عرضه‌ به‌روزرسان‌ها در اندروید O سریع‌تر می‌شوند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل بار دیگر سعی دارد مشکل عرضه دیرهنگام به‌روزرسان‌های اندروید را حل کند. حتما می‌دانید که شرکت‌های مختلف در زمان‌های متفاوتی اندروید جدید را برای گوشی‌های خودشان عرضه می‌کنند. به طور مثال اندروید ۷ در تابستان معرفی شد و شرکت‌های مختلف در بهترین حالت از دو ماه بعد این سیستم عامل را برای گوشی‌های خودشان عرضه می‌کردند.  حالا گوگل تصمیم گرفته این مشکل را در اندروید O حل کند.

به نظر می‌رسد که جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یک امکان جدید به اسم Project Treble دارد که به شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهد بدون تغییرات زیاد اندروید جدید را برای گوشی‌های خودشان عرضه کنند.

گوگل برای این موضوع با شرکت‌های سازنده گوشی و تراشه‌های موبایل همکاری کرده است.  اگر این ویژگی همان‌طور که گوگل گفته باشد کار کند شرکت‌هایی مثل سامسونگ و موتورولا می‌توانند بدون منتظر ماندن برای شرکت‌هایی مانند کوالکام گوشی‌های خودشان را به سرعت به‌روزرسانی کنند.

ویژگی‌  Treble باعث می‌شود که سرعت به‌روزرسانی اندروید روی اکثر گوشی‌های موجود در بازار افزایش پیدا کند. از آنجایی که این ویژگی روی اندروید O عرضه می‌شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار هم به این قابلیت مجهز شوند.

به احتمال زیاد گوگل از این ویژگی جدید و مهم در کنفرانس گوگل I/O 2017 رونمایی خواهد کرد. کنفرانس گوگل I/O بامداد پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود.

 

منبع: Theverge
telegram_ad2_1

 

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه