آیا از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ راضی نیستید؟ پس این نامه را امضا کنید!

۲ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اگزینوس سامسونگ

در سایت Change.org یک طومار جدید علیه استفاده از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های سامسونگ ثبت شده است. در این نامه از سامسونگ خواسته شده که به جای استفاده از تراشه‌های اگزینوس برای گوشی‌های خود از محصولات کوالکام بهره ببرد. همچنین استفاده از سنسورهای دوربین سامسونگ به جای سنسورهای ساخت سونی را هم زیر سوال می‌برد.

در بخشی از این طومار آنلاین آمده: «این قطعات نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر هستند و در این زمینه مدارک زیادی وجود دارد. گوشی‌های مبتنی بر تراشه‌های اگزینوس کندتر هستند، عمر باتری کمتری دارند، زودتر داغ می‌شوند و در کل می‌توان به ضعف‌های متعددی اشاره کرد.»

این موضوع که معمولا تراشه‌های اگزینوس در مقایسه با نمونه‌های اسنپ‌دراگون ضعیف‌تر هستند، حقیقت دارد. این شرکت سالانه میلیون‌ها گوشی مبتنی بر این تراشه‌ها را روانه‌ی بازار می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس و گلکسی نوت اشاره کنیم که در بسیاری از بازارها با این تراشه‌ها به دست مشتریان می‌رسند. در همین حال، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در آمریکای شمالی با تراشه‌های اسنپ‌دراگون عرضه می‌شوند.

اگزینوس سامسونگ

بسته به اینکه کدام نسخه را خریداری می‌کنید، تجربه کاربری شما شاید تفاوت داشته باشد. به‌عنوان مثال، اسنپ‌دراگون ۸۶۵ از هسته‌های Cortex A77 بهره می برد که در مقایسه با هسته‌های Cortex A76 مورد استفاده در اگزینوس ۹۹۰، نوید بهبود ۲۰ درصدی عملکرد را می‌دهد. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 650 موجود در اسنپ‌دراگون در مقایسه با Mali G77 تعبیه شده در بهترین تراشه اگزینوس، حرف بیشتری برای گفتن دارد.

در زمان نوشته شدن این مطلب، بیش از ۳ هزار نفر این درخواست را امضا کرده‌اند و شمار امضاکنندگان به سرعت در حال افزایش است. روی هم رفته، در هر سال که گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ معرفی می‌شوند، بحث نابرابری تراشه‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون مطرح می‌شود. در همین رابطه، چند ماه قبل خبر همکاری سامسونگ با AMD برای بهبود پردازنده گرافیکی تراشه‌های خود منتشر شد که البته به این زودی‌ها نباید انتظار دیدن نتایج این همکاری را داشته باشیم.

آیا شما هم از جمله کاربرانی هستید که ترجیح می‌دهید گوشی‌های سامسونگ، حداقل نمونه‌های پرچم‌دار، از تراشه‌های اسنپ‌دراگون استفاده کنند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید و در صورت تمایل این درخواست آنلاین را هم امضا کنید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar مجید

    به نظر من این مدل بهتر از مدلای دیگس چون اون خمیدگی صفحه رو نداره واقعا خمیدگی صفحه خیلی ضرربه من زده اینو ترجیح میدم

    1. Avatar سامان

      لیلی زنه بود یا مرده؟

  2. Avatar اشکان

    باید اسنب دراگون رو جایگزین کنه حداقل رو پرچمدا اش البتهتفاوت محسوس و اذیت کننده ای هم نداره

  3. Avatar پوریا

    از نظر من فرق های خاصی داره. از اونجا که اسنپدراگون قوی تر از اگزینوس هستنند.تراشه های اگزینوس در کنترل تاچ گوشی گیر داره و باید برای گوشی های پاین رده و میان رده استفاده شود نه پرچمدار.

  4. Avatar علیرضا

    کوالکام یک شرکت قدر اختصاصا تراشه تولید میکنه و قطعا در این زمینه بهتر است ولی بعضی شرکتها مثل هواوی و سامسونگ در تلاش برای سودآوری بیشتر سعی در استفاده از تراشه های ساخت خودشون دارند و جالب که هر دو شرکت خط تولید و تحقیقاتشان را در سیلیکون ولی آمریکا دارند ولی روی هیچ کدام از محصولات مخصوص آمریکا از این تراشه ها استفاده نمیکنند، لطفا در خرید دقت کنید، معیوب بودن آنها برای خودشان هم روشنه و بخاطر هزینه های بالای این تحقیق و تولید روی گوشی هاشون استفاده می کنند

  5. Avatar امیر محمد

    من به شخصه کوالکام رو ترجیح میدم .

  6. Avatar امیر

    یعنی باید به انحصار تکنولوژی تو امریکا کمک کنیم؟

  7. Avatar م

    سلام به نظر من اگر از اسنپ دراگون استفاده کنند بهتر است.

  8. Avatar arshia

    حتی اگه شما به گوشی های اپل هم نگاه بندازی تفاوت چندانی بین پارت نامبر های مختلف نمیبینی ولی تفاوت توی سخت افزار و پردازنده ی گوشی اصلا قابل قبول نیست در نتیجه سامسونگ حتما باید این مشکل رو برطرف کنه

  9. Avatar رضا

    از نظرم باید هردو نسخه از گوشی ها در کشورها ارائه بشه هرکی خواست اسنپدراگون بخره هرکی نخواست اگزینوس بخره چون تفاوت محسوسی داره این کار لازمه وگرنه مثل اپل ایفون ۸ که مشخصات کمی تفاوت داشتن (مودم اینتل و مودم کوالکام) نیازی به ارائه دو نسخه نداشت البته بازهم کمی تفاوت داشت مثلا در شارژدهی و.. ولی نه اینقدر تفاوت و مشخصات متفاوت
    ممنون.

    1. Avatar امیررضا

      با توجه به این که قیمت گوشی با هر دو پردازنده برابر هستش مشخصه که اگر هر دو مدل رو تو بازار عرضه کنه همه میرن محصول قوی تر رو میخرن پس این کار رو نمیکنه

    2. Avatar محمدحسین قاسمی

      باید هر ۲ نوع توی تمام کشورها عرضه بشه و نسخه اگزینوس با قیمتی پایین تر باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه