فیسبوک در حال توسعه ارز مجازی اختصاصی است

۳۰ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک

فیسبوک مدتی قبل تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد زیرا به قول مدیران این شرکت در بیشتر مواقع این تبلیغات مربوط به موارد گمراه‌کننده و فریب‌آمیز بودند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد فیسبوک مشکلی با ماهیت ارزهای دیجیتال ندارد زیرا می‌خواهد ارز مجازی اختصاصی خود را توسعه دهد. به گزارش بلومبرگ، فیسبوک در حال توسعه‌ی یک نوع «ارز پایدار» (stablecoin) است که به کاربران اجازه می‌دهد با بهره‌گیری از اپلیکیشن واتس‌اپ، مبالغ موردنظر خود را منتقل کنند. ارزش ارزهای پایدار معمولا متکی به دلار، یورو یا طلا است و به همین خاطر ارزش آن‌ها معمولا ثبات زیادی دارد.

بلومبرگ می‌گوید احتمالا فیسبوک ارائه‌ی آزمایشی این ارز مجازی را از کشور هند آغاز می‌کند زیرا در این کشور حدود ۲۰۰ میلیون کاربر واتس‌اپ وجود دارد. این تعداد کاربر می‌تواند یک شمشیر دولبه برای فیسبوک باشد زیرا همین چند ماه پیش، پخش تعداد زیادی از اخبار جعلی در واتس‌اپ کاربران هندی، منجر به کشته شدن افراد زیادی شد.

البته توسعه ارز مجازی توسط فیسبوک‌ خبر چندان عجیبی محسوب نمی‌شود. در ماه مه، این شرکت یک گروه بلاک‌چین را تحت سرپرستی رییس سابق پی‌پل، «دیوید مارکوس» (David Markus)، ایجاد کرد. در حال حاضر، گفته می‌شود فیسبوک‌ در حال نهایی کردن استراتژی‌های مربوط به این موضوع و برنامه‌ریزی برای تامین پشتوانه‌های لازم مربوط به این ارز مجازی است. به همین خاطر احتمالا به زودی اخبار بیشتری در مورد آن منتشر می‌شود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه