طرفداران کاوه آفاق در کنسرتش غافلگیر شدند

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کنسرت کاوه آفاق

کاوه آفاق بعد از یک دوره ممنوعیت کاری وقتی پس از انتشار دومین آلبوم رسمی‌اش دوباره روی صحنه رفت با استقبال زیاد طرفدارانش روبه‌رو شد. اولین آلبوم مستقل او در سال ۱۳۹۴ به نام «با قرص‌ها می‌رقصد» به بازار آمد و امسال هم دومین آلبومش را با نام «شال» منتشر کرد. کنسرت کاوه آفاق در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد و او در این کنسرت به تمجید از نوازندگان خیابانی پرداخت و در نهایت قطعه آهنگی را با مشارکت هوادارانش در زمان اجرا ساخت. آفاق که خود کارش را با موسیقی زیرزمینی شروع کرده همیشه در کنسرت‌هایش از موسیقی زیرزمینی هم یاد می‌کند.

این هنرمند در جدیدترین کنسرت تابستانه‌اش، علاوه بر قطعات قدیمی و ماندگارش چون «شال»، «اتاق آبی» و «عطر تو»، قطعات تازه آلبوم شال مانند «ملودی» و «باشگاه بازنده‌ها» را اجرا کرد. او اکثر ترانه‌های کارهایش را خودش می‌گوید و آهنگسازی هم می‌کند. کارهایش جایی میان راک و پاپ قرار می‌گیرند و البته خودش تمایل دارد که بیشتر به عنوان موزیسین راک شناخته شود.

در سانس اول این اجرا، آفاق از اعطای هدیه به اولین‌نفری که بلیت این کنسرت را خریده خبر داد. کاوه آفاق بعد از اجرای قطعه «باشگاه بازنده‌ها» گفت: « من به نفع آسیب‌دیده‌ها از سیل و زلزله در خیابان نواختم. اولاً که کار سختی است. ثانیاً کار باکلاسی است و البته چقدر هم درآمد خوبی دارد. به همه نوازنده‌ها توصیه می‌کنم یک‌بار این کار را امتحان کنند.»

غافلگیری در سانس دوم کنسرت آفاق اتفاق افتاد که خواننده و نوازنده‌ها با همراهی و مشارکت مخاطبان حاضر در کنسرت همان لحظه یک قطعه را ساختند و اجرا کردند.

در زمان اجرای آهنگ «شال» هواداران به نحوی پرشور شروع به همخوانی این قطعه کردند که کاوه آفاق خطاب به آنها گفت: «هماهنگی شما در هنگام خواندن قطعات نشان از درک بالای موسیقی دارد. همیشه در اجراها غم خواننده‌ها این است که مردم در گام دیگری می‌خوانند و روی استیج نوازنده‌ها با مشکل مواجه می‌شوند اما هواداران ما بسیار هماهنگ و همگام با ما می‌خوانند. باور کنید در این لحظات گروه ما تماشاچی و شما اجراکننده هستید. این بسیار عجیب و باورنکردنی است.»

به همین خاطر کاوه آفاق از هوادارانش در اجرای شب گذشته درخواست کرد تا او را در ساخت قطعه آهنگی همراهی کنند تا ساخت آهنگ با انتخاب و مشارکت مخاطبان در زمان اجرا روی صحنه رقم بخورد.

این موزیسین و آهنگساز این اتفاق را پدیده نادری در عرصه موسیقی کشور حتی و در جهان دانست که ۱۸۰۰ نفر همزمان با خواننده و نوازنده‌های یک بند موسیقی قطعه آهنگی را بسازنند، اجرا و ضبط کنند.

این موزیسین و آهنگساز در ابتدا برای ساخت این آهنگ دسته‌جمعی دو سیکل آکورد شاد و غمگین را نواخت و از مخاطبان سوال کرد که کدام را انتخاب می‌کنند.

حاضران در کنسرت شب گذشته به سیکل آکورد دوم که غمگین‌تر بود، رای دادند. بعد از این انتخاب، دو ملودی متفاوت بر روی آن قرار گرفت و با رای جمعی یکی از ملودی‌ها انتخاب شد و این قطعه با انتخاب سازهایی چون درام و پیانو از سوی طرفداران، توسط نوازنده‌ها اجرا و ضبط شد.

کاوه آفاق به هوادارنش وعده داد که این آهنگ را در آلبوم بعدی خود، منتشر خواهد کرد.

لحظه تست صدای سازها توسط کاوه آفاق و آندره خاچیکیان هم که با تشویق مردم تبدیل به کری خوانی بین این دو نفر شد جزو بخش‌هایی از کنسرت بود که مخاطبان از آن لذت بردند.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar M.taj

    سلام و احترام

    نوازنده گیتار الکتریک آندره خاچیکیان هستش .

    سپاس از دیجی مگ

  2. Avatar حسین کریمی

    کامل مشخصه که یک خبر تبلیغاتی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه