نتایج جستجوها در گوگل شبیه به فیدهای توییتر می‌شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوگل در حال کار روی پروژه‌ی جدیدی است که  قصد دارد نتایج جستجوها (Search) را با فرمت جدیدی به کاربران نمایش بدهد. در این فرمت جدید، به هر برند، شخصیت معروف (Celebrity) یا سازمان، یک فید شبیه به صفحه‌های توییتر اختصاص داده می‌شود تا بتوانند راحت‌تر اخبار و تازه‌ها را در دیدرس کاربران قرار بدهند. این فیدها داخل خود موتور جستجو تعبیه خواهند شد.

از دیگر قابلیت‌های طرح جدید، این است که کاربر می‌تواند از بین نتایجی که سیستم جستجوی گوگل ارایه داده، هر پست را به اشتراک بگذارد.

گوگل برای اولین بار این طرح را حدود یک ماه پیش برای سازماندهی کمگین‌های ریاست جمهوری آمریکا راه‌اندازی کرده بود. در آن زمان، هریک از این کمپین‌ها می‌توانستند گفتمان‌ها و اظهارت‌شان را نمایش بدهند. نحوه‌ی این نمایش هم، چنان که گفته شد، شبیه به فیدهای توییتر است. در ادامه هم بخشی برای برنامه‌های آینده‌ی نامزدها اختصاص داده شد که نظرات‌شان را راجع‌به استفاده از اسلحه یا وضعیت مهاجران درج می‌کردند.

گوگل خبر آغاز این تغییر در سطح گسترده را تایید کرده است.

طراحی این برنامه شبیه به اپلیکیشن Cards است که گوگل قبلا برای موبایل‌ها ارایه داده بود. فعلا از این ابزار در کسب و کار در مقیاس کوچک استفاده می‌شود اما گوگل متوجه شده پتانسیل این را هم دارد که در مقیاس بزرگ‌تری، در مورد شخصیت‌های معروف و برندها هم به کار برود.

اولین بار یک متخصص جستجو به اسم «مارک بلومنتال» (Mark Blumenthal) متوجه این تغییر شد. او قصد خریداری یک حلقه از جواهرفروشی‌های نیویورکرا داشت که متوجه تبلیغی با یک طراحی ویژه شد. این تبلیغ برای یک فروشنده‌ی محلی به اسم Andrew Jewelers بود. بلومنتال روی یکی از پست‌های Andrew Jewelers که مانند فیدهای توییتر در ادامه‌ی هم ردیف شده بودند، کلیک کرد و وارد صفحه‌ی اصلی وب سایت آن فروشگاه شد.

google-search-feed-twitter

از دیگر قابلیت‌های طرح جدید، این است که کاربر می‌تواند از بین نتایجی که سیستم جستجوی گوگل ارایه داده، هر پست را به اشتراک بگذارد. اما نمی‌توان این‌ پست‌های اشتراک گذاری شده را لایک کرد یا زیرشان کامنتی گذاشت. می‌شود از این قابلیت برای، مثلا، «کانی وست» (Kanye West) و برند پوشاک‌اش استفاده کرد.

نسخه‌ی اولیه‌ی این طرح شبیه به Google Posts هست که حالا برای خودش به یک وب‌سایت مستقل تبدیل شده.

این نسخه‌ی اولیه فعلا در مرحله‌ی تجربی به سر می‌برد و کاربران می‌توانند در آن‌جا تبادل عکس، ویدیو یا متن داشته باشند.

در حال حاضر این امکان عمدتا برای موضوعات کمپین‌های تبلیغاتی ۲۰۱۶ اختصاص یافته، اما در آینده‌ی نزدیک، گسترده‌تر می‌شود و برای شخصیت‌ها و شرکت‌های دیگر هم کاربردی خواهد بود. این‌طور که گوگل اعلام می‌کند، چیزی تا عرضه‌ی گسترده‌ی این سرویس باقی نمانده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. عباس صادقی

    چه جالب 🙂 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه