عکس‌های المپیک ۲۰۱۶ را ربات‌ها می‌گیرند

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا برخی از عکس‌های المپیک امسال که در رسانه‌ها می‌بینید، با ربات گرفته شده‌اند. شرکت Getty Images، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تصویربرداری و شرکت رسمی عکس‌برداری از المپیک، خبر از استفاده از ربات‌ها برای کمک به عکس‌برداران المپیک ۲۰۱۶ داده است.

می‌توان دوربین‌ها را طوری تنظیم کرد تا زمانی که روی زمین خطا شد، خودشان به صورت خودکار عکس‌برداری کنند.

دوربین‌هایی که از راه دور کنترل می‌شوند، تکنولوژی جدیدی نیستند. عکاس‌های حرفه‌ای مدت‌ها است که از دوربین‌هایی که به کابل‌ها متصل هستند برای عکس‌برداری از زمین مسابقات استفاده می‌کنند. معمولا سیستم‌های عکس‌برداری از راه دور، از یک فرستنده و گیرنده‌ی رادیویی استفاده می‌کند. این فرستنده، زمانی که عکاس می‌خواهد عکس بگیرد، دوربین‌هایی که مستقر شده‌اند را فعال می‌کند. اما این موضوع، به عکاسان اجازه نمی‌دهد تا زاویه‌ی دید دوربین‌ها یا فوکوس آن‌ها را تغییر دهند.

robot camera

کمپانی Getty Images می‌خواهد از ربات‌هایی به اسم MRMC استفاده کند. این ربات‌ها که با همکاری نیکون ساخته شده‌اند، می‌توانند بازیکنان را روی زمین دنبال کنند و خودشان از آن‌ها عکس بگیرند. عکاس‌ها می‌توانند لنزها را از دور کنترل یا اینکه حتی دوربین را در ۳۶۰ درجه بچرخانند.

robot camera software

حتی می‌توان به این دوربین‌ها برنامه هم داد. برای مثال می‌توان دوربین‌ها را طوری تنظیم کرد تا زمانی که روی زمین خطا شد، خودشان به صورت خودکار عکس‌برداری کنند.

با اینکه این دوربین‌های جدید، در تعداد زیاد برای المپیک ریو دو ژانیرو تولید خواهند شد، فعلا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ای از آن وجود ندارد.

منبع: Mashable

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه