طراحی خاص در طرح مفهومی اتومبیل جدید آکورا

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در این طرح مفهومی که به عنوان اتومبیل جدید شرکت آکورا در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شده، می‌بینیم که شیوه‌ی طراحی تغییر کرده و المان‌های متفاوتی به کار رفته‌اند. در مجموع باید گفت که ظاهر این اتومبیل واقعا فوق‌العاده است.

این یک اتومبیل کوپه‌ی چهار در است که ظاهرش مثل مرسدس بنز CLS و BMW 6 گران کوپه، کم‌ارتفاع و کشیده است.

درهای عقبی به صورت درهای خودکشی (Suicide seat) ساخته شده‌اند و احتمالا این درها در مرحله‌ی ساخت حذف خواهند شد. درهای خودکشی مدلی از درهای خودرو هستند که لولای‌شان به‌جای قرارگیری در ستون جلوی خودرو، در ستون عقب قرار می‌گیرد و در از سمت مخالف درهای رایج در اتومبیل‌های امروزی باز می‌شود. درِ خودکشی بیش‌تر در خودروهای قدیمی دیده می‌شد.

این یک اتومبیل کوپه‌ی چهار در است که ظاهرش مثل مرسدس بنز CLS و BMW 6 گران کوپه، کم‌ارتفاع و کشیده است.

صندلی‌های عقب این اتومبیل در طرح مفهومی به شکل شناور ساخته شده‌اند که روی اهرم افقی متصل به طرفین ماشین قرار دارند. این صندلی‌ها هم در مورحله‌ی تولید ساخته نمی‌شوند.

اما تقریبا بقیه‌ی المان‌هایی که در این مدل می‌بینیم به همین شکل ساخته خواهند شد؛ یکی از این‌ها صفحه‌ی لمسی‌ای است که در ارتفاع نسبی، بالای کنسول وسط ماشین قرار گرفته است. این صفحه فقط از قسمت بالا به کنسول وصل است ولی قسمت پایینی آن به جایی متصل نیست و همین، حالت شناور را به صفحه‌ی لمسی داده.

در مورد سخت‌افزار این ماشین و سیستم آن نکته‌ی قابل بحثی وجود ندارد اما همین طراحی عالی بدنه و اتاقک داخل و استاندارد یکدستی که در کل اتومبیل جدید آکورا به کار رفته آن را تبدیل به یک اثر ویژه کرده است.

عکس‌های بیش‌تری از طرح مفهومی اتومبیل در نمایشگاه ایترویت را در آلبوم زیر ببینید…

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar دوربین مداربسته

    وای خدای منننن…دلم ضعف رفتتتتتتتتتتتتت.منم میخوامممم

  2. Avatar Ebrahim

    اونوخ ما دلخوش به محصولات ایرانخودرو و سایپاییم 😐 هعیییی خداااا :/

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه