صاحبان آیفون هم‌اکنون می‌توانند از دستیار صوتی گوگل استفاده کنند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، دیشب کفرانس سالانه گوگل I/O برگزار شد. گوگل در این کنفرانس اعلام کرد که دستیار صوتی هوشمند خود یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) را برای تلفن همراه هوشمند آیفون عرضه می‌کند.

چند وقتی می‌شود که گوگل روی ارتقا هوش مصنوعی برای دستیار صوتی هوشمندش کار می‌کند و حالا حضورش را در گوشی‌های آیفون به طور رسمی اعلام کرده است. اگر آیفون دارید، همین الآن می‌توانید برنامه گوگل را از اپ‌استور دانلود کنید. برای کار کردن با گوگل اسیستنت، ابتدا وارد اپلیکیشن شوید و سپس یا کلید واژه Ok, Google را بخوانید یا ساده‌تر، روی آیکون میکروفونی در گوشه راست بالا صفحه که در قسمت جستجو برنامه وجود دارد کلیک کنید.

حالا با این برنامه صحبت کنید تا خواسته‌هایتان را برایتان انجام دهد. البته گوگل قول داده که به زودی می‌توانید برای دستیار صوتی هوشمندش تایپ کنید؛ قابلیتی که درجاهای شلوغ و پرسروصدا به کمک همه ما می‌آید. نکته مهمی را در نظر داشته باشید. از آن‌جا که سیستم عامل iOS بسته و امنیتی است، شما نمی‌توانید بیرون برنامه از اسیستنت استفاده کنید. تنها سیری است که در این اوضاع به کمک حال شما می‌آید و برای استفاده از گوگل اسیستنت حتما باید وارد برنامه شوید.

شاید اگر آیفون داشته باشید، از دستیار صوتی هوشمند سیری راضی هستید. با سرعت و هوشمندی بالا به خواسته‌هایتان پاسخ می‌دهد و از این بابت کمبودی احساس نمی‌کنید. اما به نظر می‌رسد که گوگل کمبود ارتباط خودش را با صاحبان محصولات اپل احساس می‌کند و درصدد ایجاد راه‌هایی برای حضور هرچند کم‌رنگ در سیستم‌عامل iOS است.

منبع: Phonearena
telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    بعد اندرویدی ها هنوز دستیار گوگل رو ندارند؟! 😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه