صدای Siri واقعی‌تر می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا ماه آینده و با عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۰ از سیستم عامل iOS، تغییری در صدای منشی هوشمند اپل خواهید دید. طبق خبری که «تام گروبر» (Tom Gruber)، مدیر توسعه‌ی Siri داده است، قرار است این منشی هوشمند صدایی شبیه به انسان‌ها پیدا کند و کمتر حالتی رباتی داشته باشد. در حال حاضر، Siri به مجموعه‌ای از لغات که در پایگاه داده‌اش است دسترسی دارد و آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و جمله می‌سازد.

اپل در سال ۲۰۱۴ منشی هوشمند خودش را روی یک شبکه‌ی عصبی هوشمند قرار داد.

لحن صحبت Siri به بخش جالبی از گوشی‌های آیفون و دیگر دستگاه‌های اپل تبدیل شده است؛ طوری که از Siri و صدای‌اش در برنامه‌های تلویزیونی یا تبلیغات استفاده می‌شود. اپل در سال ۲۰۱۴ منشی هوشمند خودش را روی یک شبکه‌ی عصبی هوشمند قرار داد و کاری کرد تا Siri بتواند با دقت بالایی، جمله‌های افراد را متوجه شود و به آن‌ها پاسخ دهد.

اپل معمولا خودش از بروزرسانی‌های دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای‌اش با جزییات زیادی صحبت نمی‌کند؛ طوری که با عرضه‌ی نسخه‌ای جدید از iOS، خود کاربران هستند که قابلیت‌های آن‌ را کشف می‌کنند. چند روز پیش، «باربارا استرایسند»، خواننده و آهنگساز معروف، شخصا با «تیم کوک» تماس گرفته و گفته بود که Siri اسم‌اش را «استرایزند» تلفظ می‌کند. تیم کوک هم به او گفته بود که در بروزرسانی سی‌ام ماه سپتامبر، این مشکل را برطرف خواهند کرد.

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه