فروش کامپیوتر برای اولین بار در ۶ سال گذشته افزایش یافته است

۲۲ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کامپیوتر

برای اولین بار در ۶ سال گذشته، آمار فروش کامپیوترهای شخصی رو به افزایش است. شرکت‌های تحقیقاتی Gartner و IDC هردو در گزارش‌های خود آورده‌اند که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸، فروش کامپیوتر های شخصی بیشتر از گذشته شده است. البته شرکت IDC ادعا می‌کند که این رشد حدود ۲.۷ درصد بوده ولی طبق گزارش Gartner این رشد حدود ۱.۴ درصد است. سال گذشته،IDC برای اولین بار ثبات حاکم بر بازار کامپیوترهای شخصی و احتمال رشد فروش آن‌ها را اعلام کرد.

به نظر می‌رسد فروش کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز یا مک رو به افزایش است.

IDC کروم‌بوک‌ها را در این آمار لحاظ کرده ولی تبلت‌های ویندوزی از جمله مواردی که از صفحه‌کلیدهای جداگانه بهره می‌برند (مانند سرفیس پرو) در این آمار قرار نداده است. از آن طرف شرکت Gartner تبلت‌های ویندوزی را به‌عنوان کامپیوترهای شخصی به‌حساب آورده ولی کروم‌بوک‌ها یا دیگر تبلت‌های غیر ویندوزی را در نظر نگرفته است. سال گذشته، در آمار مربوط به فروش کامپیوتر های شخصی، کروم‌بوک‌ها نقش مهمی داشتند اما حالا با توجه به آمار شرکت Gartner، به نظر می‌رسد فروش کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز یا مک رو به افزایش است. بعد از سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۲، این اولین باری است که شاهد افزایش آمار فروش سالانه کامپیوترهای شخصی هستیم.

بخشی از این افزایش فروش، به‌لطف کامپیوترهای تجاری مبتنی بر ویندوز ۱۰ محقق شده است. یکی از محققین شرکت Gartner در این مورد می‌گوید: «در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ سفارش‌های مربوط به خرید کامپیوترهای تجاری افزایش داشته و این افزایش توانسته تا حدی کاهش خرید کاربران معمولی را جبران کند. طی دو سال آینده، بعد از جایگزین شدن بیشتر کامپیوترهای تجاری قدیمی با کامپیوترهای جدید، باز هم شاهد روند نزولی فروش کامپیوترهای شخصی خواهیم بود.»

طبق این گزارش‌ها، کامپیوترهای شرکت‌های HP، لنوو، Dell، اپل و ایسر از این افزایش فروش بهره برده‌اند ولی رقبای آن‌ها همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند. با توجه به وضعیت فعلی بازار، کاملا واضح است که ۵ شرکت برتر در این عرصه به تسلط خود بر بازار کامپیوتر های شخصی ادامه خواهند داد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه