مایکروسافت صفحه کلید Word Flow را برای پلتفرم‌های iOS عرضه می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Word Flow

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) قصد دارد صفحه کلید سیستم عامل ویندوز فون را برای پلتفرم‌های iOS عرضه کند.

مایکروسافت در حال آزمایش صفحه کلید Word Flow روی سیستم عامل iOS است.

یکی از بخش‌های بسیار خوب گوشی‌های ویندوز فون، صفحه کلیدی است که مایکروسافت برای آن‌ها طراحی کرده است. بسیاری از کاربران این صفحه کلید را نقطه‌ی قوت این سیستم عامل می‌دانند و به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته که صفحه کلید سیستم عامل ویندوز فون را برای پلتفرم‌های iOS مانند آیفون و آپید عرضه کند.

صفحه کلید مخصوص مایکروسافت که Word Flow نام دارد در اختیار افراد مختلف قرار گرفته تا آن را روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد آزمایش کنند. هنوز مشخص نیست که این صفحه کلید در چه تاریخی به شکل عمومی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما مشخص شده که فعلا مراحل آزمایشی را پشت‌سر می‌گذارد. این صفحه کلید از ویژگی‌های مختلفی مانند تصحیح خودکار کلمات، پیشنهاد کلمات، فرمان‌های حرکتی مختلف (Gestures) و سوایپ کردن (Swipe) پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت درحالی قصد دارد این صفحه کلید را روی پلتفرم‌های مختلف عرضه کند که چند ماه پیش دستیار صوتی «کورتانا» (Cortana) را برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون عرضه کرده بود. البته این اقدام مایکروسافت می‌تواند طرفداران این شرکت را ناامید کند. چرا که ویژگی‌های سیستم عامل موبایل این شرکت در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که از سیستم عامل‌های دیگر استفاده می‌کنند.

Word Flow

صفحه کلید Word Flow گوشی‌های ویندوز فون

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌البته مایکروسافت قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که قصد دارد یک نوع تجربه‌ی کاربری را روی پلتفرم‌های مختلف در اختیار کاربران قرار دهد و به همین دلیل تصمیم گرفته نرم‌افزارهای خودش را برای سیستم‌های مختلف عرضه کند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه کلید Word Flow مایکروسافت به عنوان سریع‌ترین صفحه کلید دنیا شناخته می‌شود که رکورد آن در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar T6oHiD

    واقعا کار با صحه کلید ویندوز فون خیلی لذت بخشه،کم پیش میاد که واسه یه کلمه ۲ یا ۳ حرف تایپ کنی و کلمه مورد نظرت تو پیشنهادیاش نباشه،چه فارسی چه انگلیسی و…
    امیدوارم واسه اندرویدم به زودی بیاد.

  2. Avatar ahmad

    خب گوشی های سامسونگ هم تصحیح خودکار کلمات، پیشنهاد کلمات دارن،این چیز تازه ای نیست که حالا مایکروسافت تصمیم گرفته در اختیار دیگران بذاره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه