آمار فروش آیفون X از مرز ۶۰ میلیون دستگاه عبور کرد

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون X

کمتر از ۱۲ ساعت دیگر نسل جدید آیفون ها رسما معرفی می‌شوند و حالا طبق آماری که شرکت Counterpoint منتشر کرده، آمار فروش آیفون X بعد از گذشت ۱۰ ماه از مرز ۶۰ میلیون دستگاه گذشته است. بر اساس این آمار منتشر شده، تا ماه آگوست، ۶۳ میلیون دستگاه آیفون X فروخته شده که ۳۰ میلیون از آن‌ها مربوط به بازار چین و آمریکا بوده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این آمار این است که که هرچند از همان ابتدا در آمریکا تقاضای زیادی برای خرید این گوشی وجود داشته، اما تقاضای گسترده چینی‌ها از ماه ژانویه آغاز شده است؛ این موضوع به عدم تبلیغات گسترده اپل در چین در ماه‌های پیش از ژانویه برمی‌گردد. علاوه بر این، بخش زیادی از فروش این گوشی به کشورهای اروپایی و ژاپن برمی‌گردد. با این حال، باید خاطرنشان کنیم که این گوشی در هند فروش چندانی نداشته و فقط حدود ۱ درصد از فروش آیفون X مربوط به بازار هند است.

آیفون X و آیفون ۶ در مدت مشابه حدود ۶۲ میلیارد دلار درآمد را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

اگرچه این آمار فروش موفقیت عظیمی برای اپل محسوب می‌شود، اما در مقایسه با آیفون ۶ که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، این اعداد چندان به چشم نمی‌آیند. در عرض ۶ ماه، ۶۰ میلیون دستگاه آیفون ۶ به فروش رسید و تا ماه دهم این آمار از مرز ۹۰ میلیون دستگاه عبور کرد. با این حال، اگر به درآمد به دست آمده از آیفون ۶ و آیفون X نگاهی بیندازیم، متوجه اصولی بودن استراتژی اپل می‌شویم؛ زیرا با وجود این اختلاف در آمار فروش، آیفون X و آیفون ۶ در مدت مشابه حدود ۶۲ میلیارد دلار درآمد را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

شرکت Counterpoint پیش‌بینی کرده که آیفون‌های ۲۰۱۸ می‌توانند سود بالاتری را برای این شرکت به ارمغان بیاورند و طبق پیش‌بینی «مینگ چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل، احتمالا آیفون Xc بیشترین فروش را در بین آیفون‌های ۲۰۱۸ تجربه خواهد کرد.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه