عکس جدید ناسا زیبایی کره‌ی زمین را به تصویر می‌کشد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فضاپیمای Deep Space Climate Observatory شرکت فضایی SpaceX در آخرین گردش اش با محوریت جمع‌آوری اطلاعات علمی، یکی از زیباترین تصاویر را از سیاره‌ی زمین گرفته است.

جزییات جدیدترین عکس ناسا به‌قدری زیاد هستند که پدیده‌های مختلف روی زمین را هم با جزییات نشان می‌دهند

فضاپیمای DSCOVR در فوریه‌ی سال جاری میلادی (بهمن سال گذشته) به فضا فرستاده شد و ماه گذشته توانست به محل گردش‌اش در نقطه‌ی یک لاگرانژی رسید. نقطه‌ای که از نظر جاذبه در وضعیت متعادلی قرار دارد و فاصله‌اش هم با زمین ۹۳۰ هزار مایل (۱.۵ میلیون کیلومتر) است.

وظیفه‌ی اصلی این فضاپیما، بررسی باد خورشیدی است که به محققان در کشف طوفان‌های ژئومغناطیسی کمک می‌کند.

روی فضاپیمای DSCOVR هم‌چنین تجهیزاتی برای تصویربرداری از زمین نصب شده است. دوربین EPIC ناسا که روی این فضاپیما وجود دارد، ده عکس با طول موج‌های مختلف، از فروسرخ تا فرابنفش می‌گیرد.

«آدام زابو»، از دانشمندان فضاپیمای DSCOVR درباره‌ی عکسی که به‌تازگی از زمین گرفته شده است می‌گوید: “کیفیت عکس‌هایی که دوربین EPIC گرفته از حد انتظارات ما بیشتر بود. عکس‌ها به وضوح ساختار صحرایی زمین، رودخانه‌ها و الگوهای پیچیده‌ی ابری را به تصویر می‌کشند.”

ناسا می‌خواهد با استفاده از این عکس‌ها، سطح اوزون در جو زمین و میزان رشد گیاهان را بررسی کنند. ساخت نقشه‌هایی از خاکسترهای آتش‌فشانی روی کره‌ی زمین هم با استفاده از این عکس‌ها ممکن خواهد شد.

منبع: Space.com

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه