حضور رسمی شیائومی در بازار ایران

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
حضور شیائومی در ایران

پس از شکسته شدن دیوار تحریم‌ها و اجرای برجام، شرکت‌های بزرگ اروپایی، آمریکایی و چینی هر یک به دنبال حضور در بازار جذاب و پرعطش ایران هستند. مردم عزیز کشورمان هم که لیاقت بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را دارند، پس از سال‌های انتظار می‌توانند تجربه‌ی کار با محصولات روز دنیا را با گارانتی رسمی و معتبر داشته باشند. شرکت شیائومی که یکی از شناخته‌شده‌ترین سازنده‌های محصولات الکترونیک در چین و دنیا به‌حساب می‌آید، دیروز در طی مراسمی، حضور رسمی خود در بازار ایران را جشن گرفت. این مراسم در غروب آخرین روز نخستین ماه سرد سال در هتل پارسیان آزادی (اوین) تهران برگزار شد. این مراسم با حضور مدیران دو شرکت «شیائومی» و «اسوشید تجارت» به همراه جمعی از خبرنگاران و فعالان بازار برگزار شد.

    ‌‌‌   ‌‌‌  ‌‌‌  ‌

تا پیش‌ازاین، دسترسی به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های شیائومی برای بسیاری از کاربران کار بسیار سختی بود؛ چراکه آن‌ها نمی‌توانستند این محصولات را با گارانتی معتبر در کنار قیمت منطقی خریداری کنند. تا این‌که شرکت «اسوشید تجارت» به‌عنوان شریک تجاری شرکت شیائومی ظاهر شد و این امید را به کاربران بخشید که می‌توانند تمام محصولات این شرکت را با گارانتی خریداری کنند و از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوند. به گفته مدیران اسوشید تجارت، این شرکت نماینده‌ی انحصاری محصولات شیائومی در بازار کشورمان است.

شیائومی در ایران

همان‌طور که می‌دانید، تمرکز اصلی شرکت شیائومی بر بازار گوشی‌های هوشمند است. ازاین‌رو شریک ایرانی این سازنده‌ی چینی هم اکثر فکر و حواس خود را روی این بازار جذاب گذاشته است.

گوشی شیائومی

بر اساس آنچه مدیران این دو شرکت در این مراسم بیان کردند، قرار است گوشی‌های شیائومی در آینده‌ای بسیار نزدیک (حدودا پانزده روز دیگر) به‌طور رسمی به بازار کشورمان عرضه شوند. طبیعی است که به دلیل اهمیت و محبوبیت کمتری که تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌ها دارند، این محصولات با اندکی تاخیر به بازار راه پیدا خواهند کرد.

مچ بند هوشمند

این مراسم با تاخیر یک ساعته، حدود ساعت ۸ آغاز شد. البته می‌توان این تاخیر نسبتا زیاد را به‌گونه‌ای به بهانه‌ی ترافیک سنگین خیابان‌های پایتخت و صبر مسوولین برای رسیدن تمامی میهمانان، توجیه کرد. به‌هرحال، این مراسم با سخنرانی آقای علی ملکی، مدیرعامل شرکت اسوشید تجارت آغاز شد. ایشان در مورد اهمیت بازار گوشی‌های هوشمند نطق فرمودند و به توصیف جایگاه بالای شرکت شیائومی در بین تولیدکنندگان گوشی‌ها پرداختند. بعد از ایشان، آقای راوی متیو، مدیرعامل شرکت تسک (Task)، نماینده‌ی انحصاری شیائومی در خاورمیانه و شمال آفریقا روی سن آمدند. ایشان بر این عقیده بودند که محصولات شیائومی تنها به گوشی‌های هوشمند ختم نمی‌شود.

ترازو

سبد محصولات شیائومی بسیار گسترده و متنوع بوده، از دستبند هوشمند و ترازو گرفته تا تصفیه‌کننده‌ی هوا و تلویزیون. همچنین ایشان بازار ایران را مهم‌ترین بازار در بین کشورهای خاورمیانه ازنظر شرکت شیائومی دانست. این در حالی است که شرکت شیائومی دقیقا در هفته‌ی گذشته، مراسمی با همین مضمون و محتوا در کشور امارات برگزار کرد!

تلویزیون شیائومی

شیائومی برای حضور هر چه قدرتمندتر خود در بازار ایران، تصمیم گرفته تا با اپراتور نخست کشورمان همکاری کند. همراه اول، دیگر شریک تجاری این تولیدکننده‌ی چینی است. قرار است گوشی‌های این شرکت به‌صورت باندل با سیم‌کارت‌های همراه اول به اقصی نقاط کشورمان عرضه شود. گفتنی است که سیاست شرکت آسوشید تجارت در قبال توزیع و پخش محصولات شیائومی بسیار خوب و قابل‌ستایش است. قرار است تمام محصولات این شرکت با گارانتی دو ساله و قیمت یکسان در سراسر بازار کشورمان ارایه شود.

همراه اول

آقای عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول درباره‌ی حضور این شرکت چینی بسیار خوشحال بودند، چراکه این امر نتیجه‌ی زحمات چهار ساله‌ای بود که به ثمر انجامید. گوشی‌های شیائومی با باندل سیم‌کارت همراه اول تا یک ماه آینده به بازار پخش خواهند شد. دیگر موضوع مهمی که درباره‌ی آن صحبت شد، حافظه‌ی ابری «گنجه» است. گنجه نخستین حافظه‌ی ابری ایرانی است که قابل‌استفاده برای کاربران گوشی‌های شیائومی است.

کیفیت محصولات شیائومی به‌قدری بالا است که این روزها این شرکت به‌عنوان «اپل چینی» شناخته می‌شود. شرکت شیائومی با برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بلندمدتی که داشته، توانسته خود را در چند سال اخیر در بین چند شرکت برتر دنیا جای دهد. طی آماری که اخیرا منتشر شده، سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند در جهان ۵٫۸ درصد است. هم‌اکنون این شرکت ازلحاظ سهم بازار گوشی‌های هوشمند در رتبه‌ی پنجم جهان قرار دارد. جالب است بدانید که این شرکت همه‌ی این افتخارات را تنها در حدود ۵ سال به‌دست آورده است. البته این برند در حال حاضر بیشترین سهم گوشی‌های همراه در کشور چین را نداشته و بالاتر از خود رقبایی سرسخت چون هواوی و لنوو را می‌بینید.

شیائومی با شعار «متفاوت بودن گران نیست» قدم به بازار ایران گذاشته است. با حضور شیائومی، بازار تلفن‌های همراه در ایران روزبه‌روز رقابتی‌تر، جذاب‌تر و متنوع‌تر خواهد شد.

    ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۷ دیدگاه
  1. فیروز

    فکر نکنم تو این دوسال ،شده باشه از خبری اینقدر خوشهال شده باشم
    بی صبرانه منتظر محصولاتش به ویژه به ویژه TV هاش هستم

  2. سروش

    در عجبم از دوستانی که محصولات این گوشیو تا حالا دستشون نگرفتن و انقدر ازش بد میگن…یه سرچ بزنید به انگلیسی xiaomi رو یکم آگاهی کسب کنید?

  3. محمدرضا

    با سلام به تمامی کاربران دی جی کالا
    این برند شیاممی فوق العاده هسش انصافن چند نفر از دوستام داشتم معرکست میتونین توسایت موبایل دات ای ار سرچ کنین این برند و ببینین چقدر طرفدار داره و نظرات کاربرانشو در مورد این برند ببینین
    من که بی صبرانه منتظر اومدنش در دی جی کالا هستم با گارانتیش

    1. سانی

      من کل دوستام و برادرم وخودم شیاومی داریم .کیفیت عالی.حرف نداره.قیمتشم اقتصادیه.هرکی داشته راضی بوده.کافیه اونایی که ندارن امتحان کنن

  4. vahid

    چه فرقی میکنه که شعبه بزنه یا نزنه چینیه دیگه-بعدشم هوآوی بهترم هس!!!!
    به امید روزی که اپل نمایندگی بزنه

    1. میلاد خراسانی

      خیلی زود سهم بزرگی از بازار ایران رو مثه زمان ورود هواوی ب خودش تخصیص میده مطمعن باش.این شرکت بزرگ با ۴ سال سابقه ب اینجا رسیده و از لحاظ قیمتی هیچ شرکتی قابلیت مقابله با اونو نداره بخاطر اینکه خودشو درگیر هزینه ها و دردسر های ساخت نمیکنه مثلا دوربیناش رو سونی میزنه بعدم ثبت سفارش اینترنتی میکنه در اکثر فروشاش برای همین کمترین هزینه سربار به محصولاتش تخصیص داده میشه و در نهایت دست مصرف کننده ارزون تر سایر برندها میرسه…

    2. مهدی کمری

      به هیچ وجه قابل مقایسه با هوآوی نیست…
      توی خود چین پرفروش ترین گوشیه…
      و واقعا با کیفیته

  5. معین

    به به چه شود.

    Xiaomi جنس های خیلی خوبی داره وارد ایران هم بشه عالی میشه و رقابتی .

    منتظر هستم بیاد دست بند هاشو بگیرم .

  6. حسین

    البته نباید فراموش کنیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی ای بی حکمت نیست

  7. سورنا

    سلام با توجه به ورود رسمی شائومی به ایران دیجیکالا از این به بعد محصولات شائومی رو موجود خواهد کرد یا نه؟!

  8. حمید

    بهله، تحریما برداشته شد تا برای کشورهای دیگه شغل ایحاد کنیم، مسولین تورو خدا به صنایع کوچیک و استارتاپ ها و ایده های جوون ها بها بدین… تا کی واردات اخه 🙁

  9. مرتضی

    ی تار موی گندیده ی شیائومی میرزه به هزارتا هواوی و امثال آن

    1. vahid

      خوبه تو متن زکر شده که شاعومی بعد هواوی و لنوو تو چین مطرحه :)) هوآوی ۳ومین برند پرفروش دنیاس و اینا ۵اومی!! اط نظر ظاهری شیائومی مسخرس! شبیه اسباب بازی میمونه!!

  10. صدرا

    چه طور میشه شرکتی که یکی از سیاست هاش فروش اینترنتی ونداشتن نمایندگی فیزیکی هست اومده تو ایران و این کار رو کرده ؟ نکنه مثل اپل که میگفتن نمایندگی قانونی داره و بعدش تکذیب میشد اینم تکذیب بشه

  11. سورنا

    واقعا از این خبر خوشحال شدم چونکه من ردمی نوت ۳ رو با قیمتی معادل ۲۰۰ هزار تومن از قیمت اصلی خریدم و ورود رسمی شائومی به ایران واقعا خوشخالم کرد.
    امیدوارم که لوازم جانبی و خانگی شائومی ، علاوه بر گوشی ها و تبلت ها هم عرضه بشن.

  12. مجید

    تا جایی که ما اطلاع داریم شیائومی هیچ نمایندگی رسمی ای در ایران نداره و شرکت اسوشید نمایندگی شرکت تسک امارات شده که خودش نمایندگی شیائومی ه.
    توی این مراسم هم هیچ مدیری از جانب شیائومی حضور نداشته و احتمالا منظور نویسنده از مدیران شیائومی ، مدیران شرکت تسک بوده.
    این دومین باریه که اسوشید جشن نمایندگی میگیره!!! در صورتی که آسوشید نمایندگی شیائومی در ایرانه چرا certificate ش رو اسکن نمیکنه و روی نت نمیذاره ?!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه