فیلم‌های ۴K شبکه‌ی نت‌فلیکس هک شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هکرها ظاهرا توانسته‌اند قفل ویدیوهایی Ultra HD سرویس نت‌فلیکس (Netflix) را بشکنند. بر اساس گزارشی که وب‌سایت TorrentFreak داده است، نسخه‌ای با کیفیت ۴K از قسمت اول سریال Breaking Bad روی یک وب‌سایت تورنت اخیرا پیدا شده است.

فایلی از اولین قسمت سریال Breaking Bad روی وب‌سایت‌های تورنت قرار داده شده است که کیفیت ۴K دارد.

فعلا نتوانسته‌ایم این نسخه را خودمان هم پیدا کنیم، اما TorrentFreak می‌گوید که این فایل حدود ۱۸ گیگابایت حجم دارد. با این حال اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، هکری که به این فایل در نت‌فلیکس دسترسی پیدا کرده است، می‌تواند نام خود را به عنوان کسی که برای اولین بار قفل‌های ۴K سرویس نت‌فلیکس را شکانده ثبت کند.

 نت‌فلیکس در ماه آوریل سال گذشته‌ی میلادی شروع به پخش محتوا با کیفیت ۴K یا Ultra HD کرد. اولین مجموعه‌ای هم که این کیفیت را پشتیبانی می‌کرد، سریال House of Card بود. سریال‌های دیگری هم تا به امروز با کیفیت ۴K به این سرویس اضافه شده‌اند که Breaking Bad هم یکی از آن‌ها است.

Break

سرویس «آمازون ویدیو» و نت‌فلیکس از معدود راه‌هایی هستند که می‌توان توسط آن‌ها محتوای ۴K تماشا کرد، چون هنوز پخش‌کننده‌های بلو-ری که از کیفیت Ultra HD پشتیبانی می‌کنند ساخته نشده‌اند.

برای مشاهده‌ی محتوا با کیفیت ۴K نیاز به تلویزیونی با این وضوح تصویر است که از HDCP نسخه‌ی ۲.۲ هم پشتیبانی می‌کند. قفل نرم‌افزاری HDCP 2.2 برای جلوگیری از ضبط تصاویر ۴K توسط خروجی‌های HDMI یا اتصالات دیگر ساخته شده است.

بر اساس عکسی که وب‌سایت TorrentFreak منتشر کرده است، فایل ۴K که از روی نت‌فلیکس ضبط شده، با استفاده از خروجی HDMI بوده است.

شرکت نت‌فلیکس گفته که فعلا در حال بررسی این موضوع است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه