فوجی‌فیلم دوربین‌های بی‌آینه‌ی جدید خود را معرفی کرد

۳ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

فوجی‌فیلم سه دوربین جدید بی‌آینه با لنز قابل تعویض و یک کامپکت مقاوم معرفی کرد. یکی از آن‌ها X-Pro2 است که مدت زیادی بود انتظار آن را می‌کشیدیم. دیگر دوربین‌ها، X-E2S، X70 و XP90 هستند.

فوجی‌فیلم X-Pro2

سال ۲۰۱۲ فوجی‌فیلم اولین دوربین بی‌آینه‌ی خود به نام X-Pro1 را معرفی کرد. این دوربین سنسور تصویر APS-C مجهز به فناوری X-Trans داشت و از نظر کیفیت عکس یک شاهکار بود. حالا بعد از چهار سال نسخه‌ی دوم آن به نام X-Pro2 معرفی شده است. ظاهر این دوربین خیلی شبیه به مدل قبلی است، ولی تقریبا همه چیز آن تغییر کرده و بهبود یافته. این دوربین از سنسور تصویر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C که از آن با نام X-Trans CMOS III نام برده شناخته می‌شود. مدل قبلی در آیسوهای بالا عکس‌های خیلی با کیفیتی می‌گرفت و انتظار داریم که این یکی هم همین‌طور باشد. اعتماد بنفس سازنده هم در ساخت این دوربین بالا بوده و در نتیجه سقف آیسوی آن را ۵۲۰۰ گذاشته است. در ضمن بیشینه‌ی سرعت شاتر آن هم به ۱/۸۰۰۰ ثانیه رسیده است.

x-pro2

یک پیشرفت بزرگ دیگر این دوربین نسبت به مدل قبلی، فوکوس خودکار است. این دوربین مجهز به سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با ۲۷۳ نقطه‌ی فوکوس است که ۷۷ عدد از آن‌ها از نوع تشخیص فاز هستند و ۴۰ درصد فریم را پوشش می‌دهند. طبق ادعای فوجی‌فیلم، X-Pro2 سریع‌ترین فوکوس خودکار در بین همه‌ی دوربین‌های سری X را دارد. X-Pro1 دوربین خیلی مستحکمی بود و X-Pro2 از آن هم با دوام‌تر شده است. به صورتی که بدنه‌ی این دوربین که از جنس آلیاژ منیزیوم است، در ۶۱ نقطه کاملا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مهر و موم شده است. از طریق کنترل‌هایی که روی دوربین قرار دارد، می‌توانید سرعت شاتر، آیسو و جبران نوردهی را تنظیم کنید. چشمی هیبریدی این دوربین که می‌توان آن را بین حالت‌های اپتیکی و دیجیتالی تغییر داد هم نسبت به مدل قبلی پیشرفت زیادی کرده است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به Wi-Fi داخلی، توانایی فیلم برداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و مود عکاسی تایم‌لپس اشاره کرد.

فوجی‌فیلم X-E2S

X-E2S مدل دیگری از دوربین‌های بی‌آینه‌ی فوجی‌فیلم به حساب می‌آید که باید آن را نسخه‌ی ساده و ارزان شده‌ی X-Pro2 به حساب آورد. این دوربین هم مدل بعدی X-E2 است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. بزرگترین پیشرفت آن نسبت به مدل قبلی را باید در سامانه‌ی فوکوس خودکار هیبریدی جستجو کرد. سامانه‌ی فوکوس خودکار هیبریدی این دوربین شبیه به مدل X-T10 شده و ۷۷ نقطه‌ی فوکوس دیگر به ۴۹ نقطه‌ی فوکوسی که از X-E2 به ارث رسیده اضافه شده است. این سامانه‌ی فوکوس خودکار می‌تواند سوژه‌هایی که در فریم حرکت می‌کند را دنبال کند و همیشه آن‌ها را در فوکوس نگه دارد.

x-E2

یکی دیگر از چیزهایی که به این دوربین اضافه شده شاتر الکترونیکی است که در نتیجه اجازه می‌دهد بیشینه‌ی سرعت شاتر این دوربین به ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه برسد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به بیشینه‌ی آیسوی ۵۱۲۰۰، گریپ با طراحی جدید و اینترفیس جدید اشاره کرد. چیزهایی مثل سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی X-Trans CMOS II، چشمی الکترونیکی بزرگ و با کیفیت، نمایشگر ۳ اینچی و Wi-Fi داخلی دست نخورده باقی مانده‌اند.

فوجی‌فیلم X70

فوجی‌فیلم دوربین جدیدی به نام X70 را معرفی کرده است. دوربینی که آن را می‌توان شبیه به سری X100 ولی مدلی کوچک‌ شده‌ی آن دانست. طراحی آن درست مثل سری X100 است، با این تفاوت که بدنه‌ی آن کوچک شده و لنز ثابت ۳۵ میلی‌متری، با لنز ثابت ۲۸ میلی‌متری F/2.8 جایگزین شده است. در ضمن دیگر روی این دوربین خبری از آن چشمی هیبریدی سری X100 نیست. در عوض این دوربین به نمایشگر ۳ اینچی لمسی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه مجهز شده است. با این حال مثل برادر بزرگترش کنترل‌های مستقیمی برای تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر و جبران نوردهی دارد. بیشتر ویژگی‌های دیگر این دوربین شبیه به مدل X-T10 است. مثلا این دوربین سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی APS-C به نام X-Trans CMOS II و سامانه‌ی فوکوس خودکار هیبریدی مشابه دارد.

x70

فوجی‌فیلم XP90

فوجی‌فیلم در ادامه‌ی معرفی دوربین‌های کامپکت مقاوم قدیمی خود، مدل XP90 را معرفی کرد. این دوربین بهبودهای کمی نسبت به XP80 داشته است. درست مثل مدل پیشین، این دوربین هم تا عمق ۱۵ متری ضد آب، تا ارتفاع ۱.۸ متری ضد ضربه، ضد سرما و ضد نفوذ گرد و غبار است. تنها تغییر بارز را می‌توان در نمایشگر دید که نسبت به مدل قبلی هم بزرگتر و هم با کیفیت‌تر شده است. این دوربین دارای سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی BSI CMOS و لنز ۲۸-۱۴۰ میلی‌متری است.

xp90

منبع: Dpreview

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar قلی

    آیسو دیگه چیه؟! نمیشه مثل همه بگید ایزو؟!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      تلفظ صحیح ISO آیسو یا آی ای او است که در فارسی به صورت اشتباه، ایزو رایج شده است. ممنون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه