ظاهر جدید گوگل کروم را همین الان ببینید

۲۴ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل کروم

جدیدترین نسخه‌ی در حال توسعه‌ی مرورگر گوگل کروم از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری کرده است. اگر همین حالا نسخه‌ی جدید Chrome Canary را دانلود کنید، با سبک و سیاق ظاهری جدیدی روبرو می‌شوید؛ ظاهری که با در نظر گرفتن زبان طراحی جدید گوگل یعنی Google Material Design ساخته شده است.

نسخه‌ی در حال توسعه‌ی مرورگر گوگل کروم که Chrome Canary نام دارد و به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا قابلیت‌های آینده‌ی کروم را آزمایش کنند. به لطف جدیدترین نسخه‌ی Chrome Canary می‌توانیم ببینیم که گوگل می‌خواهد زبان طراحی جدید خود را به تمام محصولاتش بیاورد. اولین محصولی که زبان طراحی جدید گوگل را به کار گرفته، نسخه‌ی دسکتاپ جی‌میل است. هم‌چنین می‌توانیم در نسخه‌ی بتا اندروید بعدی یعنی Android P زبان طراحی Google Material Design را ببینیم.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، گوگل می‌خواهد ظاهری گرد به کروم بدهد. نوار آدرس تفاوت کرده است و تب‌ها هم طراحی جدیدی پیدا کرده‌اند.

گوگل کروم Canary

تب‌ها به جای اینکه هر کدام جداگانه روی نوار خود جای گرفته باشند، در پس‌زمینه‌ی نوار تب‌ها حالتی محو شده به خود گرفته‌اند. گوشه‌ها فقط هم از تب‌ها حذف نشده‌اند و نوار آدرس هم گوشه‌های خود را از دست داده است. زمانی که در نوار آدرس شروع به نوشتن می‌کنید، به جای اینکه یک منو به سمت پایین باز شود، یک پنجره‌ی شناور می‌بینید.

نهایتا هم می‌توانیم ببینیم که نشانگر پروفایل شما در کروم حذف شده است و به گوشه‌ی سمت راست صفحه‌ی New Tab رفته است.

نسخه‌ی Canary مرورگر وب گوگل روز به روز آپدیت می‌شود و همیشه در حال تغییر است؛ یعنی این احتمال وجود دارد تا برخی از عناصری که می‌بینیم، در نسخه‌ی نهایی تغییر کنند.

می‌توان Chrome Canary را جدا از نسخه‌ی اصلی کروم روی یک کامپیوتر نصب کرد. در نتیجه اگر می‌خواهید ظاهر جدید کروم را ببینید، به صفحه‌ی دانلود Chrome Canary در گوگل بروید.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه