علاقه انکار ناپذیر مدیرعامل شیائومی به آیفون ۱۱ خبرساز شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
علاقه مدیرعامل شیائومی به آیفون 11

اینطور که به نظر می‌رسد، لی جون، مدیرعامل شیائومی یکی از طرفداران سرسخت محصولات اپل است. چون اخیرا علاقه او به آیفون ۱۱ حسابی خبرساز شد. در واقع اینطور فرض می‌شود که کل شرکت شیائومی به نوعی الهام گرفته از اپل باشد چون برخی‌ها معتقدند محصولات غول چینی کاملا شبیه به محصولات اپل است.

لی جون به تازگی پستی را در صفحه رسمی خود در ویبو به اشتراک گذاشت که ظاهرا این فرایند با یک آیفون ۱۱ صورت گرفته. کاربران هم به سرعت متوجه این موضوع شده و به آن واکنش نشان دادند. در این بین پن جیوتنگ، شریک تجاری شیائومی، تلاش کرد با این منطق که این اتفاق صرفا برای زیر نظر داشتن محصولات پر طرفدار رقیب رخ داده اوضاع را آرام کند اما ظاهرا او نکات مهمی را فراموش کرد.

بدیهی است اگر هر عضوی از یک شرکت، گوشی از شرکت رقیب در اختیار داشته باشد، منطقا مشکل خاصی ندارد و ذکر نکات بعدی صرفا در پاسخ به پن جیوتنگ است که سعی داشت نشان دهد آیفون ۱۱ صرفا برای بررسی در اختیار لی جون قرار گرفت.

نکته اول اینجاست که اگر لی جون، تنها برای چک کردن وضعیت محصول رقیب از آن استفاده می‌کند، چرا آن را به عنوان گوشی اول خود در اختیار دارد؟ به علاوه، همانطور که بسیاری از کاربران نیز به آن اشاره داشتند، از معرفی آیفون ۱۱ مدت زمان زیادی می‌گذرد و چطور مدیرعامل شیائومی اکنون به فکر بررسی آن افتاده؟

حتی اگر ما هم بخواهیم این منطق را بپذیریم، ظاهرا لی جون تمایلی به پذیرفتن آن ندارد چون در اقدام بعدی، او به وضوح نشان داد از آیفون استفاده می‌کند. او حتی بعدا مجبور شد پست خود را پاک کرده و با می ۱۰ پرو مجددا آن را به اشتراک بگذارد. حال دوباره باید این سوال را از پن جیوتنگ بپرسیم که آیا واقعا آیفون ۱۱ برای تست در اختیار لی جون قرار داشت؟

علاقه مدیرعامل شیائومی به آیفون 11

البته علاقه مدیرعامل شیائومی به آیفون ۱۱ چیز جدیدی نیست؛ به عبارتی او تنها شخصی نیست که چنین تمایلی دارد. یکی از نمایندگان سامسونگ و مدیرعامل شعبه هندوستان ریلمی نیز در حالی که از آیفون به عنوان گوشی اول خود استفاده می‌کردند رویت شدند. حتی سلبریتی‌هایی که (افراد مشهور) در تبلیغ گوشی‌های اندرویدی فعالیت می‌کردند، در زندگی روزمره ترجیح می‌دادند از آیفون به عنوان گوشی اصلی خود استفاده کنند. اگر دوران کوتاه گوشی‌های لومیا را به خاطر داشته باشید، قطعا می‌دانید جو بلفیوری هم نتوانست مشکلات بسیار زیاد ویندوزفون را تحمل کند و علی‌رغم تشویق همگان به استفاده از این گوشی‌ها، خود در تعطیلات با یک آیفون دیده شد.

البته اینکه یک سلبریتی این کار را انجام دهد دور از انتظار نیست، اما برای رئیس یک شرکت، استفاده از گوشی شرکت رقیب کمی شرایط را برای کاربران جالب می‌کند. اینکه یکی از اعضای ویندوزفون اقدام به استفاده از گوشی رقیب کند جای تعجبی نداشت اما گوشی‌های اندرویدی بسیار خوبی توسط شیائومی تولید می‌شود که شاید در خیلی از بخش‌ها بهتر از آیفون‌ها باشند. اما ظاهرا شیائومی نمی‌تواند محصول مورد علاقه مدیرعامل خود را تولید کند!

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا واقعا اوضاع گوشی‌های اندرویدی آنقدر وخیم هست که حتی مدیرعاملان این شرکت‌ها هم تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند؟

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. آرش عبدی

    شیائومی اصالات نداره

  2. ارشك

    اگر ایفون شرکت اپل برای پز دادن نیست چرا جای قابش از پشت و دقیقا پشت آرم اپل خالیه؟

  3. سعید م

    بعنوان کسی که قبلا یکی از مدلهای قدیمی آیفون و اخیر از مدلهای جدید شرکت اپل را داشتم. هیچوقت و هرگز سیستم عامل اندروید رو با انحصار زیاده خواهانه ی اپل (هم نرم افزاری هم سخت افزاری) عوض نمیکنم.
    برند شیائومی رو هم خیلی بیشتر از سامسونگ قبول دارم. چون با وجود عملکرد قوی و بچمارکهای فوق العاده بالا واستفاده از سخت افزار مطرح دنیا مانند چیپ ست اسنپ دراگون در پرچم دارهای خود دارای ارزش خرید بسیار بالاتریست.
    متاسفانه سیب گاز زده بدلیل Overprice کردن محصولات خود به یک نماد تجمل گرایی تبدیل شده و بخش قابل توجهی از خریداران این برند صرفا با باور به عبارت “هر چه گرانتر عملکرد بهتر / ظاهر شیک تر” این محصولات رو میخرند.
    بخش دیگری نیز وجود دارند که نمیخواهند از Trend موجود در جامعه عقب باشند و مایلند مانند دوستان و همکاران Cool به نظر بیایند.
    جامعه کاربران اپل خارج از دو گروه فوق گروه نسبتا کوچکیست.

    1. مهرداد

      دوست عزیز شما ظاهرا هنوز تو ۱۰ سال پیش داری زندگی میکنی، چون الان اگه قیمت بعضی از گوشی های سامسونگ گرونتر از اپل نباشه ارزونتر نیست(و منظورم هم گوشی تاشو و اینا نیست، گوشی های مشابه منظورمه)
      در مورد گوشی های اپل هم من خودم الان حدود ۱۰ساله اپل دستمه و ۴ مدل آیفون داشتم و خیلی هم ازشون کار کشیدم و بهشون فشار آوردم، و با اینکه از کاهش نوآوری اپل بعد از دوران جابز ناراضیم ولی هنوز هم محصولاتشو با گوشیای اندرویدی عوض نمیکنم، و فقط هم ۲ مورد از مزایاشو بخوام بگم اینه که تقریبا هیچوقت هنگ نمیکنه(توی این ۱۰ سال ۵ بار گوشیام هنگ نکرده)، و اینکه بعد از مثلا ۳ سال استفاده عملکردش با روز اول فرق خاصی نداره و کند نمیشه!

      1. مجتبی

        منم سامسونگ دارم اونم میان رده نیست اصلا هنگ نکرده تو احد دقیانوس زندگی میکنی عزیزم باید سیستم عامل رو الوده نکنی همین بهترین مرورگر رو هم داره گوشیمم on5 2016 g5700 خیلی هم برنامه روش دارم خیلی هم ازش کار کشیدم با هر شارژری که فکرشو بکنی شارژ کردم هیچیش نشده

    2. امیررضا

      من خودم اندروید دارم ولی الان مثلا هوآوی اومده گوشی زده ۱۶۰۰ دلار کدوم آیفون حتی به این قیمت نزدیکه؟
      اپل محصول ارزان شاید تولید نکنه اما وقتی شما آیفون میخری میدونی که از همه پولی که دادی استفاده بهینه شده به قول شما کلاس هم داره ولی این کوچک ترین دلیله

  4. جف

    مسلمه که اپل ۲از سامسونگ بهتره و سامسونگ۸ از گو شیهای چینی .حتی خود چینی ها و قتی یه گوشی پرچمدار میزنن ال سی دی از سامسونگ دوربین از سونی یا سامسونگ سی پی یو آمریکایی میزنن.فقط به خاطر قیمته که ما جنس چینی میخریم.قطعات آیفون منحصر به فرده غیر از سی پی یو حتی اسپیکرش هم نمونس مواد اولیه قطعاتش اکثرا از ژاپنه حتی اگه تو چین مونتاژ شه

  5. حسین

    مشکل اینه که برند اپل جوری شده که هرکی دستش بگیره ، میگن طرف مایه داره و نمی‌دونم باکلاسه و از این حرفا
    فکر میکنم صرفا واسه دک و پُزش آیفون دست شون میگیرن وگرنه ، استفاده ای آنچنانی از گوشی ها ندارند

  6. iman

    نه داداش مشکل از اندروید نیست. مشکل از خوب بودن ایفونه

    1. حسین

      هر کدوم خوبی ها و ضعف های خودش رو داره، برای استفاده من اندروید بهتره ، شاید برای شما آیفون بهتره
      هم از لحاظ کاربردی و هم اقتصادی ، انتخاب متفاوته
      برتری رو من برای فرد در این دو مورد میبینم

      1. Alireza

        شما کامل اشتباه میگی فقط پز دادن نیست ایفون یه چیز های داره هیچ گوشی نداره ونکته مهم خوش دست ترین گوشی دنیا من خودم ۱۰سال ایفون داشتم همه مدل ایفون مرگ ندارم سیب گاز زده که میگی داری بی احترامی می‌کنه به اپل

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه