علاقه‌ی گوگل و توییتر به سرویس خبرهای لحظه‌ای

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش فیس‌بوک ویژگی‌ای معرفی کرده بود به نام «خبرهای لحظه‌ای» که جدیدترین خبرها را بلافاصله روی دستگاه‌های موبایل در اختیار کاربر قرار می‌داد.

براساس اخبار منتشر شده در وب‌سایت Re/code، گوگل و توییتر مشغول کار روی ویژگی خبرهای لحظه‌ای برای ارایه به کاربران هستند.

به این ترتیب، به جای اینکه کاربر مجبور باشد یک لینک را در صفحه‌ی دیگری باز کند، کافی بود روی خبر کلیک کند تا بلافاصله بازگذاری شود. این کار به این دلیل ممکن بود که خبر‌ها از پیش در دستگاه بارگذاری می‌شدند. البته این در مورد همه‌ی خبر‌ها صدق نمی‌کند، زیرا فیس‌بوک در این زمینه با تعداد محدودی از نشریه‌ها همکاری می‌کند.

حالا براساس گزارشی از وب‌سایت Re/code، گوگل و توییتر هر دو به راه‌اندازی ویژگی خبرهای لحظه‌ای علاقه نشان داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، هر دو شرکت ظاهرا مشغول همکاری با یکدیگر هستند تا این ویژگی را ارایه دهند. این طور که به نظر می‌رسد مشابه سرویسی خواهید بود که فیس‌بوک عرضه می‌کند.

البته در این سرویس یک تفاوت بزرگ وجود دارد. گوگل و توییتر در نظر دارند قالب آن را به صورت متن باز طراحی کنند، بدین معنی که نشریه‌های بیشتری می‌توانند این ویژگی را به کار بگیرند. این در حالی است که در فیس‌بوک، به نوعی قرارداد همکاری میان نشریه و این شبکه‌ی اجتماعی نیاز است.

در حال حاضر چیز زیادی در مورد این ویژگی مشخص نیست. در مورد اینکه گوگل و توییتر چه زمانی این سرویس را رسما معرفی می‌کنند، هیچ سخنی گفته نشده است. بنابراین فعلا به این اخبار به دیده‌ی شک و تردید بنگرید.

منبع: Re/code

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه