صدای نسل هشتم (معرفی هدست پلی‌استیشن گلد)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

موسیقی از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک بازی به‌شمار می‌رود که می‌تواند هیجان بازی‌ کردن را چندین برابر کند. برای این‌که بتوانید از موسیقی‌های یک بازی لذت کافی را ببرید، یا باید از یک سیستم صوتی مجهز و قوی استفاده کنید یا یک هدست باکیفیت و خوش‌ساخت داشته باشید. حتما می‌دانید در یک دهه‌ی گذشته و با پررنگ‌تر شدن نقش کنسول‌ها به‌عنوان ابزار انجام بازی‌های ویدیویی محصولات جانبی مختلفی برای‌شان راهی بازار شده است؛ محصولاتی که بازی‌کننده‌ها می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند و با استفاده از آن‌ها کیفیت تجربه‌ی بازی‌ها را افزایش دهند. یکی از این محصولات هدست‌ها هستند که در انواع و اقسام مختلف، با قیمت‌های متنوع در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌گیرند. شرکت‌های سازنده‌ی‌‌‌ کنسول هم برای این‌که بتوانند تجربه‌ی فراموش‌نشدنی‌ای برای بازی‌کننده‌های‌شان به‌وجود بیاورند، دست به ساخت هدست‌های مخصوصی می‌زنند که متناسب با سخت‌افزار و قابلیت‌های کنسول‌های‌شان ساخته شده‌اند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به هدست PlayStation Gold Wireless Stereo اشاره کرد. هدستی که سونی آن را مخصوص کاربران کنسول پلی‌استیشن۴ طراحی و ساخته است. در ادامه‌ی این مطلب شما را با این هدست آشنا خواهیم کرد.

زمانی که از این هدست استفاده می‌کنید و آن را روی سرتان می‌گذارید، به‌سرعت متوجه طراحی مناسب آن که باعث می‌شود به‌خوبی روی سر و گوش‌های‌تان قرار بگیرد، می‌شوید. این هدست صدای ۷.۱ کاناله پخش می‌کند و به همین خاطر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بازی‌های کنسول پلی‌استیشن۴ و حتی پلی‌استیشن۳ باشد. همچنین می‌توانید در حالت صدای استریو این هدست را به کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا وصل کنید.

با درنظر گرفتن امکاناتی که با تهیه‌ی این هدست در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، بقیه‌ی هدست‌هایی که با همین قیمت در بازار عرضه می‌شوند، به‌سختی می‌توانند در برابرش مقاومت کنند.

برخلاف بقیه‌ی هدست‌های مخصوص بازی، برای استفاده از این محصول نیازی به سیم ‌ندارید. به‌همین خاطر هم با خریداری این محصول دیگر نگران گره خوردن سیم‌های‌تان نخواهید بود. فقط برای این‌که مشخص کنید این هدست با کدام یک از پروفایل‌های فعال روی کنسول باید کار کند، آن را به وسیله کابل USB به کنسول متصل می‌کنید و کلید مخصوص رو بدنه‌اش را فشار می‌دهید. بعد از انجام این کنسول خیلی سریع هدست را شناسایی می‌کند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سونی قبلا هدست دیگری با همین نام راهی بازار کرده بود؛ اما مدل گلد که در این‌جا معرفی‌اش می‌کنیم طراحی بهتری دارد و روی گوش‌ کاربر هم بهتر می‌نشیند. این هدست ۱۰۰دلار قیمت دارد. البته با درنظر گرفتن امکاناتی که با تهیه‌ی این هدست در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، بقیه‌ی هدست‌هایی که با همین قیمت در بازار عرضه می‌شوند، به‌سختی می‌توانند در برابرش مقاومت کنند. حتی برای تهیه‌ی هدستی با قابلیت‌های مشابه این محصول باید پول بیش‌تری پرداخت کنید. همه‌ی این‌ها به‌کنار، این هدست ‌کاملا با کنسول پلی‌استیشن۴ هماهنگ است و به‌همین خاطر هم کاربر هرگز مشکلی بابت همگام‌سازی آن با کنسول‌اش نخواهد داشت.

PS4-HeadSet-(1)

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

طراحی

طراحی این هدست ساده و زیبا است و به‌همین خاطر هم با محصولی پیچیده از نظر طراحی مواجه نخواهید شد. کاسه‌های این هدست طراحی مناسبی دارند و به همین خاطر هم به‌خوبی روی گوش‌ها قرار می‌گیرند؛ بدون این‌که برای کاربر مشکلی ایجاد کنند. تمام کلید‌هایی که برای کنترل این هدست نیاز دارید هم روی کاسه‌ی سمت چپ تعبیه شده‌اند. کلیدهایی که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید هدست را با ‌کنسول‌تان هم‌گام کنید یا حالت پخش صدا را تغییر دهید. برای این هدست تنظیماتی درنظر گرفته شده است که بتواند بسته به نیازش فقط صدای بازی را بشنود یا فقط صدای کاربری که می‌خواهد با او چت کند، شنیده بشود. امکان کم و زیاد کردن صدا، قطع ‌صدا و متعادل کردن پخش صدای بازی و بازی‌کننده‌ها در سناریوی چندنفره از جمله کارهایی است که کلید‌های این هدست انجام می‌دهند. هم‌چنین روی هدست کلیدی‌ تعبیه شده که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید حالت صدا را به استریو یا Surround تغییر دهید. این قابلیت‌ها در نسل اول این هدست هم وجود داشت اما در مدل گلد به‌‌شکلی ساده‌تر و البته کارایی راحت‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در زمان حمل و جابجایی این محصول با یکی دیگر از ویژگی‌های‌اش آشنا خواهید شد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید کاسه‌های هدست را به‌سمت داخل خم کنید.

از دیگر تغییرات این گوشی در مقایسه با مدل قبلی می‌توان به پنهان شدن میکروفون در داخل بدنه‌ی هدست اشاره کرد. به بیان ساده‌تر کاربر نمی‌تواند میکروفن را روی بدنه‌ی اصلی این هدست مشاهده کند؛ چرا که داخل کاسه قرار گرفته است.

در زمان حمل و جابجایی این محصول با یکی دیگر از ویژگی‌های‌اش آشنا خواهید شد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید کاسه‌های هدست را به‌سمت داخل خم کنید. با این ‌کار هدست فضای کم‌تری را اشغال می‌کند و باعث می‌شود که دیگر نگران شکسته شدن آن بر اثر فشار زیاد نباشید. هم‌چنین با استفاده از این هدست نباید دیگر نگران اندازه‌ی آن باشید. هدست گلد سونی به خوبی به اندازه‌های مختلف تغییر می‌کند تا به شکل مناسب‌ روی سر تمام بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که به‌محض استفاده از این محصول متوجه جنس پلاستیکی بدنه‌اش خواهید شد؛ اما با توجه به قیمت ۱۰۰ دلاری این محصول، کیفیت خوبی برای آن در نظر گرفته شده است که به‌هیچ وجه کاربران را دل‌سرد نمی‌کند.

PS4-HeadSet-(3)

‌‌‌‌‌‌‌

کیفیت صدا

شاید بتوان‌ با هزینه‌ی بیش‌تر صداهای کامل‌تر و مناسب‌تری را هم از سایر هدست‌های ‌موجود در بازار شنید؛ اما با توجه به هزینه‌ای که برای این هدست پرداخت می‌کنید، صدای خوبی را هم از آن خواهید شنید. خصوصا اگر بخواهید با استفاده از آن بازی کنید یا فیلم ببینید. جلوه‌‌های صوتی در بازی Killzone: Shadow Fall با استفاده از این هدست به‌شکلی بی‌نقص شنیده می‌شوند. صدای فریادهای لارا کرافت در بازی «توم ریدر» هم می‌تواند لرزه بر اندام‌تان بیاندازد. حتی در زمان تجربه عنوانی مثل Flower هم می‌توانید به آرامش دست پیدا کنید. قابلیت پخش صدای ۷.۱ این هدست، همان چیزی است که برای بهترین تجربه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن۴ به آن احتیاج دارید.

برای اینکه در بازی‌های مختلف بتوانید تجربه‌ی متفاوت صدا داشته باشید، سونی تنظیمات صدای مخصوصی را برای این هدست عرضه کرده است.

طراحی مناسب کاسه‌های این هدست باعث شده‌اند تا در زمان کار با آن صدای محیط اطراف‌تان را نشنوید؛ یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند برای بازی‌کننده‌ها مهم و تاثیرگذار باشد. سونی برای این‌که کاربران بتوانند تنظیمات دلخواه‌شان را روی هدست اعمال کنند، برنامه‌ای را به‌همراه آن عرضه کرده است که Playstation Headset Companion App نام دارد. بازی‌کننده‌ها می‌توانند ‌با استفاده از این برنامه برخی از ‌عناصر صدای‌ بازی‌ها را تغییر دهند. البته که ویژگی‌های این برنامه آن‌قدرها هم هیجان‌انگیر نیست. مثلا بازی‌کننده‌ها نمی‌توانند سبک‌های مختلف صدا را تغییر دهند یا حتی نمی‌تواند حالت صدای ۷.۱ را شخصی‌سازی کنند؛ به این ترتیب دیگر نمی‌توانند تعیین کنند که کدام صداها کم‌تر و کدام صداها بیش‌تر به‌گوش برسند. البته برای اینکه در بازی‌های مختلف بتوانید تجربه‌ی متفاوت صدا داشته باشید، سونی تنظیمات صدای مخصوصی را برای این هدست عرضه کرده است. مثلا در زمان بازی کردن Infamous: Second Son می‌توانید تنظیمات صوتی این بازی را دانلود کنید و به وسیله این هدست از آن استفاده کنید تا صدای بهتری بشنوید. البته به‌نظر نمی‌رسد که شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی دیگر دست به طراحی و ساخت پروفایل مخصوص صدا برای این هدست بزنند.

البته باید به‌این نکته هم اشاره کنیم که در زمان بازی کردن با صدای زیاد، صدای این هدست در محیط اطراف شنیده می‌شود؛ پس توجه داشته باشید که با این هدست نمی‌توانید در اماکنی بازی کنید که باید سکوت در آن‌ها رعایت شود. اگر با صدای بلند بازی کنید، دیگران صدای تیراندازی و انفجار ‌را به‌وضح خواهند شنید. حتی صدای افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید هم شنیده می‌شود. پس باید در نظر داشته باشید که این هدست نمی‌تواند حریم شخصی مناسبی برای‌تان به‌وجود بیاورد.

PS4-HeadSet-(7)

باتری و ارتباط با سخت‌افزارهای دیگر

برای شارژ این هدست کافی است که سیم USB آن را به کنسول متصل کنید. هم‌چنین برای شارژ آن می‌توانید کابل USB را به رایانه‌ی شخصی‌تان وصل کنید. با یک‌بار شارژ این هدست می‌توانید تا ۱۵ ساعت ‌با آن بازی کنید. هم‌چنین بد نیست بدانید که این کنسول با رایانه‌های شخصی و سیستم‌های مک هم هماهنگ است و با متصل کردن آن به این سیستم‌ها می‌توانید به موسیقی گوش کنید، فیلم ببینید یا بازی کنید. هم‌چنین از این محصول می‌توانید روی دستگاه‌های پخش‌کننده MP3 یا حتی تلفن‌های همراه هم استفاده کنید. البته در این حالت قابلیت صدای ۷.۱ آن غیرفعال می‌شود و دیگر نمی‌توانید صدای Surround از آن دریافت کنید.

از این هدست می‌توان روی کنسول‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و ایکس‌باکس وان هم استفاده کرد. اگر از جمله افرادی هستید که با پلتفرم‌های مختلف بازی می‌کنید و قصد خرید چندین هدست مختلف را ندارید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

PS4-HeadSet-(2)

مناسب برای بازی‌کننده‌ها

شاید اگر بیش‌تر بگردید و البته بیش‌تر هزینه کنید، بتوانید هدست مخصوص بازی بهتری پیدا کنید اما هدست مخصوص پلی‌استیشن۴ سونی قابلیت‌های مناسبی را با توجه به قیمت‌اش در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد. همچنین این محصول روی پلتفرم‌های مختلفی کار می‌کند که باعث می‌شود نیازی برای خرید چند هدست نداشته باشید. پخش صدای Surround، میکروفون داخلی و حمل و نقل آسان هم از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود این هدست بیش از پیش به گزینه‌ی اصلی خرید بازی‌کننده‌ها تبدیل شود. البته قابلیت صدای Surround تنها روی کنسول‌های پلی‌استیشن۳ و پلی‌استیشن۴ فعال می‌شود. همچنین برنامه‌ای که سونی برای این هدست عرضه کرده چندان کاربردی نیست. اگر پلی‌استیشن۳ یا پلی‌استیشن۴ دارید، بهتر است که یه تهیه‌ی این هدست ‌فکر کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۸ دیدگاه
  1. Avatar Amir nikanik

    آخر نفهمیدیم وصل میشه بلوتوثی به موبایل یا نه

  2. Avatar ناشناس

    فقط صدا پا تو rainbow six siege

  3. Avatar Ali_roozitalab

    هدفونه فوق العاده ایه…کاملا داخل گوش قرار میگیره وصدایی ازش خارج نمیشه…فقط تنهامشکلش اینه که به بلوتوث موشی وصل نمیشه…نمیدونم شاید برنامه ی خاصی باید نصب کرد یا چیز دیگه ای…اگه چیزی در این مورد میدونید که چجوری کانکت میشه به موبایل منو هم راهنمایی کنید

  4. Avatar سروش

    به گوشی های اپل وصل نمیشه

    1. Avatar امین

      خیر

  5. Avatar حميد

    من هدست کلد سونی کرفتم یؤ اس پی وایلس رو کم کردم میشه تهیه کرد الان وایلسم کار نمیکند

  6. Avatar ابرا

    سلام ..این تنظیمات صوتی که برای برخی بازیها وجود داره رو از کجا و چطوری باید دانلود کرد؟؟؟

  7. Avatar amir

    سلام میخواستم بگم سونی نسل نهم این هدفون رو زده یا اصلا از این بهتر امده هستش

  8. Avatar Mohammadhossein

    ببخشید هدفون هایی هستن که به صورت بلوتوث وصل میشن به تلفن همراه من میخواستم ببینم این هدفون هم همینطوری هستش و اگه این قابلیت رو داره چطوری کار میکنه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه