فیلم آخر سودربرگ نمایش ضعیفی از آیفون ۷ برای فیلمبرداری بود

۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استیون سودربرگ کارگردان مشهور سینما و سازنده فیلم‌هایی مانند «اوشن» در فیلم آخرش «دیوانه» برای آیفون بازاریابی کرد و آن را آینده سینما و فیلمسازی دانست. اما بنظر می‌رسد نتیجه روی پرده چندان راضی‌کننده نبوده است. فیلم جدید سودربرگ قرار است شبیه فیلم‌های هیچکاک و اتو پره‌مینجر باشد یا هر فیلم دیگری که قهرمانش آدمی فریب‌خورده باشد. فیلم داستان زن جوانی است که ناخواسته به یک انستیتو بیماران روانی فرستاده می‌شود. آنجا با بزرگترین ترس زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود اما معلوم نیست که این ترس واقعی است یا حاصل توهماتش. نکته مهم ولی اینجاست که سودربرگ همه فیلم‌ها را با آیفون ۷ پلاس فیلمبرداری کرده است. سودربرگ در مصاحبه با روزنامه‌ها به ستایش از دوربین آیفون ۷ پلاس به عنوان وسیله‌ای برای فیلمبرداری پرداخته است. سودربرگ به ایندی‌وایر گفت: «کار با آن نرم و راحت است. برای من تبدیل به وسیله‌ای شد که کل بازی فیلمسازی را تغییر می‌دهد. من به پتانسیل این گوشی به عنوان یک تجربه رهایی‌بخش در فیلمسازی نگاه کردم.»

او همین حالا هم مشغول فیلمبرداری دومین فیلمش با آیفون است. درامی به اسم «پرنده بلندپرواز». نکته جالب اینکه سودربرگ اولین فیلمسازی نیست که فیلمش را با گوشی آیفون فیلمبرداری می‌کند. اما او مشهورترین فیلمسازی است که تا امروز این کار را انجام داده است. معمولا خودش مدیر فیلمبرداری کارهایش است و دوست دارد با فرم تجربه‌های جدیدی بکند.

اما فیلم آخرش برای اثبات حرف‌هایی که در مورد فیلمبرداری با آیفون زده مصداق خوبی محسوب نمی‌شود. بیشتر فیلم در یک بیمارستان اتفاق می‌افتد. و دوربین ویدیویی ۴k آیفون نمی‌تواند در صحنه‌های کم نور خوب عمل کند. چهره‌ها تار می‌شوند. رنگ‌ها بیشتر به سمت زرد و قهوه‌ای متمایل می‌شوند. شخصیت‌های سیاهپوست شبیه سایه هستند. البته ساده است که متوجه بشویم چطور فیلمبرداری با گوشی از لحاظ فنی رهایی‌بخش است. بخصوص برای فیلمساز مستقلی که می‌خواهد از مسائل مالی هالیوود فرار کند. اما پذیرش اینکه فیلمبرداری با آیفون ۷ بهترین گزینه زیبایی‌شناسی برای فیلم بوده، کار سختی است.

منبع: theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    مثله اینکه خیلی پرتی از قضیه، سودنبرگ خودش فیلمبردار حرفه ای خیلی بهتر از شما میدونه تفاوت دوربین های حرفه ای سینمایی با گوشی ایفون چیه !!!هدف ایشون این بود که نشان دهد برای فیلمسازی حتما نباید به استودیو های بزرگ و تجهیزات حرفه ای وابسته بود !

  2. Avatar حمیدرضا کاردان

    کاملا مشخصه که ایشون فقط خواستن بازاریابی و تبلیغ بکنن برای آیفون.
    فقط کافیه یک مقایسه بین آیفون ۷ پلاس و ۸ پلاس انجام بدید تا متوجه بشید ۷ پلاس چقدر بی کیفیت بوده و چقدر جا برای بهتر شدن داشته.
    و از طرفی یک مقایسه دیگه بین آیفون ۸ پلاس یا ۱۰ با یک دوربین فیلم برداری حرفه ای (رد یا سونی و …) انجام بدید تا متوجه کیفیت فوق العاده دوربین های حرفه ای بشید.
    چیزی که همیشه ثابت هست، کیفیت فوق العاده دوربین های حرفه ای هست که فکر نمیکنم دوربین گوشی های هوشمند بتونند به قلم روی آنها حتی نزدیک هم بشن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه