، متاسفم برای کشور خودم ، متاسفم از ته دلم

  2. امید

    خوب نمایندگی نداری ….حالا چی داری؟؟؟؟ بله…واحد کپی برابر اصل که حتما داری…..
    توجه کنید دوستان در مورد این بحث اشتیاق کاربران هم که میشه, خیلی روشنه که اگر اون ۱۰۰ دلار ی که بابت پرداخت نکردن حق پتنت ها گوشیهاش داره ارزونتر تموم میشه را به گوشی هاش اضافه میکرد, یک نفر هم یک نگاه به شیایومی نمینداخت… فعلا بگذارید کمی فروش کن , ببیند کی گفتم, چنان دماری از روزگارش شرکت هایی که ازشون کپی کرده و یا سرقت تکنولوژی کرده درمیارند که بذار در بره……..اپل با این همه ادعاش هر روز یک شرکت داره جلوش سبز میشه و راه به راه تو دادگاه محکومه, این شرکت های قارچی که دیگه سهلند که یک شبه گوشی زدند و هر چی را از یک جا کپ زدن…..

    1. (Ali S (asobhani99@gmail.com

      یه سلامی هم بکنیم به دوستانمون که جانانه از آمریکا دفاع میکنن و فکر میکنن بهترینه
      .
      .
      .
      .
      .
      سلام آمریکایی های مقیم ایران

  3. حمید

    والا مورچه چیه کله پاچه داشته باشه….. تو ایران هم تا همین چنئ وقت پیش دوره گردا نمایندگی فروشش بودند….خخخخخح

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه