صفحه‌نمایش جدید سامسونگ نیاز به بریدگی نمایشگر را برطرف می‌کند

۲۸ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

این روزها تقریبا تمام گوشی‌ها از بریدگی نمایشگر بهره می‌برند. شرکت‌های سازنده هم می‌گویند به ناچار از این مشخصه استفاده می‌کنند، زیرا مواردی که در این بخش قرار می‌گیرند، قابل پنهان شدن نیستند. اما اگر سامسونگ بتواند این صفحه‌نمایش جدید را بسازد، به‌نظر می‌رسد به‌زودی با بریدگی نمایشگر خداحافظی خواهیم کرد.

افشاگر معروف به نام Ice universe، عکسی از کنفرانس OLED Forum در چین منتشر کرده که یکی از مسوولین سامسونگ، در حال ارائه‌ی توضیح در رابطه با تکنولوژی جدید صفحه‌نمایش‌های AMOLED است. در جریان این کنفرانس، سامسونگ اعلام کرده که آن‌ها در حال توسعه‌ی نمایشگری هستند که می‌تواند بسیاری از مشخصه‌ها را در خود پنهان کند و به همین خاطر نیاز به بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر را برطرف می‌کند. این نمایشگر قادر به بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت، ارائه‌ی صدا و بازخورد لرزشی است و می‌تواند سنسور دوربین سلفی را در زیر خود قرار دهد.

حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند و انتظار می‌رود گلکسی اس ۱۰ مجهز به آن‌ها باشد. اما هیجان‌انگیزترین بخش این فناوری، تعبیه‌ی حسگر دوربین سلفی در زیر نمایشگر است و این موضوع در کنار ارائه‌ی صدا، می‌تواند نیاز به بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر را به‌طور کامل برطرف کند.

سامسونگ

سامسونگ در مورد دیگر جوانب این تکنولوژی توضیحاتی را ارائه نداده است. هنوز نمی‌دانیم که آیا این دوربین سلفی قادر به تشخیص چهره خواهد بود، انتقال صدا به‌صورت القای استخوانی یا روش دیگری است و در نهایت اینکه هنوز نمی‌دانیم سامسونگ چه زمانی این تکنولوژی هیجان‌انگیز را عرضه می‌کند.

شاید برای گلکسی اس ۱۰ شاهد بهره‌گیری از این تکنولوژی باشیم ولی با توجه به اینکه چند ماه دیگر این گوشی معرفی می‌شود، چنین موضوعی بعید به نظر می‌رسد. اما در مورد گلکسی نوت ۱۰ می‌توانیم امیدوار به ارائه‌ی این تکنولوژی باشیم. در ضمن با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند اوپو، شیائومی و اپل نمایشگرهای سامسونگ را خریداری می‌کنند، شاید این فناوری در ابتدا روانه‌ی گوشی‌های این شرکت‌ها شود.

در هر صورت با توجه به اینکه این فناوری امکان ارائه‌ی صفحه‌نمایش‌های بدون بریدگی نمایشگر را امکان‌پذیر می‌کند، باعث می‌شود که دست شرکت‌ها برای طراحی‌های جذاب و منحصربه‌فرد بازتر شود.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه