علی‌رغم هشدارهای مایکروسافت، کاربران ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ بروزرسانی نمی‌کنند!

۱۶ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ویندوز 10

با توجه به داده‌های موسسه NetMarketShare، به نظر می‌رسد کاربران ویندوز ۷ تمایل چندانی به کوچ به ویندوز ۱۰ ندارند و علی‌رغم هشدارهای مایکروسافت، به ویندوز قدیمی خود وفادار ماندند!

در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰، ویندوز ۷ سقوط کم سابقه‌ای را در سهم خود از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها تجربه کرد! این ویندوز سالیان سال پرفروش‌ترین، پایدارترین و محبوب‌ترین ویندوز مایکروسافت به شمار می‌رفت، اما اکنون سهم آن در بازه زمانی یاد شده با سقوطی ۴ درصدی مواجه شد و به ۲۵.۵۶ رسید!

البته ژانویه آخرین مهلت مایکروسافت به کاربران ویندوز ۷ بود تا به ویندوز ۱۰ کوچ کنند. در غیر این صورت هیچگونه بسته بروزرسانی امنیتی و یا به طور کلی هیچ بروزرسانی برایشان منتشر نخواهد شد! مایکروسافت امیدوار بود با چنین هشداری بتواند تعداد زیادی از کاربران را مجاب به بروزرسانی کند اما آمار کمی نگران کننده است،‌ چون وضعیت از ژانویه تا کنون تغییر خاصی نداشته و تنها شاهد افت ۰.۳۶ درصدی سهم ویندوز ۷ بودیم! سهم ویندوز ۱۰ نیز از بازار کامپیوترها از ماه ژانویه تا کنون تنها ۰.۳۱ درصد رشد داشت و از ۵۷.۰۸ به ۵۷.۳۹ رسید! مسلما این آمار آن چیزی نیست که مایکروسافت انتظارش را داشت اما خب به نظر می‌رسد به زودی کاربران بیشتری نیز به ویندوز ۱۰ بروزرسانی خواهند کرد.

شاید برخی از کاربران به ویندوز جدید بروزرسانی کردند اما بعد از شرایط نابسامان آن تصمیم گرفتند با همان ویندوز ۷ سر کنند؛ اگرچه مایکروسافت بارها اخطار داد چنین اقدامی به ضرر خود آن‌ها تمام خواهد شد. از مسائل امنیتی گرفته تا مشکلاتی از قبیل کند شدن سیستم و اجرای نادرست برخی از برنامه‌های جدید!

بیشتر بخوانید: مایکروسافت تیزری از منوی استارت جدید ویندوز ۱۰ منتشر کرد!

ویندوز 10

با توجه به گزارشات، امی هود، مدیر مالی ارشد مایکروسافت در جریان یک کنفرانس تلویزیونی در رابطه با افزایش نامحسوس سهم ویندوز ۱۰ توضیحاتی ارائه داد و در نهایت نیز مقصر اصلی را سرعت پایین ورود کامپیوترهای جدید به بازار داست! وی افزود تاخیر در ساخت چیپ‌ مخصوص کامپیوتر، عرضه کامپیوترها به بازار را تحت تاثیر قرار داد؛ خصوصا آن دسته از کامپیوترهایی که به صورت پیش‌فرض از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند. شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد تا مایکروسافت نتواند به هدفی که در سر دارد برسد! اما با این حال این شرکت همچنان امیدوار است تا در روزهای آتی روند رو به رشدی را در کوچ مردم به ویندوز ۱۰ شاهد باشد.

تمام این حرف‌ها اگرچه بی‌راه نیستند اما نمی‌توان تاخیر در عرضه کامپیوترهای جدید را مقصر اصلی دانست. خیلی از کاربران در اطراف ما وجود دارند که تمایلی به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ریز و درشت و عجیب و غریب ویندوز ۱۰ ندارند. مایکروسافت در حال حاضر تمام توجه خود را روی هشدار دادن به کاربران معطوف کرده اما عجیب است چرا برای بهبود وضعیت ویندوز فعلی تلاشی نمی‌کند! همین مسئله موجب شد برخی‌ها این هشدارها را جدی نگرفته و سیستم خود را بروزرسانی نکنند!

بیشتر بخوانید: بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ بدترین بروزرسانی بوده که تاکنون برای این سیستم‌عامل منتشر شده!

با همه این تفاسیر این تنها یک آمار از یک موسسه بوده و خب نمی‌توان به طور قطع و مسلم به تمام داده‌های آن، به عنوان یک اطلاع دقیق و جزئی اعتماد کرد. هنوز باید بررسی‌های بیشتری از سوی موسسات گوناگون انجام گیرد تا مشخص شود سیستم‌های مختلف دقیقا از چه سیستم عاملی بهره می‌برند. با این اوصاف باید به عنوان یک حقیقت کلی آن را پذیرفت و آن هم این است که مردم تمایل زیادی به بروزرسانی به ویندوز ۱۰ ندارند و ترغیب آن‌ها به ترک ویندوز ۷ ممکن است یکی از سخت‌ترین کارهایی باشد که مایکروسافت باید با آن دست و پنجه نرم کند.

اگر به خاطر داشته باشید، تمام این اتفاقات، حال با شدت کمتر، هنگام خداحافظی با ویندوز XP نیز رخ داد؛ به نظر می‌رسد برای برخی از کاربران، علی‌ رغم وجود مشکلات زیاد ناشی از عدم بروزرسانی، دل کندن از ویندوز محبوب کار بسیار سختی است!

بیشتر بخوانید: مایکروسافت تیزری از منوی استارت جدید ویندوز ۱۰ منتشر کرد!

منبع: techradar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. noname

    شما چی دید تو ۱۰ جناب باهوش که ما ندیدیم بعضی سیستم های قدیمی درایور مورد نیاز ندارن شرکت اینتل از قصد بتا برا نسل ۲ ارایه کرد ولی بتا هم نسخه اش خرابه(برا فروش نسل های جدیدتر و منقرض کردن نسل قدیمی که هنوز میتونه کار کنه) این یه نمونه ۱۰ مشکل درایور داره بعد ویندوز ۱۰ پر اپدیت بیخود قشنگ موش ازمایشگاهی ماکروسافت میشی حتی ltsc هم به خوبی ۷ نیست و ابکشه بعد من از نرم افزار ها ai بیس هوش مصنوعی(کورتانا و امثال ) خوشم نمیاد چون تهش مثل امازون هوم جاسوسی تو میکنه نکته بعدشم اینه اگه تو حوزه techباشی همین هفته شین بت اجازه ریکورد از تلفن های همراهو همین ai بیس جاسوس افزار ها برای coronaداد دلیل نمیشه نخوام جاسوس افزار داشته باشم احمق باشیم بعد بازی هایی که بعضی نسخه های #c وc++سال هاس ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ میخوان نصبش سخته و بعضی اوقات نشدنی مثل قلعه 🙂 بعد هنوز باگ امنیتی داره که رفعش نکردن اگه خیلی به امنیتت اهمیت میدی پچ های امنیتی که دادن ناقص بعضی هاش برا ۱۰و نکته بعد اینقد از دیفندر تحت ابرش تعریف میکنن هنوز یه اشغال به تمام عیار ویروس ها به خوبی نمیشناسه و حتما باید یه انتی ویروس درست درمون بگیری اگه رو هرچیزی کلیک میکنی و دانلود میکنی مروگر اج هم نیازی به بودنش نیست وقتی محصولات بهتری هستو ایمن تر و سریع تر و اون جمع اوری اطلاعاتش چی میگی که معلوم نیست به چه دلیلیه و وضوح نداره چرا دارن جمع میکنن و تنظیماتش از قصد پخش و پلا برای غیر فعال کردنش؟؟؟؟ هیچ وقت کمپانی ها برای مردم کار نکردن که این دفعه بخوان بکنن

  2. shayan

    خوب کردن ویندوز با این همه مشکل **** خیلی رو اعصابه

  3. Vito Audi

    چقدر احمق هستن مردم…

    1. No name

      مودب باش! من خودم ۷ دارم در صورتی که سیستمم اولین ویندوزش ۱۰ بود

    2. محمد

      با توجه به این که اپدیت های ویندوز ۱۰ پایداری کافی ندارد و همچنین بسیاری از برنامه های صنعتی و atm ها هنوز با ویندوز xp کار می کند جای تعجبی ندارد از طرفی سیستم بسیاری از ارگان ها دولتی قدیمی هست از نظر توان سخت افزاری قابلیت اجرای ویندوز ۱۰را ندارد

    3. رضا

      ویندوز ۱۰ روزی یه مشکل پیدا میکنه اونوقت مردم اشتباه میکنن؟؟ مثلا فکر کنید میخوایید با اتوکد یا سالیدورک کار کنید و شغلتون کاربا این دوتا نرم افزاره بعد سیستم رو روشن میکنید بالا نمیاد یه ارور میاد چند خط ارور نوشته این اتفاق چند وقت یکبار پیش میاد اگه اخبار ویندوز رو دنبال کنید اونوقت خود شما باشی از ۱۰ استفاده میکنی؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه