چطور فرنچ تست درست کنیم؟

۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
طرز تهیه فرنچ تست

اولین دستور پخت فرنچ تست یا تست فرانسوی در یک کتاب آشپزی لاتین متعلق به قرن چهارم یا پنجم میلادی آمده است. فرنچ تست یک صبحانه‌ی خوشمزه و سیرکننده است که می‌توان آن را با هر نوع نان تست مثل نان تست سفید، نان تست چند غله یا نان تست جو تهیه کرد. طرز تهیه فرنچ تست ساده است. با چند تکه نان، تخم مرغ و شیر می‌توانید یک فرنچ تست خوشمزه در خانه درست کنید. پس از سرخ شدن تست‌ها می‌توانید آن را با هر نوع میوه یا خوراکی‌های شیرین‌کننده سرو کنید؛ برای مثال با خامه، توت فرنگی، شیره درخت افرا، سس شکلات، عسل و انواع مغزها. این روزها در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های شهر فرنچ تست سرو می‌شود، اما شما می‌توانید با استفاده از این آموزش آشپزی تصویری در دیجی‌کالا مگ، طرز تهیه فرنچ تست خوشمزه را یاد بگیرید و صبحانه‌ی محبوب خودتان را در خانه تهیه کنید. ما دو دستور پخت متفاوت برای فرنچ تست به شما آموزش می‌دهیم که جزو محبوب‌ترین انواع فرنچ تست هستند و بسیار ساده آماده می‌شوند.

دستور پخت فرنچ تست

مواد لازم برای فرنچ تست

  • نان تست: ۱۰ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • شیر: ۱ پیمانه
  • سیب: ۱ عدد بزرگ
  • موز: ۲ الی ۳ عدد
  • شکلات صبحانه: به میزان لازم
  • دارچین: ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
خرید مواد لازم فرنچ تست از دیجی‌کالا

طرز تهیه فرنچ تست

فرنچ تست سوخاری

۱.
برای شروع، نان‌‌های تست را روی تخته‌ی برش یا میز آشپزخانه قرار دهید و توسط یک قاشق کوچک وسط آن‌ها را گود کنید.

فرنچ تست شف طیبه

۲.
در نوع اول باید مانند تصویر گودی نان را با شکلات صبحانه و موز حلقه‌شده پر کنید.

فرنچ تست صبحانه

۳.
پوست سیب‌ها را بگیرید و آن‌ها را با رنده‌ی معمولی رنده کنید. در یک قابلمه‌ی کوچک سیب را با ۱۵ گرم کره و نصف قاشق چای‌خوری دارچین مخلوط کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه با هم بپزند. می‌توانید در صورت تمایل علاوه بر دارچین چند قطره آب لیمو ترش و شکر هم برای طعم بیشتر به سیب‌ها اضافه کنید.

صبحانه فرانسوی

۴.
در نوع دوم فرنچ تست، بعد از گود کردن داخل نان‌ها، باید کمی از مخلوط سیب و دارچین در وسط آن‌ها قرار ‌دهید و دو تکه نان را روی هم بگذارید.

تست فرانسوی

۵.
تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید. و همراه وانیل خوب هم بزنید تا یکدست شوند. برای هم زدن تخم مرغ‌ها نیازی به همزن برقی نیست. این کار را با همزن دستی یا حتی یک چنگال هم می‌توانید انجام دهید.

صبحانه سریع

۶.
سپس یک پیمانه شیر را همراه باقی‌مانده‌ی پودر دارچین و شکر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و باز هم بزنید.

طرز تهیه صبحانه

۷.
تست‌هایی که آماده کرده بودید را درون مخلوط تخم مرغ فرو ببرید. آن‌ها را طوری در مایع بغلتانید که هر دو طرف آن‌ها به تخم مرغ آغشته شود.

فرنچ تست با موز

۸.
یک تابه‌ی نچسب را داغ و دو طرف فرنچ تست‌ها را درون تابه سرخ کنید تا خوب طلائی شوند. در نهایت می‌توانید فرنچ تست را با سس شکلات، موز و کمی پودر دارچین تزئین و سرو کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محیا

    خیلی عالی

  2. Avatar محمد مقدسی

    عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه