حضور رسمی شیائومی در بازار ایران

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
حضور شیائومی در ایران

پس از شکسته شدن دیوار تحریم‌ها و اجرای برجام، شرکت‌های بزرگ اروپایی، آمریکایی و چینی هر یک به دنبال حضور در بازار جذاب و پرعطش ایران هستند. مردم عزیز کشورمان هم که لیاقت بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را دارند، پس از سال‌های انتظار می‌توانند تجربه‌ی کار با محصولات روز دنیا را با گارانتی رسمی و معتبر داشته باشند. شرکت شیائومی که یکی از شناخته‌شده‌ترین سازنده‌های محصولات الکترونیک در چین و دنیا به‌حساب می‌آید، دیروز در طی مراسمی، حضور رسمی خود در بازار ایران را جشن گرفت. این مراسم در غروب آخرین روز نخستین ماه سرد سال در هتل پارسیان آزادی (اوین) تهران برگزار شد. این مراسم با حضور مدیران دو شرکت «شیائومی» و «اسوشید تجارت» به همراه جمعی از خبرنگاران و فعالان بازار برگزار شد.

    ‌‌‌   ‌‌‌  ‌‌‌  ‌

تا پیش‌ازاین، دسترسی به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های شیائومی برای بسیاری از کاربران کار بسیار سختی بود؛ چراکه آن‌ها نمی‌توانستند این محصولات را با گارانتی معتبر در کنار قیمت منطقی خریداری کنند. تا این‌که شرکت «اسوشید تجارت» به‌عنوان شریک تجاری شرکت شیائومی ظاهر شد و این امید را به کاربران بخشید که می‌توانند تمام محصولات این شرکت را با گارانتی خریداری کنند و از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوند. به گفته مدیران اسوشید تجارت، این شرکت نماینده‌ی انحصاری محصولات شیائومی در بازار کشورمان است.

شیائومی در ایران

همان‌طور که می‌دانید، تمرکز اصلی شرکت شیائومی بر بازار گوشی‌های هوشمند است. ازاین‌رو شریک ایرانی این سازنده‌ی چینی هم اکثر فکر و حواس خود را روی این بازار جذاب گذاشته است.

گوشی شیائومی

بر اساس آنچه مدیران این دو شرکت در این مراسم بیان کردند، قرار است گوشی‌های شیائومی در آینده‌ای بسیار نزدیک (حدودا پانزده روز دیگر) به‌طور رسمی به بازار کشورمان عرضه شوند. طبیعی است که به دلیل اهمیت و محبوبیت کمتری که تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌ها دارند، این محصولات با اندکی تاخیر به بازار راه پیدا خواهند کرد.

مچ بند هوشمند

این مراسم با تاخیر یک ساعته، حدود ساعت ۸ آغاز شد. البته می‌توان این تاخیر نسبتا زیاد را به‌گونه‌ای به بهانه‌ی ترافیک سنگین خیابان‌های پایتخت و صبر مسوولین برای رسیدن تمامی میهمانان، توجیه کرد. به‌هرحال، این مراسم با سخنرانی آقای علی ملکی، مدیرعامل شرکت اسوشید تجارت آغاز شد. ایشان در مورد اهمیت بازار گوشی‌های هوشمند نطق فرمودند و به توصیف جایگاه بالای شرکت شیائومی در بین تولیدکنندگان گوشی‌ها پرداختند. بعد از ایشان، آقای راوی متیو، مدیرعامل شرکت تسک (Task)، نماینده‌ی انحصاری شیائومی در خاورمیانه و شمال آفریقا روی سن آمدند. ایشان بر این عقیده بودند که محصولات شیائومی تنها به گوشی‌های هوشمند ختم نمی‌شود.

ترازو

سبد محصولات شیائومی بسیار گسترده و متنوع بوده، از دستبند هوشمند و ترازو گرفته تا تصفیه‌کننده‌ی هوا و تلویزیون. همچنین ایشان بازار ایران را مهم‌ترین بازار در بین کشورهای خاورمیانه ازنظر شرکت شیائومی دانست. این در حالی است که شرکت شیائومی دقیقا در هفته‌ی گذشته، مراسمی با همین مضمون و محتوا در کشور امارات برگزار کرد!

تلویزیون شیائومی

شیائومی برای حضور هر چه قدرتمندتر خود در بازار ایران، تصمیم گرفته تا با اپراتور نخست کشورمان همکاری کند. همراه اول، دیگر شریک تجاری این تولیدکننده‌ی چینی است. قرار است گوشی‌های این شرکت به‌صورت باندل با سیم‌کارت‌های همراه اول به اقصی نقاط کشورمان عرضه شود. گفتنی است که سیاست شرکت آسوشید تجارت در قبال توزیع و پخش محصولات شیائومی بسیار خوب و قابل‌ستایش است. قرار است تمام محصولات این شرکت با گارانتی دو ساله و قیمت یکسان در سراسر بازار کشورمان ارایه شود.

همراه اول

آقای عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول درباره‌ی حضور این شرکت چینی بسیار خوشحال بودند، چراکه این امر نتیجه‌ی زحمات چهار ساله‌ای بود که به ثمر انجامید. گوشی‌های شیائومی با باندل سیم‌کارت همراه اول تا یک ماه آینده به بازار پخش خواهند شد. دیگر موضوع مهمی که درباره‌ی آن صحبت شد، حافظه‌ی ابری «گنجه» است. گنجه نخستین حافظه‌ی ابری ایرانی است که قابل‌استفاده برای کاربران گوشی‌های شیائومی است.

کیفیت محصولات شیائومی به‌قدری بالا است که این روزها این شرکت به‌عنوان «اپل چینی» شناخته می‌شود. شرکت شیائومی با برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بلندمدتی که داشته، توانسته خود را در چند سال اخیر در بین چند شرکت برتر دنیا جای دهد. طی آماری که اخیرا منتشر شده، سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند در جهان ۵٫۸ درصد است. هم‌اکنون این شرکت ازلحاظ سهم بازار گوشی‌های هوشمند در رتبه‌ی پنجم جهان قرار دارد. جالب است بدانید که این شرکت همه‌ی این افتخارات را تنها در حدود ۵ سال به‌دست آورده است. البته این برند در حال حاضر بیشترین سهم گوشی‌های همراه در کشور چین را نداشته و بالاتر از خود رقبایی سرسخت چون هواوی و لنوو را می‌بینید.

شیائومی با شعار «متفاوت بودن گران نیست» قدم به بازار ایران گذاشته است. با حضور شیائومی، بازار تلفن‌های همراه در ایران روزبه‌روز رقابتی‌تر، جذاب‌تر و متنوع‌تر خواهد شد.

    ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۷ دیدگاه
  1. Avatar مهدی کمری

    بیش از یک ساله گوشی شیائومی REDMI NOTE 4X رو دارم. البته از بازار و بدون گارانتی تهیه کردم.
    از هر نظر که فکرشو بکنید این گوشی بی نظیره و فوق العاده با کیفیت، پرقدرت و زیباست. قیمتش واقعا مناسبه و اگر گوشی های برند رو با این امکانات بخواهید تهیه کنید باید سه تا چهار برابر پول بیشتری بدید.
    مرتب هم براش آپدیت میاد و هر روز بهتر میشه.
    واقعا از تمام گوشی هایی که تا الان داشتم و دیدم بهتر و سرتره.
    هرکس یک هفته با این گوشی کار کنه دیگه هیچ گوشی رو قبول نداره.
    امیدوارم خدماتش تو ایران بهتر بشه تا بشه گوشی خوب و با کیفیت رو به قیمت مناسب خرید.

  2. Avatar Abdulqodos

    سلام من گوشی Redmi not4x خریدم.
    با آنتن روستایی ۷۰۴۳۲ گوشی آنتن میده پیامک هم خوب هست ولی با تماس گرفتن مشکل داره نمیتوانم تماس بگیرم.. یا دریافت کنم..

    لطفا راهنمایی بفرمایید

  3. Avatar قاسم شهرکرد

    متاسفانه من.redmi note 4 خریدم آب رفت تو گوشی الان قطعاتش هیچ جای ایران گیر نمیاد و به همین سادگی باید قید گوشی .و ۸۵۰ تومان پول را بزنم

  4. Avatar ولی

    من که یه دونه redmi note 2 گرفتم محشر بود فوق العاده اس این برند. اصلا داغونت میکنه وقتی میفهمی با همه به نحو مطلوبی متفاوتی ???? اینترفیسشون واقعا محشره. فعلا سامسونگ a5 2016 دارم برای عید نوروز یه دونه mi5 میخرم حتما.

  5. Avatar Alireza

    سلام.
    پس چه زمانی گوشی های شیائومی ایران میاد ؟(اینقدرصبر کردم خسته شدم)
    آیاگوشی های شیائومی رو دیجیکالا هم موجود میکنه ؟
    باتشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه