آیفون SE جدید خبر بدی برای گوشی‌های اندرویدی است

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون SE جدید

روز گذشته اپل از نسل جدید آیفون SE رونمایی کرد. طراحی این گوشی مشابه آیفون‌های چند سال قبل است و به همین خاطر در پنل جلویی شاهد حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی و در پنل پشتی هم دوربین واحد دیده می‌شود. با این حال، نباید توان سخت‌افزاری عالی و البته قیمت پایه ۳۹۹ دلاری را از قلم بیندازیم.

از مدت‌ها قبل انتشار خبرهای مربوط به این گوشی آغاز شد ولی در هر صورت اپل حالا آیفون مقرون به صرفه خود را زمانی روانه‌ی بازار می‌کند که میلیون‌ها کاربر به چنین گجتی نیاز دارند. شیوع گسترده ویروس کرونا اگرچه هزاران نفر را به کام مرگ کشانده و اقتصاد جهانی را دچار مشکل کرده، ولی همین بیماری می‌تواند خبر خوبی برای آیفون SE جدید باشد.

آیفون SE جدید

به عبارت دیگر، این یک گوشی شایسته در زمان مناسب است. از یک طرف ویژگی‌های اساسی موردنظر کاربران علاقه‌مند به آیفون را ارائه می‌دهد و از طرف دیگر در زمانی که مردم کشورهای مختلف با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، قیمت بسیار پایینی دارد. در عین حال، آیا کاربران آمریکایی با پرداخت چنین مبلغی می‌توانند گوشی اندرویدی مشابهی را خریداری کنند؟ فعلا که چنین محصولی در این بازار عرضه نشده و این موضوع به اپل اجازه می‌دهد که بیش از پیش در بازار آمریکا و بسیاری از کشورها به موفقیت برسد.

آیفون SE جدید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه مناسب است

این گوشی هنوز به دست کارشناسان نرسیده و به همین خاطر هنوز فرصت بررسی کامل آن دست نداده است. با این حال، با نگاهی سریع به فهرست مشخصات آن می‌توانید متوجه شوید که این یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دارای ویژگی‌های با اهمیت است. برای افرادی که با اپل و تراشه‌های این شرکت آشنا نیستند، باید بگوییم که تراشه A13 Bionic در حال حاضر بهترین تراشه موبایل این کمپانی است که در خانواده آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار گرفته.

از دیگر ویژگی‌های آیفون SE جدید می‌توانیم به استاندارد IP67 و شارژ بی‌سیم اشاره کنیم که برای یک گوشی ۴۰۰ دلاری ویژگی‌های بسیار جذابی محسوب می‌شوند. در حقیقت، در بازار آمریکا و تعدادی از دیگر کشورهای پیشرفته گوشی جدیدی که زیر ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد و از شارژ بی‌سیم و استاندارد IP بهره ببرد، نمی‌توان پیدا کرد.

آیفون SE جدید

البته می‌دانیم که در پنل پشتی فقط یک دوربین تعبیه شده و نمایشگر آن هم با اندازه ۴.۷ اینچی اندازه کوچکی دارد. اگرچه این موارد شاید به‌عنوان ضعف در نظر گرفته شوند، اما در حقیقت مزایای این گوشی به حساب می‌آیند. در زمینه‌ی قدرت دوربین واحد می‌توانیم به نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل اشاره کنیم که نشان می‌دهند توان پردازش نرم‌افزاری می‌تواند کیفیت تصاویر را متحول کند. افرادی که ۴۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هزینه می‌کنند، می‌دانند که قرار نیست ویژگی‌های مشابه گلکسی اس ۲۰ اولترا را دریافت کنند و مطمئنا چنین انتظاری هم ندارند.

اندازه کوچک آن هم می‌تواند یک مزیت دیگر باشد. در بازار گوشی‌های هوشمند، روزبه‌روز به اندازه گوشی‌ها افزوده می‌شود و در این میان کاربران زیادی هستند که علاقه‌ای به استفاده از گوشی‌های غول‌پیکر ندارند. در نهایت، باید به پشتیبانی بلندمدت اپل از گوشی‌های خود اشاره کنیم که این یعنی آیفون SE جدید تا چند سال دیگر بدون دردسر جدیدترین نسخه‌های iOS را دریافت خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود کاربران این گوشی تا چند سال دیگر بتوانند از ویژگی‌های جدیدی بهره ببرند.

ایجاد الگو برای گوشی‌های اندرویدی

آیفون SE جدید

به صورت خلاصه ویژگی‌هایی که آیفون SE جدید را به یک گجت مقرون‌به‌صرفه جذاب تبدیل کرده از این قرار است:

  • قیمت کاملا منطقی
  • تراشه پرچم‌دار
  • شارژ بی‌سیم
  • دوربین مناسب (چنین گوشی هوشمندی نیاز به دوربین عالی ندارد)
  • دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تا چند سال آینده

اگر سازندگان گوشی‌های اندرویدی می‌خواهند بدانند یک گوشی مقرون‌به‌صرفه به چه ویژگی‌های مهمی نیاز دارد، باید به این فهرست نگاهی بیندازد. در بازار آمریکا هیچ گوشی ارزان‌قیمتی با این مشخصات دیده نمی‌شود. پیکسل ۳a تا حدی به آن نزدیک است ولی این گوشی از شارژ بی‌سیم و تراشه پرچم‌دار بهره نمی‌برد. حتی گلکسی S10e هم که سال گذشته عرضه شده، از لحاظ قیمت به این آیفون SE جدید هم نزدیک نمی‌شود و سامسونگ با عدم عرضه گلکسی S20e نشان داد که علاقه‌ی زیادی به تکرار این تجربه ندارد.

اپل

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد ماه آینده پیکسل ۴a معرفی می‌شود که رقیب مستقیم نسل جدید آیفون SE خواهد بود. همچنین شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه وان‌پلاس Z وجود دارد که یک گوشی مقرون‌به‌صرفه از طرف وان‌پلاس خواهد بود. اما حتی اگر این دو گوشی بتوانند به تمام نکات این فهرست عمل کنند (که به احتمال زیاد این‌گونه نخواهد بود)، اپل حداقل ۱ ماه زودتر از آن‌ها وارد عمل شده و می‌تواند توجهات بیشتری را جلب کند.

بار دیگر باید بگوییم که آیفون SE جدید یک گوشی شایسته در زمان مناسب است. اگرچه در زمینه‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه شرکت‌هایی مانند شیائومی، ریلمی و دیگر شرکت‌ها فعالیت دارند، ولی تمرکز اصلی این مطلب مربوط به آمریکا و تعدادی از دیگر کشورهای پیشرفته‌ای است که این گوشی‌ها عرضه نشده یا حداقل به صورت گسترده عرضه نشده‌اند. علاوه بر بازار کشوری مانند آمریکا، در بسیاری از کشورهای دیگر هم کاربران ترجیح می‌دهند آیفون SE جدید را خریداری کنند تا از تراشه پرچم‌دار و پشتیبانی بلندمدت اپل بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:
آیفون SE جدید در برابر آیفون ۱۱؛ مروری بر تفاوت‌ها و شباهت‌ها

منبع: Android Authority

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    با این قیمتا میشه ی گوشی با کیفیت به مراتب بهتر از نظر دوربینی گرفت و دردسر های اپل آیدی و iclod نداره

  2. Avatar علی دمیرچی

    بقیه گفته اند که قیمت این گوشی قرار است مانند پرچمدار های اندروید باشد که حرف بسیار اشتباهی هست چون هر پرچمدار اندروید الان بالا ی ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد ولی این گوشی ۳۹۹ دلار قیمت دارد که حدودا می شود اندازه ی یک گوشی a50 یا a51 به هر حال به نظر من از هر نظر عالی است.

    1. Avatar Amir Tofighi

      امیدوارم حرفت درست باشه من فقط با ایفون میتونم کار کنم و شدیدا از سیکس اس خسته شدم

  3. Avatar k.n

    از خیلی از گوشی های همرده ی خودش سرتره همون دوربین تکی از گوشی های چهار پنج دوربینه شرکتای دیگه خیلی بهتر عکاسی میکنه
    پردازندش هم که بهترینه طراحیش هم همون طراحی استاندارد آیفونه
    الان شرکتای دیکه فریم دور گوشی رو هم از پلاستیک می سازند(حتی به اون هم رحم نکردن) اما این آیفون جدید بسیار باکیفین تر از گوشی های هم قیمتشه و از جنس شیشه و آلمینیومه.

  4. Avatar رضا

    داری شوخی میکنی دیگه ؟
    گوشکوب ۴۰۰ دلاری با صفحه افتضاح
    لبه های بی قواره
    دوربین تکی
    باطری افتصاخ
    الان این یعنی خیلی خوبه!!

  5. Avatar رضا

    تویه ایران بیاد اگر بازه شش الی هشت میلیون عرضه بشه، رقبای سختی داره که دوربین و صفحه نمایش بمراتب بهتری دارن مثلا
    سامسونگ،،، A71,,A80
    نوکیا،،، نوکیا۹پیورویو،،، نوکیا۸.۱
    شیائومی،، mi note 10 pro,,, mi note 9 pro

    من رویه برند یا سیستم عامل تعصب ندارم، با ویندوزفون،ios,اندروید کار کردم

    برای خرید گوشی به پنج مورد باید توجه کرد
    پردازنده،صفحه نمایش،دوربین،باتری
    و مهمترین عامل توان مالی خودمون

  6. Avatar حسین

    حداقل تو ایران نمیشه زیاد دلخوش بود چون علیرغم قیمت دلاری پایین ، وقتی میاد اینجا چند برابر میشه قیمت اش و اندازه پرچم دار اندروید احتمالا قیمت بخوره

    1. Avatar جمال

      آشغال پلاستیکی با طراحی قدیمی

  7. Avatar محمد مهدوی

    چش بسته میگم بیاد ایران زیر هشت میلیون نمیفروشن برای ارزون ترین گوشی ایفون باید پول پراید صفر سال ۱۳۸۸ رو بدیم بعد دیجی کالا تو دیجی کلاب برای ۲۴۰ امتیاز میخواد ۲۵ هزار تومن تخفیف تو خرید بیشتر از ۲۵۰ هزارتومن بده نمیدونم بخندم فکر کنم یا چی

    1. Avatar حمیدرضا

      بابا تو چقدر ساده ای میگی ۸ میلیون!!!!
      قول میدم زیر ۹ الی ۱۰ میلیون نمیرسه
      باید با دلار ۲۵ هزار تومن حساب کنی عزیز!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه