موفقیت‌های سونی ادامه دارد؛ فروش PS4 به ۸۲.۲ میلیون دستگاه رسید

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کنسول پلی استیشن 4 پرو

طبق گزارش سونی از سه ماه اول سال مالی خود، کنسول پلی‌استیشن ۴ تاکنون موفق شده است ۸۲.۲ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته باشد. با اینکه به اواخر عمر این کنسول نزدیک می‌شویم، ولی میزان فروش این دستگاه همواره بالا بوده و طبق آمار ارائه شده، تاکنون در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳.۲ میلیون دستگاه کنسول PS4 به فروش رسیده است.

این ارقام برای پلی‌استیشن همواره در حال افزایش است. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که که سونی چند ماه قبل اعلام کرده بود که این کنسول تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ بیش از ۷۶.۱ میلیون کنسول به فروش رسانده.

کنسول پلی‌استیشن۴ پرو

میزان فروش پلی‌استیشن ۴ با این آمار جدید ارایه شده، از کنسول پلی‌استیشن ۳ هم بیشتر می‌شود. آخرین بار سونی در نوامبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که ۸۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۳ در سراسر جهان به فروش رفته است. طبیعتا از آن زمان این رقم افزایش یافته است، ولی آمار رسمی دیگری درباره‌ی وضعیت فروش پلی‌استیشن ۳ ارایه شده است.

در سمتی دیگر اما سونی خبر از کاهش کاربران پلی‌استیشن پلاس داده است. بر اساس گزارش رسمی این شرکت، تا تاریخ ۹ تیر تعداد مشترکان این سرویس از ۳۴.۲ میلیون نفر به ۳۳.۹ میلیون نفر کاهش یافته است.

مشخصا شرکت سونی توانسته لقب برنده این نسل را از دیدگاه فروش نصیب خود کند و همین موضوع می‌تواند در ساخت و تولید کنسول PS5 موثر واقع شود. از سمتی دیگر تا آن زمان هم بازی‌های زیادی برای انتشار وجود دارند که می‌توانند نهایت قدرت پلی‌استیشن ۴ را به نمایش بگذارند.

مدل‌های پلی‌استیشن۴

قطعا بازی‌های انحصاری نقش بسیار مهمی در این موفقیت ایفا کرده‌اند. همین چند وقت پیش بود که آخرین نسخه مجموعه بازی‌های «خدای جنگ» (God of War) روانه بازار شد و توانست مجددا قدرت‌ بازی‌های انحصاری این شرکت را به نمایش بگذارد. بازی God of War موفق‌ترین و پرفروش‌ترین انحصاری پلی‌استیشن محسوب می‌شود.

طبق گفته‌ی «شوهی یوشیدا»، رئیس استودیوهای بازی‌سازی سونی، آن‌ها هیچوقت فراموش نمی‌کنند که چگونه با پلی‌استیشن ۴ به این جایگاه رسیده‌اند و قطعا از این تجربه در ساخت کنسول نسل بعد استفاده خواهند کرد. البته یوشیدا همچنین پذیرفته که در طول این مسیر اشتباهاتی هم مرتکب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: پلی‌استیشن ۵ احتمالا در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

منبع: Segment Next

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Keiser

    قطعا تا زمان عرضه PS5، بیشتر از ۱۰۵ میلیون تا فروش رفته یعنی دومین کنسول پر فروش تاریخ بعد از PS2!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه