فروش نوارهای کاست به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۱۲ رسید

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موسسه‌ی آماری Nielsen Media Research آمار و ارقام سالانه‌ی خود را درباره‌ی فروش صنعت موسیقی منتشر کرده است. بر اساس آمار ارایه شده از سوی این شرکت، بیشتر افراد به استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی روی آورده‌اند و فروش دیسک‌های موسیقی رو به کاهش است. با این حال، یک فرمت فیزیکی توانسته است به نسبت سال‌های اخیر، رشد بزرگی داشته باشد: فروش کاست‌ها از سال ۲۰۱۲ به بیشترین مقدار خود رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد که نوارهای کاست قرار است دوباره به یکی از فرمت‌های محبوب موسیقی تبدیل شوند. فروش کاست‌ها در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش ۷۴ درصدی بود. این رشد فروش هم به آلبوم فیلم «محافظان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) نسبت داده شده بود؛ فیلمی که یک واکمن و نوار کاست، نقش بزرگی در آن ایفا می‌کردند.

کاست Stranger Things

در سال گذشته باز هم شاهد رشد فروش نوارهای کاست بودیم. شرکت Nielsen می‌گوید که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۷۴ هزار عدد نوار کاست در ایالات متحده به فروش رسیده‌اند. این رقم ۳۵ درصد از مقدار فروش سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

کاست موسیقی‌های فیلم محافظان کهکشان و قسمت دوم آن، باز هم بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند. پس از آن، بیشترین فروش مربوط به موسیقی فصل اول سریال Stranger Things بوده است. آلبوم ۲۰۰۲ امینم یعنی The Eminem Show و آلبوم Nevermind گروه نیروانا هم از کاست‌های پرفروش سال ۲۰۱۷ بوده‌اند.

نوارهای کاست هنوز هم فاصله‌ی زیادی با فرمت‌های دیگر موسیقی دارند. برای مثال در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۴.۳ میلیون عدد صفحه‌ی موسیقی در ایالات متحده به فروش رفته است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    واقعا یادش بخیر نوارهای کاست چه دورانی داشتند یه زمانی از واکمن تو بیرون استفاده می کردیم الان چی شده تو گوشی موبایل داریم همون آهنگها رو گوش میدیم تازه اون هم کلی آهنگ آدم تو گوشیش میرزه چی بود تکنولوژی چی شد یادش بخیر

  2. Avatar javad

    ۱۳reasons why هم فکر کنم بی تاثیر نبوده!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه