فورد رانندگی در شب را امن‌تر می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی فورد مشغول توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای نورپردازی جلوی خودرو است با این هدف که مانع از بروز تصادف شود و برای راننده‌ها در شب امنیت فراهم کند.

فورد مشغول طراحی سیستم‌های نورپردازی‌ای است که رانندگی در شب را برای راننده امن‌تر می‌سازد و از وقوع تصادفات ناشی از تاریکی و فقدان دید جلوگیری می‌کند.

اولین فناوری تحت عنوان «سیستم نورپردازی پیشرفته‌ی دوربین-محور» دو فناوری قدیمی‌تر این خودروساز را (سیستم نورپردازی تطبیقی و شناسایی علایم راهنمایی رانندگی) با هم ادغام کرده و نتیجه چیز بهتری شده است. این فناوری می‌تواند معانی علایم رانندگی را بفهمد و به کمک اطلاعات GPS گستره‌ی نور چراغ‌های جلویی خودرو را وسیع‌تر کند. در غیاب اطلاعات GPS، از دوربین‌هایی برای تشخیص خطوط جاده استفاده می‌شود و چراغ نوربالای خودرو را متناسب با پیچ و خم جاده حرکت می‌دهد یا اینکه پستی و بلندی‌های جاده را پیدا می‌کند تا آنها را بهتر روشن کند.

ford1
دومین فناوری «نورپردازی موضعی» (Spot Lighting) نام دارد که به ویژه هنگام رانندگی در مناطق مسکونی بدون تیر چراغ مفید واقع می‌شود. در این فناوری یک دوربین اینفرارد به سپر جلویی خودرو متصل شده که افراد و حیوانات بزرگ را در جاده به کمک حرارت بدن‌شان شناسایی می‌کند. به این ترتیب، چراغ‌های نوربالای خودرو روی عابرین پیاده، دوچرخه سوارها و حیواناتی مثل سگ نورافکنی می‌کند؛ اما علاوه بر این، این سیستم می‌تواند آنها را با جعبه‌های زردرنگی روی صفحه‌ نمایش خودرو مشخص کند. فورد هنوز فناوری نورپردازی موضعی‌اش را کامل نکرده است؛ اما سیستم نورپردازی دوربین-‌محوراش در آینده‌ی نزدیک روی خودروها به کار خواهد رفت.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه