فیسبوک درحال راه‌اندازی سرویس موسیقی

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های بزرگ درحال راه‌اندازی سرویس‌های موسیقی مخصوص به‌خودشان هستند. مدتی پیش اپل این‌کار را انجام داد و مایکروسافت هم تغییراتی را در سرویس موسیقی خودش به‌وجود آورد. برنامه Spotify هم مانند همیشه سعی دارد جایگاه اول خودش را حفظ کند. به‌تازگی خبرهایی منتشر شده که بر اساس آن‌ها شرکت فیسبوک هم قصد راه‌اندازی سرویس موسیقی مخصوص خودش را دارد.

به‌نظر میرسد که شرکت فیسبوک قصد دارد سرویس موسیقی مخصوص خودش را راه‌اندازی کند.

فیسبوک قصد دارد سرویس موسیقی‌ای را راه‌اندازی کند که بتواند با Spotify، Radio، Apple Music، Google Play Music و Groove Music شرکت مایکروسافت رقابت کند. به‌نظر میرسد که فیسبوک در مرحله اول قصد دارد موزیک ویدیوهای مختلف را به همراه تبلیغات به‌نمایش در بیاورد. همچنین به نظر میرسد که این شرکت قصد دارد سرویسی مانند Content ID سایت یوتوب را به‌وجود بیاورد. این سرویس به فیسبوک اجازه می‌دهد که در صورتی که کاربران ویدیویی با یک موسیقی دارای حق کپی‌رایت را در سایت آپلود کردند، از آن‌ها پول دریافت کند تا حق ناشر موسیقی حفظ شود. براساس اطلاعات منتشر شده فیسبوک درحال صحبت کردن با شرکت‌های موسیقی مختلف است تا بتواند حمایت آن‌ها را برای راه‌اندازی این سرویس جلب کند. البته به این موضوع هم اشاره شده که این شرکت به احتمال زیاد بخشی از قابلیت‌های سرویس موسیقی خودش را در ماه آینده معرفی خواهد کرد.

facebook

دربخش دوم سرویس موسیقی فیسبوک شاهد پخش موسیقی خواهید بود. البته هنوز زمان راه‌اندازی و شکل کسب و کار آن مشخص نشده است. به‌نظر میرسد که شرکت‌های موسیقی فعلا منتظر هستند که ببینند سرویس ویدیوهای به همراه تبلیغات فیسبوک و Content ID آن‌ها به چه شکل کار می‌کنند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت فیسبوک تمام این شایعات را رد کرده، اما میدانیم که این شرکت برای اینکه همیشه مورد توجه کاربران قرار داشته باشد، سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌کند.

منبع: Techspot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه