[ویدیو] با طراحان بخش تجربه‌ی کاربری مایکروسافت اژور آشنا شوید

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

“وقتی سخن از رایانش ابری به میان می‌آید، اعتماد و امنیت بیش‌ترین اهمیت را دارند.” جمله‌ای که خواندید از «ساتیا نادلا»، مدیرعامل فعلی شرکت مایکروسافت است. در میانه‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی رایانش ابری و هر آن‌چه به فضا و حافظه‌ی ابری مربوط باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در یک دهه‌ی گذشته شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگی تلاش کرده‌اند تا با ورود به مقوله‌ی رایانش و فضای ابری امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربران‌شان قرار بدهند. تلاشی که حالا می‌رود به ثمر بنشیند و بحث فضای ابری در کنار رایانش ابری به یکی از مقوله‌های جدی زندگی روزمره‌ی اکثر کاربران تبدیل شده است.

یکی از این سرویس‌های رایانش ابری، «مایکروسافت اژور» (Microsoft Azure) نام دارد که در سال ۲۰۱۰ میلادی رسما آغاز به‌کار کرد. این سرویس که در ابتدا ویندوز اژور نام داشت پلتفرم اصلی رایانش ابری مایکروسافت است و با هدف طراحی، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق شبکه‌ای جهانی زیر نظر مرکز داده با مدیریت مایکروسافت ساخته شده است.

از جمله امکانات مایکروسافت اژور این است که قابلیت ایجاد اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های مختلف در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌دهد. هم‌چنین توسعه‌دهند‌ه‌ها امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خودشان را در محیط فناوری اطلاعات موجود خواهند داشت.

مثل هر سرویسی که برای ارتباطی مناسب با کاربران‌اش به یک تیم «تجربه‌ی کاربری» (UX) نیاز دارد، مایکروسافت برای طراحی مایکروسافت اژور هم از تیمی متشکل از بهترین‌های UX استفاده کرده تا از نتیجه‌ی کارش مطمئن بشود. در ادامه می‌توانید ویدیویی برگزیده از سخنان اعضای تیم تجربه‌ی کاربری سرویس رایانش ابری مایکروسافت را مشاهده کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. میثم

    زیبا تر میشد اگه زیرنویس انگلیسی هم همراهش بود!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه