سهم اپل از بازار بزرگ گوشی در هند فروش تنها یک میلیون آیفون است

۲۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فروش آیفون در هند

اپل همواره با فروش آیفون‌های خود در بازار هند مشکل داشته است و گزارش اخیر مجله بلومبرگ نشان می‌دهد علی رغم تلاش‌های اپل این مشکل کماکان پا برجاست. بر اساس این گزارش اپل در نیمه اول سال ۲۰۱۸ کمتر از یک میلیون دستگاه آیفون در بازار هند فروخته که رقم بسیار ناامید کننده‌ای است.

فروش گوشی در هند به خاطر اعمال ۱۵ تا ۲۰ درصد مالیت تعرفه بالایی دارد.

هند سومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و آماری که از فروش اپل منتشر شده تنها ۲ درصد از این بازار بزرگ را شامل می‌شود. تعرفه فروش گوشی هوشمند در بازار هند بالاست و این ناشی از اعمال مالیات ۱۵ تا ۲۰درصدی روی قیمت این دستگاه‌هاست. در نتیجه مصرف‌کنندگان به سراغ گزینه‌های ارزانتری مانند سامسونگ و شیائومی می‌روند.

اپل برای کاهش قیمت تمام شده محصولات خود از اوایل تابستان ساخت گوشی‌های ۶S و SE خود را در داخل هند آغاز کرد و امیدوار است با این تاکتیک بتواند قیمت محصولات خود را کاهش دهد. اما فاصله زیادی بین این شرکت و رقبا وجود دارد و احتمالا زمانی زیادی طول خواهد کشید تا این شرکت بتواند سهم خوبی از بازار هند به دست آورد.

طبق گزارش بلومبرگ اپل در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۳.۲ میلیون دستگاه در هند فروخته بود و حتی اگر در نیمه دوم امسال فروش خوبی داشته باشد بعید است که بتواند رقم فروش سال گذشته خود را تغییر دهد.

با وجود تعداد کم فروش آیفون به گفته تیم کوک مدیر عامل اجرایی اپل، درآمد این شرکت در ماه می از بازار هند افزایش یافته است. هند می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای اپل باشد چرا که این کشور شبکه ۴G خود را گسترش داده و طبقه متوسط جامعه در این کشور در حال رشد است که می‌تواند به این معنا باشد که مردم تمایل بیشتری به استفاده از محصولات اپل خواهند داشت.

منبع: The VERGE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه