صعود و سقوط بلک‌بری؛ مروری بر گوشی‌های این شرکت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت «بلک‌بری» (BlackBerry) از چند سال پیش با شرایط مالی بدی روبه‌رو شد. محبوبیت دو سیستم عامل اندروید و iOS نه تنها نوکیا را از گردانه‌ی رقابت بازار تلفن‌های همراه هوشمند خارج کرد، بلکه شرایط را برای شرکت‌هایی مانند بلک‌بری هم سخت کرد. سیستم عامل بلک‌بری به سرعت محبوبیت خودش را از دست داد. سیستم عامل بسیار امنی که بسیاری از افراد مهم دنیا از آن‌ها استفاده می‌کردند. عدم استقبال از سیستم عامل BlackBerry باعث شد که گوشی‌های این شرکت هم مورد توجه مردم قرار نگیرند. البته نباید این موضوع را نادیده بگیریم که گوشی‌های این شرکت ظاهر خاص خودشان را داشتند و در حالی که اکثر محصولات بازار صفحه نمایش لمسی داشتند، بلک‌بری هنوز محصولاتی با صفحه کلید فیزیکی عرضه می‌کرد.

شرایط این شرکت روزبه‌روز بدتر شد تا آن‌ها تصمیم گرفتند سیستم عامل بلک‌بری را کنار بگذارند و گوشی اندرویدی تولید کنند. سال گذشته بود که گوشی «بلک‌بری پیریو» (BlackBerry Priv) معرفی شد. این گوشی که به شکل کشویی ساخته شده بود از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و براساس ادعای شرکت سازنده امنیت بالایی داشت؛ اما کاربران باز هم از این محصول استقبال نکردند. بلک‌بری خیلی دیر یک گوشی اندرویدی عرضه کرده بود و همین موضوع باعث شد تا مردم این شرکت را از یاد ببرند. در بازاری که تبلیغات سامسونگ و اپل بسیار زیاد است، جایی برای دیگر شرکت‌ها باقی نمی‌ماند.

شرکت BlackBerry از سال ۲۰۰۳ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند حضور داشت و محصولات خوبی هم تولید می‌کرد؛ اما فکر نمی‌کرد که جادوی آیفون و گوشی‌های اندرویدی بازار را برای این شرکت خراب کنند. شرایط برای این شرکت آن‌قدر بد شد که سرانجام مشخص شد که دیگر شاهد طراحی و تولید گوشی‌های بلک‌بری نخواهیم بود. این شرکت بخش تولید سخت افزار خودش را خواهد فروخت و تنها در حوزه‌ی نرم‌افزار و کارهای مخابراتی فعالیت خواهد کرد؛ اما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که بلک‌بری تحول زیادی در دنیای موبایل ایجاد کرد و محصولاتی ساخت که بسیار ساختار شکنانه و جالب بودند. در ادامه نیم‌نگاهی داریم به ۱۰ گوشی جذاب این شرکت در طول زمان:

Quark

Quark

Pearl

Pearl

Curve

Curve

Bold

Bold

Storm

Storm

Torch

Torch

Z10

Z10

Passport

Passport

Classic

Classic

Priv

Priv

منبع: wired

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علي

    واقعا که این کمپانی هنوز زندس و میخواد از سیاست گوگل کپی برداری کنه اونوقت یه سری افراد دارن براش گورشو میکنن . من الان هم کلاسیک دارم و هم زد ۳۰ هرو هم عالین تازه یه خبر خوب برای همه دوست داران بلکبری اینکه این کمپانی اعلام کرد BBOS 10.3.3 در مراحل نهایی تاییدیه گرفتن هست و به زودی هم عرضه میشه

  2. Avatar فرخ کاردان

    من از زمان Storm از بلک بری استفاده کردم و الان از Passport استفاده میکنم و مهم نیس که چه اتفاقی برای بلک بری میوفته، هنوز از طرفداراش باقی میمونم چون هیچوقت باهاش به مشکل بر نخوردم. الان به استفاده از PRIV فک میکنم و امیدوارم مثل بقیه محصولاتش عالی باشه!

  3. Avatar سعید

    خیلی ببخشید که اینجوری میگم
    دیگه حالم از هر چی اندروید و IOS هست به هم میخوره
    حیف این برند بود که اینطور تموم بشه.

  4. Avatar بهرام

    حتی مدل های اولیش هم جذابه
    متاسفانه در رقابت تبلیغاتی شکست خورد

  5. Avatar پاشا

    بعنوان دارنده blackberry Z10 و Priv بسیار بسیار ناراحت شدم
    و از این فکر که در سالهای آینده موبایل چه برندی رو مجبورم جایگزین کنم آزرده خاطر میشم :(((

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه