تسلا در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تحویل داد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
تسلا مدل x

در ساعات اخیر خبرهای گوناگونی پیرامون شرکت خودروسازی تسلا به مدیریت ایلان ماسک، به دست رسیده که مهم‌ترین آنها انتشار گزارش سه ماهه‌ی چهارم این شرکت برای سال ۲۰۱۵ میلادی است. از طرف دیگر شایعه شده که احتمالا تسلا می‌خواهد مدل S را در سال ۲۰۱۶ از نو طراحی کند. آخرین خبر هم گزارشی است از آتش‌سوزی یک خودروی مدل S در یکی از ایستگاه‌های شارژ این شرکت. در ادامه‌ می‌توانید جزییات این سه خبر را به تفصیل مطالعه کنید.

برای اولین بار در تاریخ، تعداد خودروهای به فروش رفته‌ی این شرکت از ۵۰ هزار دستگاه در سال رد شد.

تسلا اخیرا آمار و ارقام مربوط به تعداد خودروهای فروخته شده را برای سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵ و همچنین کل سال منتشر کرد. این ارقام نشان می‌دهند که برای اولین بار در تاریخ، تعداد خودروهای به فروش رفته‌ی این شرکت از ۵۰ هزار دستگاه در سال رد شد. این شرکت همان‌طور که پیش‌بینی کرده بود، در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۷۴۰۰ وسیله‌ی نقلیه و در کل سال هم تعداد ۵۰۵۸۰ دستگاه را تحویل مشتریان‌اش داد. تعداد ۱۷۱۹۲ دستگاه از این خودروها از مدل S و ۲۰۸ دستگاه از مدل X بودند.

با این حساب، این شرکت امسال نسبت به سال گذشته، ۷۵ درصد تعداد بیشتری از تسلا مدل S را تحویل داده است. پیش‌بینی‌های تسلا در ماه نوامبر درباره‌ی تحویل تعداد ۱۷ تا ۱۹ هزار دستگاه در این بازه‌ی زمانی هم درست از آب درآمدند.

گرچه در سطح جهان استقبال چندانی از این خودروهای لوکس الکتریکی نمی‌شود، اما این برند در آمریکا پیشکسوت خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاران روی مدل X، که یک خودروی SUV بسیار زیبا و گران‌قیمت است، حساب باز کرده‌اند. آنها معتقدند که این خودرو، تسلا را پس از سال‌ها ضرر به سوددهی خواهد رساند.

طراحی متفاوت برای مدل S در ۲۰۱۶

چند سالی می‌شود که تسلا مدل S به جاده‌ها راه یافته و می‌توان گفت یکی از بهترین خودروهای تمام الکتریکی استکه می‌توان آن را خریداری کرد، البته با پول بسیار هنگفتی؛ اما با وجود همین قیمت بالا از این خودرو استقبال زیادی شده است. حالا به نظر می‌رسد که احتمالا مدل S در سال ۲۰۱۶ میلادی شکل و شمایل جدیدی به خود خواهد گرفت و احتمالا به مدل X شبیه‌تر خواهد شد. مدل X که سال گذشته‌ی میلادی معرفی شده بود، اولین SUV ساخت شرکت ایلان ماسک به حساب می‌آید.

تسلا مدل s

در حال حاضر یک نسخه‌ از مدل S با «عملکرد بالا» (High-Performance) وجود دارد. بنابراین احتمالا شباهت این خودرو به مدل X از نظر قابلیت‌ها و ویژگی‌ها نخواهد بود. بلکه طراحی دوباره‌ی آن به منظور شباهت ظاهری آن به SUV تسلا صورت خواهد گرفت. شاید این شرکت می‌خواهد فضای بیشتری برای مدل ۳ باز کند. این مدل قرار است اولین خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت تسلا باشد.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که هیچ‌یک از این شایعات توسط تسلا یا ایلان ماسک تایید نشده است.

آتش‌سوزی مدل S

تسلا در اکثر کشورهایی که خودروهایش را به فروش می‌رساند، ایستگاه‌های شارژ «سوپرشارژر» Supercharger هم نصب کرده است. در این ایستگاه‌ها، صاحبان این وسایل نقلیه‌ی الکتریکی می‌توانند خیلی سریع خودرویشان را شارژ کنند. حالا براساس گزارشی از کشور نروژ، یکی از خودروهای مدل S در یکی از ایستگاه‌های سوپرشارژر این کشور طعمه‌ی آتش شده و کاملا سوخته است.

صاحب این خودرو آن را به برق وصل کرده و رهایش کرده بود.

گزارش‌های رسانه‌های خبری محلی نشان می‌دهند که هیچ‌کس در این حادثه آسیب ندیده است. صاحب این خودرو آن را به برق وصل کرده و رهایش کرده بود. پس از مدتی این خودرو شروع به آتش گرفتن کرد و به طور کامل سوخت.

تعدادی از کاربران وب‌سایت «ردیت» (Reddit) در ساب‌ردیت تسلاموتورز گفته‌اند که آن ایستگاه شارژر، موقتی بود و شاید به همین دلیل باشد که مشکلی به وجود آمد و مدل S در آتش سوخت. در حال حاضر، صدها ایستگاه سوپرشارژر فعال هستند و هزاران خودروی الکتریکی تسلا هم به طور مرتب و بدون هیچ حادثه‌ی غیرمترقبه‌ای شارژ می‌شوند.

تسلا مدل s سوخته

علت اصلی این حادثه‌ی آتش‌سوزی نامشخص است. ماموران آتش‌نشانی باید از یک ماده‌ی شیمیایی مخصوصی استفاده می‌کردند تا آتش را خاموش کنند، چرا که در واقع یک قطعه‌ی بزرگی از باتری‌های لیتیومی می‌سوخت. مسوولان تسلا اعلام کرده‌اند که این حادثه‌ را به طور کامل و دقیق مورد بررسی خواهند داد و یافته‌هایشان را در اسرع وقت در اختیار عموم مردم خواهند گذاشت.

منبع: Business Insider, Ubergizmo

اخبار مرتبط: تسلا مدل S، مدل X

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه