فروش بخش تبلیغات نمایشی؛ مایکروسافت باز هم کوچک‌تر می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در اطلاعیه ای اعلام کرد که بخش اعظم کسب‌وکار تبلیغات نمایشی (Display Advertising) خود را به شرکت‌های AOL و AppNexus خواهد سپرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که مایکروسافت امروز منتشر کرد، بخش اعظم کسب‌وکار تبلیغات نمایشی این شرکت به AOL و AppNexus سپرده خواهد شد.

به گفته خبرگزاری «بلومبرگ»، به دنبال این فروش بیش از ۱۲۰۰ کارمند مایکروسافت یا به این شرکت‌ها منتقل می‌شوند و یا اخراج خواهند شد. بر اساس قراردادی که مایکروسافت با این شرکت‌ها منعقد خواهد کرد، AOL سرویس جستجوی گوگل را به عنوان سرویس جستجوی پیش‌فرض وبسایت‌های زیرمجموعه‌اش حذف می‌کند و Bing مایکروسافت را جایگزین آن خواهد کرد.

علاوه بر این، AOL مسئولیت فروش تبلیغات در وبسایت‌های محتوایی مایکروسافت از جمله MSN را بر عهده می‌گیرد. اگرچه مایکروسافت سال‌هاست که کاهش حجم کسب‌وکار تبلیغاتی‌اش را آغاز کرده، اما روندی آرام را در این مسیر پیش گرفته بود. با ورود «ساتیا نادلا» به این مایکروسافت و تمرکز بر کسب‌و‌کار اصلی این شرکت یعنی محاسبات ابری و افزایش بهره‌وری، روند خروج مایکروسافت از کسب و کار تبلیغات نیز سرعت گرفت.

Satya5

مایکروسافت در انتهای اطلاعیه خود آورده است: “خبر امروز نشانه‌ای از افزایش تمرکز مایکروسافت بر نقاط قوت خود است که در این بخش شامل جستجو و تبلیغات مبتنی بر جستجو (Search Advertising) است.” تبلیغات مبتنی بر جستجو به شیوه‌ای از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که در هنگام جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند و بخش اعظم درآمدهای تبلیغاتی شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت نیز از همین راه به دست می‌آید. این تبلیغات معمولا قابلیت کلیک و اتصال به وبسایت صاحب تبلیغ را دارند و یا ممکن است دارای دکمه‌ای برای خرید مستقیم یک محصول باشند.

از سوی دیگر تبلیغات نمایشی (که عمده‌ترین آن بنرهای تبلیغاتی موجود در وبسایت‌هاست) به دلیل استفاده از صوت، ویدیو یا تصاویر متحرک جلوه بیشتری نسبت به تبلیغات بر اساس جستجو دارند و معمولا برای افزایش نفوذ یک برند تجاری در میان کاربران استفاده می‌شود.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه